Ministar Bajs: Javno-privatnim partnerstvom i u turističku 2011. godinu

Slika /arhiva/100801-krka1.jpg

Dosadašnji tijek turističke sezone i pripreme za turističku 2011. godinu bile su glavne teme današnjeg susreta predstavnika Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ), kao djelatnika javnog sektora, s predstavnicima strukovnih udruga u turizmu, odnosno djelatnicima privatnog sektora. „I ove smo se godine, u suradnji s partnerima iz strukovnih udruga, za što kvalitetniju sezonu pripremili nizom inovativnih mjera, novim pristupom, ali i novim načinom promoviranja kvalitete hrvatskog turizma“ – rekao je na početku susreta ministar turizma Damir Bajs, podsjetivši da su neke od mjera i pojačano oglašavanje kako na stranom, tako i na domaćem tržištu, pojačana promocija putem Interneta te privremeno prilagođavanje viznog režima za turiste s dalekih tržišta. Također je naglasio da je jedan od ciljeva sačuvati ostvaren tržišni udio u Europi kada je riječ o dolascima stranih gostiju, dok je istovremeno važno imati na umu da si konkurentske zemlje neće dozvoliti turističke minuse treću godinu za redom te će, sukladno tome, učiniti sve kako bi se izborile za svakog gosta.


Dosadašnji tijek turističke sezone i pripreme za turističku 2011. godinu bile su glavne teme današnjeg susreta predstavnika Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ), kao djelatnika javnog sektora, s predstavnicima strukovnih udruga u turizmu, odnosno djelatnicima privatnog sektora. „I ove smo se godine, u suradnji s partnerima iz strukovnih udruga, za što kvalitetniju sezonu pripremili nizom inovativnih mjera, novim pristupom, ali i novim načinom promoviranja kvalitete hrvatskog turizma“ – rekao je na početku susreta ministar turizma Damir Bajs, podsjetivši da su neke od mjera i pojačano oglašavanje kako na stranom, tako i na domaćem tržištu, pojačana promocija putem Interneta te privremeno prilagođavanje viznog režima za turiste s dalekih tržišta. Također je naglasio da je jedan od ciljeva sačuvati ostvaren tržišni udio u Europi kada je riječ o dolascima stranih gostiju, dok je istovremeno važno imati na umu da si konkurentske zemlje neće dozvoliti turističke minuse treću godinu za redom te će, sukladno tome, učiniti sve kako bi se izborile za svakog gosta.

 

Porast u zračnom i pomorskom prometu 

Govoreći o prvim podacima za srpanj, ističe porast od 15 posto u broju dolazaka turista koji zrakoplovima posjećuju našu zemlju, čemu su pridonijele i spomenute mjere, od kojih je dio vezan isključivo uz zračni promet. Također ističe i porast od 9 posto kada je riječ o dolascima u pomorskom prometu te podsjeća da 90 posto turista u Hrvatskoj čine strani turisti, dok su domaći gosti, nažalost, sve rjeđi.
 
Osvrnuvši se kratko na turistički promet ostvaren u prvih šest ovogodišnjih mjeseci, koji je zabilježio određene minuse, ministar je izrazio nadu da će srpanjski rezultati, koji su prema prvim pokazateljima ocijenjeni pozitivnima, taj minus bitno smanjiti. Dobrim je ocijenio i sam početak kolovoza, ujedno i ključni vikend u glavnoj sezoni, te dodao da će uz kolovoz, i rujan dati konačni odgovor o uspješnosti cijele sezone. No, kako kaže, zadovoljni možemo biti uspijemo li ponoviti prošlogodišnje rezultate, što bi ujedno potvrdilo i da svaki 50. strani turist u Europi dolazi u Hrvatsku. 

Važno je, nastavio je, i kakvi ćemo biti u usporedbi s konkurentskim zemljama. „Turizam je najveći izvozni proizvod i svaki je gost kod nas dobrodošao. No, ne smijemo zaboraviti ni da svaki gost ima mogućnost odabira između niza zemalja kuda će otputovati“ – naglasio je ministar.  

Najjača promidžba dosad
 

O nikad jačoj ciljanoj promidžbi u svijetu i pojačanoj promociji u zemlji, koje su zajedničkim snagama realizirali Ministarstvo turizma, HTZ i sustav turističkih zajednica, govorio je Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a. Dodatne promidžbene i tržišne aktivnosti provedene su, naime, kroz devet modela i imaju ključnu ulogu u dovođenju gostiju u pred i posezoni. Kada je riječ o pripremama za turističku 2011. godinu, Bulić ističe redovite i aktivne razgovore s predstavnicima privatnog turističkog sektora.
 
Da ima razloga za optimizam potvrdio je Željko Bulat, ravnatelj Nacionalnog parka Krka, koji očekuje ponavljanje prošlogodišnjih rezultata, kada je riječ o posjećenosti parka, a otvorenim ostavlja i mogućnosti za ostvarenje još boljih brojki.
 
Za sada relativno dobrom sezonu je ocijenio i Kristian Šustar iz Hrvatske udruge hotelijera i restoratera, pohvalivši ujedno i dobru suradnju s Ministarstvom turizma. I hotelijeri, naime, očekuju ponavljanje prošlogodišnjih rezultata, srpanj ocijenjuju kvalitetnim, s tendencijom blagog rasta, dok bi kolovoz trebao „pokriti“ blaže minuse zabilježene u prvoj polovici godine. Dobar trend tzv. booking-a nastavljen je i za rujan i listopad, odnosno za mjesece čiji će rezultati također uvelike utjecati na konačne rezultate sezone.  
 
Mali hoteli sve traženiji 
 
I Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela, kojih u Hrvatskoj ima dvjestotinjak, očekuje ponavljanje brojki iz 2009. godine te ističe dobre najave za kolovoz i rujan. Također hvali suradnju s Ministarstvom turizma i podsjeća da su mali hoteli sve traženiji dio hrvatske turističke ponude. Susret s predstavnicima iz privatnog i javnog turističkog sektora Klarić je iskoristio i za najavu prodajnog kataloga kojeg će vlasnici malih i obiteljskih hotela preko turoperatora plasirati na inozemno tržište. Za spomenuti je projekt već dobivena potpora Ministarstva turizma i HTZ-a.
 
Kada je riječ  o ugostiteljstvu, rezultati su za sada na prošlogodišnjoj razini, rekao je Zlatko Puntijar, predsjednik Ceha ugostitelja pri Hrvatskoj obrtničkoj komori. Govoreći o prošloj godini, ističe pad zabilježen u ugostiteljstvu ne samo u Hrvatskoj, već i u ostatku Europe, dok je nešto manji pad ostvaren u kafićima i disco-klubovima.
 
Zadovoljstvo dosadašnjim tijekom sezone izrazio je i Željko Trezner u ime Udruge hrvatskih putničkih agencija, najavljujući ujedno i oštru borbu za goste u rujnu i listopadu. Govoreći o pripremama za 2011. godinu, ističe niz sajamskih nastupa na kojima se predstavljaju domaće putničke agencije, zatim razvijanje mjera za nove turističke proizvode te najavljuje borbu za daleka tržišta, čiji turisti nerijetko putuju u vrijeme pred i posezone.  
 
Dobra očekivanja za kolovoz i rujan 
 
O dobrom poslovanju receptivnih agencija te o problemima s kojima se susreću putničke agencije koje rade s domaćim gostima govorio je Zlatko Kukec, predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske, dok je o stanju u domaćim kampovima izvijestila Josipa Cvelić Bonifačić iz Kamping udruženja Hrvatske. U hrvatskim se kampovima, koji su u ovogodišnju sezonu ušli s velikim očekivanjima, ostvaruje četvrtina ukupnih noćenja.
 
Unatoč težoj predsezoni, koju su obilježile lošije vremenske prilike koje snažno utječu na boravak gostiju u kampovima, te unatoč nešto manjem broju noćenja zabilježenom u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, dobra su očekivanja za kolovoz i rujan. Uz razvoj novih proizvoda te pojačanu promociju i ulaganja u kamping sektor, o sve većoj kvaliteti domaćih kampova, ali i Hrvatskoj kao zemlji idealnoj za kamping, najbolje svjedoči i niz nagrada nedavno dodijeljenih našim kampovima.
 
Današnji susret predstavnika javnog i privatnog turističkog sektora pozdravio je Goran Pauk, župan Šibensko-kninske županije, a na susretu su iz Ministarstva turizma bili prisutni i državni tajnik za turizam Ivo Mujo te ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica Andrea Petrov


Pisane vijesti