- Objavljeno: 13.12.2014.
Lorencin: Dobri trendovi u turizmu nastavit će se i u 2015.
Turističku 2014. godinu obilježili su brojni poslovni i 'vremenski' izazovi no hrvatski je turizam iznova pokazao žilavost i postojanost, zabilježivši uspješnije fizičke i financijske rezultate od lanjskih i nove investicije, a to bi se sve trebalo nastaviti i u 2015., čemu bi doprinos mogla dati i sredstava iz EU fondova. Ocjena je to ministra turizma Darka Lorencina koji za Hinu u osvrtu na rezultate turizma ove godine i očekivanjima za iduću godinu ističe važnost svih zaposlenih u sektoru za uspješnu godinu. Godina je iznova pokazala i veliko zanimanje turista za Hrvatskom te je na svima u sektoru 'zadatak' da se to zanimanje i dalje zadrži, kao i da se turistički proizvod unaprijedi u sadržaju i kvaliteti te tako i produlji sezona, istaknuo je Lorencin. Glavni cilj turističke politike bio je u ovoj, a ostaje i za daljnje godine, unaprijeđenje konkurentnosti, što definira i Strategija turističkog razvoja do 2020., a povećanje konkurentnosti može se ostvariti jedino kontinuiranim investiranjem u sadržaj i usluge te povećanjem potrošnje i zaposlenih u turističkom sektoru, poručuje ministar Lorencin.
Turističku 2014. godinu obilježili su brojni poslovni i 'vremenski' izazovi no hrvatski je turizam iznova pokazao žilavost i postojanost, zabilježivši uspješnije fizičke i financijske rezultate od lanjskih i nove investicije, a to bi se sve trebalo nastaviti i u 2015., čemu bi doprinos mogla dati i sredstava iz EU fondova.
Ocjena je to ministra turizma Darka Lorencina koji za Hinu u osvrtu na rezultate turizma ove godine i očekivanjima za iduću godinu ističe važnost svih zaposlenih u sektoru za uspješnu godinu. Godina je iznova pokazala i veliko zanimanje turista za Hrvatskom te je na svima u sektoru 'zadatak' da se to zanimanje i dalje zadrži, kao i da se turistički proizvod unaprijedi u sadržaju i kvaliteti te tako i produlji sezona, istaknuo je Lorencin.
Glavni cilj turističke politike bio je u ovoj, a ostaje i za daljnje godine, unaprijeđenje konkurentnosti, što definira i Strategija turističkog razvoja do 2020., a povećanje konkurentnosti može se ostvariti jedino kontinuiranim investiranjem u sadržaj i usluge te povećanjem potrošnje i zaposlenih u turističkom sektoru, poručuje ministar Lorencin.
Rast investicija u sektoru
Pritom ministar naglašava da je prema anketi Ministarstava turizma ove godine u sektoru investirano više od 410 milijuna eura, što je više nego prošle godine, i što će, kako se nada, u sličnom obimu nastaviti i iduće godine, uz uključivanje po prvi puta, sredstava iz EU fondova.
Iznosi i podatke da je Ministarstvo u sektor ove godine kroz program Konkurentnost turističkog gospodarstva uložio 26,5 milijuna kuna, čime su sufinancirana 442 projekta za podizanje malog i srednjeg poduzetništva, unaprijeđenje ponude malih obiteljskih hotela i obiteljskog smještaja te za korištenje novih tehnologija.
U turističku promociju ove je godine iz proračuna Ministarstva uloženo 80 milijuna kuna, od čega ministar izdvaja program Hrvatska 365, kojim se želi produljiti sezona i unaprijediti ponuda destinacija i izvan glavnog ljetnog dijela sezone, a kojim se polako počeo mijenjati i način razmišljanja svih u turističkom sektoru, pa se stavlja u prvi plan turistički proizvod i udruživanje destinacija neovisno o njihovim administrativnim granicama.
Upravo su to i neke od glavnih tema prijedloga izmjena zakona o turističkim zajednicama, na čemu će se raditi početkom iduće godine. Te bi izmjene iduće godine trebale biti i donesene, navodi Lorencin te podsjeća da su ove godine izmijenjeni Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti i Zakon o pružanju usluga u turizmu, čime se turističkim subjektima omogućilo lakše, kvalitetnije i liberalnije pružanje usluga u turizmu.
Novi brending turističke Hrvatske na proljeće
Među važnijim poslovima ove godine za razvoj turizma ministar izdvaja i usvajanje Strateškog marketinškog plana Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i raspis međunarodnog natječaja za novi koncept, 'veliku ideju' nove promocije turističke Hrvatske, na koji se prijavilo nekoliko domaćih i medunarodnih marketinških i kreativnih agencija koje su već počele razradu rješenja.
Slijedom toga ministar najavljuje da bi se na proljeće iduće godine mogao dovršiti i predstaviti potpuno nov brending Hrvatske kao turističke destinacije, s novim sloganom i vizualnim identitetom.
"Hrvatska je zemlja bogate kulturne baštine, fantastične gastronomije i dobrih vina, zemlja za odmor i opuštanje, za avanturu i još puno toga, i sve to želimo promovirati na našim emitivinim tržištima pod potpuno novim sloganom s kojim bismo bili prepoznatljiviji i tako bolje prikazali naš turistički proizvod", poručuje ministar.
No, osim na promociji ministar smatra da još puno treba raditi i na kreiranju motiva dolazaka, atrakcija i sadržaja, i pri tome biti kreativniji, inovativniji i drugačiji nego do sada, i to posebice na tradicionalnim tržištima, posebice unutar EU-a, ali i tražiti nove 'horizonte' i nova tržišta.
EU fondovi kao komparativna prednost
U svemu ministar Lorencin ističe i važnost sada još jedne komparativne prednosti Hrvatske kao zemlje EU-a, a to je da može povući sredstava iz EU fondova u čemu također, kako upozorava, mora biti uspješnija nego do sada te 'prigrliti ono što joj je pri ruci'.
S tim u vezi, napominje da Ministarstvo turizma sudjeluje u procesu programiranja i pripreme programskih dokumenata za potrebe financijskog razdoblja od 2014. do 2020. od samog početka te blisko surađuje sa svim sudionicima, a posebice s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova EU te Ministarstvom rada i mirovinskog sustava kao upravljačkim tijelima nadležnima za operativne programe.
Ministarstvo turizma tako će biti i posredničko tijelo 1. razine za Operativni program "Učinkoviti ljudski potencijali", u čemu se glavni investicijski prioriteti odnose na ulaganja u kvalitetne sustave obrazovanja i cjeloživotnog učenja, što je i jedna od odrednica turističke strategije iz koje je ove godine proizašlo odnosno pripremljeno pet akcijskih planova, za podizanje općenite te konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, malih i obiteljskih hotela, obiteljskog smještaja te kongresnog turizma.
Tijekom iduće godine nastavit će se izradom ostalih akcijskih planova kako bi se dobili operativni dokumenti za svaki segment turističke ponude.
Lorencin u idućoj godini očekuje ponovni rast turističkog prometa, kojeg će, kako se nada, pratiti i financijski pokazatelji, ali i nove investicije u turistički sektor, primjena postavki turističke strategije i Strateškog marketinškog plana te bolje povlačenje sredstava iz EU fondova u turističke svrhe.
Ističe i da će se u svibnju iduće godine u Hrvatskoj održati jubilarna 100. sjednica Izvršnog vijeća Svjetske turističke organizacije-UNWTO, što je znak povjerenja te organizacije i prilika povodom koje će u Hrvatsku doći svjetska turistička elita.
(Hina)