Izrađen "Vodič za istraživanje učinaka kulturnih i sportskih manifestacija"

Slika 28.5.2009
Turistička zajednica grada Karlovca predala je danas u Karlovcu predstavnicima 28 zainteresiranih turističkih zajednica iz svih krajeva Hrvatske "Vodič za istraživanje učinaka kulturnih i sportskih manifestacija", koji je izrađen u suradnji s Institutom za turizam.

Ravnateljica Instituta za turizam Sanda Čorak rekla je da je to "početak stvaranja banke uspješnosti manifestacija". Podaci dobiveni istraživanjem postat će, dodala je, podlogom za mnoge važne dokumente i strategije.

Karlovačka Turistička zajednica za taj je posao, koji se radio godinu dana, Institutu platila 136 tisuća kuna. Sad se taj proizvod daje besplatno drugim turističkim zajednicama, a objašnjavajući zašto, direktor Turističke zajednice Karlovca Željko Trezner je rekao da "motiv nije altruistički, nego pragmatički".

To je bio način da se rezultati Špancirfesta usporede s Karlovačkim danima piva, ili rezultati Samoborskog fašnika s bilo kojim drugim fašnikom. To je prvi korak da svi vidimo gdje smo, da možemo mjeriti poziciju svake pojedinačne manifestacije, rekao je Trezner i nazvao to transferom znanja.

Voditeljica projekta iz Instituta za turizam Renata Tomljenović objasnila je da se ne organiziraju sve manifestacije radi ekonomskog i turističkog učinka, a one koje se i organiziraju radi postizanja zajedništva, kulturnog učinka, tradicije ili sl. također se mogu mjeriti po tome odakle dolaze posjetitelji, koji je njihov sociodemografski profil, koja je skala njihova zadovoljstva programom i slično.

Poticanje, koordinacija i organizacija raznih događaja i manifestacija jedna je od važnih zadaća sustava turističkih zajednica, no dosad u Hrvatskoj nije bilo jedinstvene metodologije po kojoj bi se mjerili učinci događaja i manifestacija usmjerenih posjetiteljima, a koji su iznimno važni za turizam, rekla je Tomljenović.

Vodič je zapravo program koji sadržava upute za anketiranje i posebne tablice za unos podataka, elektronsku obradu i analizu podataka prikupljenih anketiranjem tijekom manifestacija, te automatski ispis rezultata za sastavljanje izvještaja o učincima manifestacije, objasnila je Tomljenović.

Trezner je rekao kako Turistička zajednica želi da događaji u Karlovcu i Županiji budu sve brojniji i bolji, zanimljivi građanima i dovoljno privlačni da dođu posjetitelji iz šire okolice, te da time budu nositelj turističkoga i ekonomskog razvoja. Uspjeh svake priredbe ovisi o tome koliko je usklađena sa željama posjetitelja, a sustavnim istraživanjem doznajemo tko su posjetitelji, koliko su zadovoljni posjetom događaju, čime su zadovoljni, u čemu žele poboljšanja, a svi ti podaci bit će važni institucijama u turizmu, sponzorima i jedinicama lokalne samouprave, rekao je Trezner. (Hina)


Pisane vijesti