Hrvatski turizam nije generator uvoza

Slika /arhiva/060421-nasl.jpg

Studija 'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam' raspršila je iluzije o visokoj uvoznoj ovisnosti turizma Hrvatske, istaknuo je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta na današnjem predstavljanju te studije.

Podaci iz studije pokazali su kako je u ukupnom prihodu ugostiteljstva udio uvoza svega šest posto, a u ukupnom udjelu čitavog uvoza Hrvatske sektor ugostiteljstva sudjeluje s tek 0,7 posto.

Studija je tako pokazala kako su podaci o uvozu za potrebe turizma puno manji nego je to bilo percipirano u javnosti, u kojoj je prevladavalo mišljenje da je gotovo sva roba koja se proda kroz turizam iz uvoza, kazao je Kalmeta.

Studija je također pokazala kako su domaći ugostitelji i hotelijeri skloni kupovanju i trošenju domaćih proizvoda, a također se pokazalo da postoji još dovoljno prostora za razvoj hrvatskog proizvoda, odnosno za izvoz tog proizvoda kroz turizam, kazao je ministar. Naglasio je kako je studija temelj za sve buduće aktivnosti usmjerene povećanju hrvatskog izvoza kroz turizam.

Po rezultatima studije, kako je rečeno, posjetitelji i turisti u Hrvatskoj su u 2004. godini ostvarili ukupnu potrošnju u iznosu od 6,9 milijardi eura. Pritom su inozemni turisti i posjetitelji ostvarili 80 posto, a domaći 20 posto ukupne potrošnje.

Statistički registriran promet pravnih i fizičkih osoba u ugostiteljstvu u 2004. godini iznosio je 12,1 milijardu kuna, dok su građani, pružajući usluge privatnog smještaja ostvarili dodatan promet u vrijednosti 1,3 milijarde kuna.

Studija je također pokazala kako se kod uvoza u hotelskim poduzećima hrana i piće ispod prosječno uvoze, dok se iznad prosječno uvoze ostali proizvodi, a prije svega materijali i dijelovi za tehničko održavanje.

Na prezentaciji je istaknuta potreba podizanja ukupne kvalitete ugostiteljske ponude i usluga, nužnost povezivanja proizvođača i ugostitelja, promocija domaćih brandova, edukacija na relaciji proizvođač - dobavljač - kupac itd.

Naručitelji studije su Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka i Hrvatska gospodarska komora (HGK), a izradio ju je Institut za turizam.

Ciljevi studije, kako je rečeno, su predložiti aktivnosti koje bi trebalo poduzeti za povećanje udjela domaćih proizvoda u hotelima i restorana te u privatnom smještaju, na osnovu analize veličine uvoza tih proizvoda u 2004., odnosa cijena i različitih aspekata kvalitete inozemnih i domaćih proizvoda i razloga uvoza. (Hina)

'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam' - studija

'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam' - sažetak

'Hrvatski proizvod za hrvatski turizam' - prezentacija



Pisane vijesti