MasterIndex: 56 posto hrvatskih građana planira ljetni odmor u zemlji

Slika /arhiva/rh-karta-ww.jpg

Oko 56 posto hrvatskih građana ove godine planira svoj ljetni odmor provesti u Hrvatskoj, pri čemu većina ili njih oko 52 posto u vlastitom smještaju ili kod prijatelja, dok će ih oko 40 posto platiti privatni smještaj, objavila je u petak kompanija MasterCard na temelju rezultata najnovijeg istraživanja MasterIndex Hrvatska 2015.

To je istraživanje provedeno u svibnju ove godine na uzorku od tisuću korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina, a pokazalo je da je u odnosu na svibanj prošle godine broj hrvatskih građana koji planiraju provesti ljetni odmor u Hrvatskoj narastao s 51 posto na 56 posto.

Kartice se na odmoru hrvatski građani najviše koriste za plaćanja na benzinskim postajama, njih 68 posto, te u trgovinama odjeće i obuće odnosno široke potrošnje, njih 62 odnosno 61 posto.
Kada se pak radi o plaćanju smještaja na odmoru, istraživanje je pokazalo da je domaćim turistima gotovina i dalje omiljen način plaćanja i to koristi 60 posto ispitanika, dok je plaćanje na rate sve popularnije kod plaćanja kreditnim i charge karticama.

Rezultati također pokazuju da su u prosjeku kartice korištene za oko 38 posto plaćanja na ljetnim odmorima u Hrvatskoj, što je isti postotak kao i u svibnju prošle godine. Korištenje kartica tijekom godišnjih odmora povećava se sa starošću, sa stupnjem obrazovanja i s visinom osobnih primanja ispitanika, napominje se u priopćenju.

Ispitanici istraživanja MasterIndex koji putuju otkrili su da najviše vole direktno kontaktirati (telefonski ili putem Interneta) smještajne objekte u kojima namjeravaju odsjesti, njih 36 posto, a tek nešto manje ih, ili 34 posto, smještaj pronalazi putem putničkih agencija i internetskih rezervacijskih stranica.

I prilikom putovanja u inozemstvo, hrvatski građani najviše vole plaćati gotovinom, i to većinu troškova, dok kartice najviše koriste za plaćanje letova, njih 31 posto.

Prema istraživanju, hrvatski građani dvaput češće putuju iz razonode nego zbog posla, a najčešće putuju unutar zemlje odnosno dvije trećine svih njihovih putovanja su unutar Hrvatske (putovanja iz razonode i poslovna putovanja), dok putovanja izvan eurozone nisu tako česta i na njih ide tek 14 posto ispitanika.

MasterIndex je pokazao i kako čak 43 posto ispitanika ne prati točan iznos svoje potrošnje, dok je 21 posto ispitanika spremno potrošiti do 3.000 kuna, 9 posto između 3.001 i 5.000 kuna, a kod 8 posto ispitanika taj iznos prelazi 5.000 kuna.

Prema rezultatima istraživanja, u Hrvatskoj se mijenjanje novca u strane valute najčešće obavlja u mjenjačnicama (55 posto) i bankama (44 posto).

MasterIndex istraživanje je prvi put u Hrvatskoj provedeno u rujnu 2009. u suradnji s agencijom GfK za istraživanje tržišta, a cilj mu je analizirati navike u korištenju i stavove prema karticama u Hrvatskoj. 

(Hina)



Pisane vijesti