Lani s rekordnim rezultatima u turizmu, otvoreno pitanje strategije

Slika /arhiva/eu_flag.jpg

U slovenskom turizmu lani je ostvareno 7 posto noćenja više nego do sada rekordne 2014. godine, objavio je slovenski statistički zavod, no među turističkim djelatnicima već se nekoliko godina postavlja pitanje izostanka dugoročne strategije razvoja turizma.

Broj noćenja domaćih gostiju povećan je lani za 6, a stranih za osam posto, a među važnijim gostima su i oni iz Hrvatske koji sa 8 posto udjela u noćenjima dolaze odmah iza Talijana i Austrijanaca.

Prošlogodišnji rezultati slovenskog turizma premašili su, po najnovijim podacima, one rekordne iz 2014. godine, no ured nije naveo precizne brojke. Godine 2014. bilo je ukupno 3,5 milijuna gostiju koji su ostvarili oko 9,6 milijuna noćenja, te utrženo 1,29 milijardi eura.

Turizam čini 3,5 posto nacionalnog BDP-a, s više od 30.000 zaposlenih i još 70 tisuća radnih mjesta neizravno povezanih s turizmom.

Iako u turisti u gradovima, hotelima, kampovima, zimskim centrima prema procjenama lani ostavili 100 milijuna eura više nego prethodne godine, a država pokazala da i dalje ovu granu smatra jednom od strateških, mnogi u ovoj industriji, ali i među ekonomskim stručnjacima i planerima nisu zadovoljni jer smatraju da treba biti ambiciozniji.

U nastojanju da turističkim sektorom u cijelosti ne ovladaju stranci, slovenska vlada je lani  preko svoje "loše banke" neizravno preuzela hotelski lanac "Sava-turizem" koji namjerava revitalizirati i restrukturirati, jer do sada nije polučio prave rezultate.

U Sloveniji su još uvijek često čuju kritike turističkih djelatnika da nema prave strategije koja bi zemlju pokrenula prema dobrim turističkim praksama Austrije koja se najčešće spominje kao model i uzor.

Austrija godišnje ostvaruje preko 20 milijardi eura od turizma koji čini skoro 15 posto njenog BDP-a, dok je Slovenija daleko od toga iako ima planine, snijeg i more, pa i dobro sačuvanu kulturnu baštinu koju treba iskoristiti i promovirati.

Turistički stručnjaci navode kako su u dvadesetak godina u gradnju hotela uložena golema sredstva, ali bez pravog plana i strategije, a dogodilo se i to da su cijene turističkih usluga u manje od deset godina pale za skoro 20 posto.

Zato se traže novi modeli učinkovitog upravljanja ovom industrijom, uz racionalizaciju troškova, ali je dugoročni cilj da se udio turizma u slovenskoj ekonomiji poveća.

(Hina)



Pisane vijesti