- Objavljeno: 29.12.2010.
Ministar Bajs na Saboru HTZ-a: Pravovremenom pripremom ozbiljno ćemo konkurirati i 2011. godine
Domaći gost oslonac je razvoja odredišta i on mora imati posebne pogodnosti u Hrvatskoj. Odredište o njemu treba voditi posebnu brigu, baš kao i o kontinuiranom stvaranju novih domaćih proizvoda, rekao je ministar turizma Damir Bajs na 18. sjednici Turističkog vijeća i 8. sjednici Nadzornog odbora Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Govoreći o natječaju HTZ-a za oglašavanje hrvatskog turizma u promotivnim kampanjama te u promotivno-prodajnim kanalima organizatora putovanja i zračnih prijevoznika, ministar je istaknuo da se po njegovu raspisivanju posebno vodilo računa upravo o domaćim gostima, za čije su dovođenje u hrvatska odredišta, temeljem natječaja, dogovoreni i najpovoljniji uvjeti. Prema njegovim riječima, upravo bi 2011. godinu u Hrvatskoj trebao obilježiti povratak domaćeg gosta. Natječaj je, naime, produžen do 21. siječnja 2011. godine, uz mogućnost daljnjeg produženja, te je za njega dosad pristiglo više od 374 zahtjeva, ukupne vrijednosti više od 147 milijuna kuna, što je oko 10 milijuna kuna više u odnosu na prošlu godinu. Predviđenim bi mjerama udruženih tržišnih aktivnosti, koje su s dosadašnjih devet sada proširene na 12 modela, sljedeće godine u našu zemlju trebalo stići više od 2,6 milijuna turista. Među turoperatorima, koji su se prijavili na natječaj, su i vodeći svjetski organizatori putovanja poput ID Riva Tours-a, TUI UK i Gruber Reisen-a.
Domaći gost oslonac je razvoja odredišta i on mora imati posebne pogodnosti u Hrvatskoj. Odredište o njemu treba voditi posebnu brigu, baš kao i o kontinuiranom stvaranju novih domaćih proizvoda, rekao je ministar turizma Damir Bajs na 18. sjednici Turističkog vijeća i 8. sjednici Nadzornog odbora Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Govoreći o natječaju HTZ-a za oglašavanje hrvatskog turizma u promotivnim kampanjama te u promotivno-prodajnim kanalima organizatora putovanja i zračnih prijevoznika, ministar je istaknuo da se po njegovu raspisivanju posebno vodilo računa upravo o domaćim gostima, za čije su dovođenje u hrvatska odredišta, temeljem natječaja, dogovoreni i najpovoljniji uvjeti. Prema njegovim riječima, upravo bi 2011. godinu u Hrvatskoj trebao obilježiti povratak domaćeg gosta.
Natječaj je, naime, produžen do 21. siječnja 2011. godine, uz mogućnost daljnjeg produženja, te je za njega dosad pristiglo više od 374 zahtjeva, ukupne vrijednosti više od 147 milijuna kuna, što je oko 10 milijuna kuna više u odnosu na prošlu godinu.
Predviđenim bi mjerama udruženih tržišnih aktivnosti, koje su s dosadašnjih devet sada proširene na 12 modela, sljedeće godine u našu zemlju trebalo stići više od 2,6 milijuna turista. Među turoperatorima, koji su se prijavili na natječaj, su i vodeći svjetski organizatori putovanja poput ID Riva Tours-a, TUI UK i Gruber Reisen-a.
Spomenute su mjere, podsjećamo, dio Akcijskog plana hrvatskog turizma za 2011. godinu te su usuglašene na temelju javno-privatnog partnerstva. Donesene su ranije nego ikad te su predstavljene početkom studenog na najvećem svjetskom turističkom sajmu WTM u Londonu.
Iako je, temeljem natječaja, za mjere usmjerene na domaće tržište dosad pristigao nedovoljan broj zahtjeva, ministar, kao i članovi Turističkog vijeća, nadaju se da će ih do zaključenja natječaja stići puno više s obzirom da će, kako su naglasili, oni koji se prijave dobiti snažnu potporu. Povratak domaćeg gosta daje sigurnost, ali i novu kvalitetu hrvatskog turizma, rekao je ministar.
U nastavku je bilo riječi o tijeku sezone i aktualnom stanju na tržištima te o Programu rada HTZ-a za sljedeću godinu. Pritom su posebno istaknute pojačane marketinške aktivnosti koje će biti provođene putem Interneta, medija kojim se pri odabiru odredišta za odmor danas služi više od 70 posto turista.
Sljedeće je godine u planu i uspostava središnjeg pretraživača hrvatske turističke ponude, u suradnji s privatnim sektorom, koji bi trebao biti informativan, ali istovremeno ne bi smio konkurirati privatnim partnerima. Taj projekt, naglasio je ministar, nikad neće biti završen budući da će ga svake godine biti potrebno nadograđivati novim sadržajima.
Jedan od osnovnih zadataka, definiranih spomenutim Akcijskim planom i Programom rada HTZ-a, sljedeće će godine biti i snažniji razvoj turistički manje razvijenih područja Hrvatske, rekao je direktor Glavnog ureda HTZ-a, Niko Bulić. Kada je riječ o marketinškim i promotivnim porukama koje će biti komunicirane, posebno ističe one vezane uz nautiku, privatni smještaj, kamping, kulturu i kontinentalni turizam.
O Programu rada HTZ-a, koji je jednoglasno prihvaćen, više je riječi bilo u nastavku, na 7. sjednici Sabora HTZ-a. Tom se prigodom ministar osvrnuo i na dosadašnje rezultate turističke 2010. godine, koju su obilježili porasti turističkih dolazaka i noćenja, ali i na procjene Svjetske turističke organizacije (UNWTO) i neovisnih analitičara za sljedeću godinu.
Naime, turističku 2011. godinu trebao bi obilježiti slab oporavak europskog turizma (+2%) i rast konkurentnosti. Hrvatska će u njoj bez sumnje konkurirati, poručio je ministar, te nastojati zadržati svoj povećan tržišni udio. Govoreći o stanju na tržištima, istaknuo je kako su s većine ostvareni dobri rezultati, dok je, primjerice, s talijanskog tržišta zabilježen očekivani pad dolazaka, uzrokovan teškom gospodarskom situacijom u toj zemlji.
Na kraju je podsjetio na nedavno objavljeno izvješće ITB World Travel Trends Report 2010/2011 (izrađenom za potrebe nadolazećeg turističkog sajma ITB Berlin), prema kojem je Hrvatska ove godine, prema broju međunarodnih turističkih dolazaka, zauzela visoko 4. mjesto u svijetu. Ispred nje su Južna Koreja, Kina i Njemačka, dok je iza sebe ostavila Meksiko.