Ministar Bajs s predstavnicima hrvatskog kampinga

Slika /arhiva/100718-tn-zaton-b1.jpg

Ministar turizma Damir Bajs na današnjem je sastanku s predstavnicima Kamping udruženja Hrvatske i kamping tvrtki, održanom u Turističkom naselju „Zaton“ kod Zadra, razgovarao o kampingu kao posebnom obliku turističke ponude za sezonu 2010. godine. Nakon obilaska višestruko nagrađivanog kampa „Zaton“, ministar Bajs je na konferenciji za novinare naglasio kako su upravo kampovi bili prošlogodišnji pobjednici turističke sezone s 5 posto više dolazaka i 3 posto više noćenja u odnosu na godinu prije, ali ove godine pred njima je novi izazov - trebaju se ponovo dokazati. Najnoviji podaci govore da se naši kampovi trenutačno nalaze u blagom minusu, ali dobre najave srpnja i kolovoza (kada se ostvaruje 80 posto kamping prometa), trebale bi poništiti taj minus.


Ministar turizma Damir Bajs na današnjem je sastanku s predstavnicima Kamping udruženja Hrvatske i kamping tvrtki, održanom u Turističkom naselju „Zaton“ kod Zadra, razgovarao o kampingu kao posebnom obliku turističke ponude za sezonu 2010. godine.



Nakon obilaska višestruko nagrađivanog kampa „Zaton“, ministar Bajs je na konferenciji za novinare naglasio kako su upravo kampovi bili prošlogodišnji pobjednici turističke sezone s 5 posto više dolazaka i 3 posto više noćenja u odnosu na godinu prije, ali ove godine pred njima je novi izazov - trebaju se ponovo dokazati. Najnoviji podaci govore da se naši kampovi trenutačno nalaze u blagom minusu, ali dobre najave srpnja i kolovoza (kada se ostvaruje 80 posto kamping prometa), trebale bi poništiti taj minus.



Moramo se usporediti s drugim kamping destinacijama, gdje je (prema podacima nacionalne kamping udruge EU i europskih turoperatora) trenutačno stanje sljedeće: Nizozemska (-10 do -15%), Italija (-20%), Španjolska (-20%), Francuska (-20%) – radi se o noćenjima, a hrvatski kampovi trenutačno bilježe pad u noćenjima od 3,7 posto, pa se s tim rezultatom može jedino usporediti sjever Italije.



Bajs je pohvalio i dobru suradnju javno-privatnog sektora kada je kamping u pitanju, pri čemu je posebno istaknuo suradnju s Kamping udruženjem Hrvatske (KUH). Spomenuo je i pojačano oglašavanje vezano uz kamping sektor, kao i pojačano predstavljanje na stručnim sajmovima, zaključivši kako je kamping sektor - koji pokriva oko 230 kampova, ili jednu četvrtinu kapaciteta, ali i noćenja u hrvatskom turizmu - ključan za naš turizam i da će Ministarstvo turizma nadalje sve činiti kako bi olakšalo i pomoglo radu kampova, što se odnosi i na donošenje odgovarajućih zakona. Zaključio je kako sve ponovno ovisi o last-minute bookingu, pa tako i hrvatski kamping.



Direktor ureda KUH-a Adriano Palman potvrdio je kako dolasci s glavnih kamping emitivnih tržišta kasne (Njemačka, Slovenija, Nizozemska, Italija i Austrija), ali je booking u porastu. Naglasio je također kako se treba mijenjati stav prema kamping turizmu koji je zapravo poseban lifestyle, jer riječ je o gostima koji uživaju u prirodi, vole mijenjati lokacije. Kamping turizam je poput hotela na otvorenom, u tome uživaju gosti koji izdvajaju dosta novaca, rekao je Palman, pohvalivši i dobru suradnju s Ministarstvom turizma.



Dobrim rezultatima pohvalili su se i nazočni predstavnici kamping tvrtki, posebno Goran Zrilić, direktor Solarisa iz Šibenika, koji je kazao kako su ove godine zabilježili porast u noćenjima od čak 32 posto, a sve zahvaljujući sustavnom ulaganjima.



Direktor TZ Zadarske županije Ivo Dunatov direktor, naveo je kako kamping ponuda u tom području čini 25 posto ukupnog turističkog prometa, naglasivši kako ova županija bilježi blagi plus u noćenjima tijekom prvih šest mjeseci ukoliko se službenoj statistici dodaju i noćenja nautičkih gostiju.



O nagradama koje je do sada dobilo Turističko naselje „Zaton“ govorio je Frane Skoblar, predsjednik uprave Turisthotela Zadar, koji je potvrdio kako Zaton u apartmanima trenutačno ima 1900 gostiju, a u kampu 4950, dok prosječna kamp parcela po danu stoji oko 70 eura.



Član hrvatskog Savjeta za prostorno uređenje Matija Salaj naglasio je kako Hrvatska svoju kamping ponudu doista može razviti u pravi brend, jer raspolaže idealnim prostornim uvjetima za razvoj i osmišljavanje kamping ponude.



Pisane vijesti