Lorencin na Strateškom forumu: Kreativnost i inovativnost budućnost turizma

Slika /arhiva/140902_slo1.jpg

Ministar turizma Darko Lorencin sudjelovao je danas na Strateškom forumu, održanom 1. i 2. rujna, po deveti put na Bledu u Sloveniji. Dvodnevni forum svake godine okuplja političke i gospodarske čelnike iz Europe i regije, a u pravilu se bavi globalnim i promjenama u Europi. Na ovogodišnjem izdanju ministar je bio jedan od panelista okruglog stola s temom „Kako globalizacija može povećati povjerenje u regiji“ održanom u okviru sesije „Snaga turizma“. Teme posvećene turizmu ove su godine prvi put uključene u program Strateškog foruma. Istaknuvši kako Hrvatska i Slovenija imaju odličnu turističku suradnju, posebice u segmentu zajedničke promocije na dalekim tržištima, primjerice u Kini i Brazilu, ministar Lorencin je dodao: „Turisti s dalekih tržišta traže duža putovanje koja uključuju dvije i više zemalja, a osim sunca i mora koji su naš glavni turistički proizvod, privlače ih kultura, baština, prirodne ljepote. Ključni su dakle turistički proizvodi u kojima treba tražiti kreativnost i inovativnost jer je to ujedno i budućnost turizma.“

Ministar turizma Darko Lorencin sudjelovao je danas na Strateškom forumu, održanom 1. i 2. rujna, po deveti put na Bledu u Sloveniji. Dvodnevni forum svake godine okuplja političke i gospodarske čelnike iz Europe i regije, a u pravilu se bavi globalnim i promjenama u Europi. Na ovogodišnjem izdanju ministar je bio jedan od panelista okruglog stola s temom „Kako globalizacija može povećati povjerenje u regiji“ održanom u okviru sesije „Snaga turizma“. Teme posvećene turizmu ove su godine prvi put uključene u program Strateškog foruma. Istaknuvši kako Hrvatska i Slovenija imaju odličnu turističku suradnju, posebice u segmentu zajedničke promocije na dalekim tržištima, primjerice u Kini i Brazilu, ministar Lorencin je dodao: „Turisti s dalekih tržišta traže duža putovanje koja uključuju dvije i više zemalja, a osim sunca i mora koji su naš glavni turistički proizvod, privlače ih kultura, baština, prirodne ljepote. Ključni su dakle turistički proizvodi u kojima treba tražiti kreativnost i inovativnost jer je to ujedno i budućnost turizma.“

Izvršni tajnik Svjetske turističke organizacije (UMWTO) Carlos Vogeler naglasio je vrijednost kreiranja priča oko proizvoda: „To je segment u kojem treba biti konkurentan. Putovanja u bilo koji dio svijeta danas su sve dostupnija i upravo stoga zemlje trebaju graditi doživljaje i priče kako bi se diferencirali i stvorili motivi dolaska. Privatni sektor je pokretač turizma, a javni sektor stvara okvir za poslovanje, pa je stvaranje javno privatnih partnerstava jedini način da se stvori konkurentniji turistički proizvod.“

Slovenski ministar ekonomskog razvoja i tehnologije Metod Dragonja osvrnuo se na rusko tržište i potencijal koje ono nosi: „To su aktivni turisti koji ne vole biti dugo na jednom mjestu, zanima ih kultura zemalja u koje dolaze, lijepa priroda te tijekom jednog putovanja vole posjetiti više zemalja. Slovenija ih privlači u spa segmentu, gdje smo dosta konkurentni, međutim svjesni smo utjecaja trenutne gospodarske i političke situacije te podaci pokazuju da Rusi manje putuju ove godine izvan svoje zemlje. Dodatan izazov zemljama koje se nalaze u EU svakako predstavlja i vizni režim.“

Uz spomenute, na okruglom stolu sudjelovali su i albanska ministrica urbanog razvoja i turizma Eglantina Gjermeni, slovački državni tajnik Ministarstva prometa, gradnje i regionalnog razvoja František Palko, direktorica Uprave zadužene za turistički razvoj pri Ministarstvu održivog razvoja i turizma Crne Gore Olivera Brajović te slovenski TV voditelj Igor E. Bergant. Zaključeno je kako su konkurentnost i održivi razvoj dva osnovna stupa na kojima treba graditi turizam koji predstavlja moćan alat za regionalno povezivanje te snagu za stabilnost i razvoj.



Pisane vijesti