Konkurentnost turističkog gospodarstva: Ministarstvo turizma dodijelilo 24 milijuna kuna za turističke projekte u 2018.

Slika /AA_2018_b-fotke/vijesti/180703_slapic_foto_MladenVolaric.jpg

Ministarstvo turizma objavilo je rezultate programa „Konkurentnost turističkog gospodarstva", dodjele bespovratnih potpora u 2018. godini, kojim sufinancira 485 projekata usmjerenih podizanju konkurentnosti turističkog gospodarstva na području svih županija Republike Hrvatske. Tim povodom, ministar turizma Gari Cappelli obišao je kamp Slapić u Dugoj Resi, jednog od ovogodišnjih korisnika ovog programa kroz koji je Ministarstvo turizma u posljednje četiri godine financiralo gotovo dvije i pol tisuće projekata ukupne financijske vrijednosti više od 122 milijuna kuna. Potpisivanju ugovora i obilasku kampa Slapić, uz ministra Cappellija sudjelovali su župan Karlovačke županije, Damir Jelić i gradonačelnik grada Karlovca, Damir Mandić.

Riječ je o dugogodišnjem programu Ministarstva turizma koji osigurava sredstva namijenjena povećanju kvalitete i dodatne ponude ugostiteljskih objekata, razvoju novih proizvoda u destinaciji, održivom razvoju, internacionalizaciji poslovanja, korištenju novih tehnologija i sl. Uz projekte na kontinentu, i ove godine se posebna pažnja posvećuje razvoju turizma na otocima, održivom razvoju te korištenju novih digitalnih tehnologija za povezivanje poljoprivrede i turizma, odnosno destinacija s lokalnom ponudom domaćih proizvoda.

Javni poziv za sve zainteresirane bio je otvoren do 20. ožujka ove godine, a prijaviti su se mogli subjekti malog gospodarstva (trgovačka društva izvan javnog sektora, obrti i zadruge) te obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja pružaju ugostiteljske i/ili turističke usluge.

„Ponosni smo što ovako značajna sredstva od 24 milijuna kuna možemo usmjeriti u razvoj poduzetništva za potrebe turizma kako bi se prvenstveno unaprjeđivala kvaliteta. Osim toga, sigurno je kako je jedan od efekata i poticaj zapošljavanju i samozapošljavanju. Za još značajniji uspjeh hrvatskog turizma iznimno je bitno usavršavati i unaprjeđivati turističku ponudu novim i inovativnim rješenjima prilagođenih potrebama i navikama naših posjetitelja. Svjesni financijskih izdataka koje takvih projekti nose, u Ministarstvu turizma i ove smo godine stoga osigurali značajna sredstva našim subjektima malih gospodarstava i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava za jačanje dodatnih ponuda koja će u konačnici, dovesti i do ravnomjernijeg turističkog razvoja Hrvatske te realizacije novih sadržaja za cjelogodišnji turizam“, istaknuo je ministar Cappelli prilikom zaključenja programa „Konkurentnost turističkog gospodarstva“.

Program je sastavljen od četiri mjere, od kojih svaka ima različitu namjenu sufinanciranja. Kroz mjeru A podupire se povećanje standarda, kvalitete i dodatne ponude smještajnih objekata vrste: hoteli, kampovi, ostali ugostiteljski objekti za smještaj i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, sufinanciranjem prihvatljivih projektnih aktivnosti, kao što su: podizanje kvalitete uz uvjet dostizanja više kategorije, razvoj i unaprjeđenje dodatnih sadržaja, tematsko definiranje smještajnih kapaciteta, ulaganje u zeleno poduzetništvo, izgradnju novog kampa ili kamp odmorišta u kontinentalnom dijelu Hrvatske, jadranskom zaleđu te na otocima gdje takvih sadržaja nema, aktiviranje planinarskih i lovačkih domova, izgradnja ili uređenje objekata za robinzonski i bike&bed smještaj, povećanje i poboljšanje uvjeta za boravak osoba s invaliditetom, uređenje izletišta, kušaonica, vinotočja, te razvoj etno, tradicijskih, lovnih, ribolovnih, konjičkih i drugih dodatnih sadržaja na poljoprivrednim gospodarstvima. (Odluke: mjera A1; mjera A2; mjera A3; mjera A4)

Kroz mjeru B potiče se razvoj posebnih oblika turizma kao što su ciklo-turizam, aktivni i pustolovni kroz ulaganja u infrastrukturu, servise i opremu, uređenje potrebne infrastrukture i ulaganja u opremu za špilje, rafting, stijene za penjanje, vidikovci, adrenalinske parkovi, golf vježbališta, te promotivne aktivnosti za postojeću ponudu. Kroz ovu mjeru podupiru se i zabavni, adrenalinski i tematski parkovi, tradicijski mali ploveći hoteli, obnova i uređenje izletničkih drvenih brodova tradicijske izgradnje, te kreiranje paket aranžmana novih turističkih proizvoda za tržišta posebnih interesa. (Odluka: mjera B)

Mjera C odnosi se na dostupnost i sigurnost turista, kroz sufinanciranje javno dostupnih defibrilatora (medicinski uređaji za spašavanje i oživljavanje) u ugostiteljskim objektima, uz edukaciju djelatnika, pri čemu prednost imaju ugostiteljski objekti na otocima i drugim dijelovima RH koji u blizini nemaju zdravstvenih ustanova, subvencionira se prijevoz vode trgovačkim društvima i obrtima koji se bave hotelskom industrijom na otocima bez vodovoda, te potiče inovativne IT tehnologije u turizmu. (Odluka: mjera C)

Mjera D odnosi se na prepoznatljivost, pa će se tako ove godine sufinancirati veći međunarodni skupovi u Hrvatskoj koji su vezani za investicije u turizmu, te razvoj i unapređenje posebnih oblika turizma. (Odluka: mjera D)

Rezultati programa „Konkurentnost turističkog gospodarstva“ objavljeni su ovdje.

Pisane vijesti