Koordinacijom do kvalitetnog upravljanja turističkom destinacijom

Slika /arhiva/uhpa-logo.jpg

Za kvalitetno upravljanje turističkom destinacijom potrebna je koordinacija javnog i privatnog sektora te destinacijskih menadžment organizacija i kompanija, čime turizam može donijeti veće učinke od sadašnjih u produljenju sezone, većem zadovoljstvu gostiju i njihovoj potrošnji te u ukupnom prihodu od turizma.
 
Istaknuli su to na današnjoj konferenciji za novinare državni tajnik u Ministarstvu turizma Ivo Mujo i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba.
 
Konferenciju su sazvali nakon zadnjeg od pet okruglih stolova održanih ovog mjeseca u pet gradova (Split, Opatija, Slavonski Brod, Dubrovnik i danas u Zagrebu) s temom "Upravljanje turističkom destinacijom".
 
U organizaciji Ministarstva, HTZ-a i UHPA-e na svim je skupovima bilo oko 500 sudionika (iz agencija, hotela, turističkih zajednica, lokalne uprave i samouprave te drugih) iz svih hrvatskih županija.
 
Cilj tih okruglih stolova bio je, kako je kazao Mujo, skrenuti pozornost turističke i drugih struka te lokalnih vlasti na potrebu zajedničkog razvijanja turističkog proizvoda ako od svog mjesta, grada, sela, žele napraviti posjećeno i uspješno turističko odredište.
 
Podsjetio je da je od prošle godine na snazi novi Zakon o turističkim zajednicama čime je postavljen i novi zakonski okvir za tu suradnju, jer po tom zakonu turističke zajednice mogu ostvarivati prihode te postaju destinacijske menadžment organizacije (DMO) koje moraju potaknuti i organizirati sve subjekte za kreiranje novog proizvoda.
 
Time su i gradonačelnici i načelnici automatski postali i predsjednici turističkih zajednica, te se sada ne može dogoditi da netko kaže kako nije odgovoran za ono što se u turizmu pojedinih odredišta događa, istaknuo je Mujo.
I on i predsjednik UHPA-e Boris Žgomba složni su u ocjeni da ćemo u Hrvatskoj imati turizam kakav sami kreiramo, te su pozvali na odgovornost svih u tom poslu.
 
Netočno je i neprihvatljivo do sada pretežito mišljenje da su za uspjeh turizma odgovorni samo agencije i hotelijeri, jer za to odgovornost snose svi u destinaciji, upozorio je Žgomba.
 
Dodao je da je u Hrvatskoj za sada malo pozitivnih primjera destinacijskog menadžmenta, ali da ih ima, pri čemu je naveo Istru, Zagreb i Zagrebačku županiju, jug Dalmacije i Dubrovnik. (Hina)


Pisane vijesti