Hrvatska vina kreću u osvajanje japanskog tržišta

Slika /arhiva/P-H20151127000410.jpg

Četiri hrvatske vinarije - Vina Belje, PP Orahovica, Kraljevski vinogradi i Zlatan Otok predstavile su se sredinom veljače na Supermarket Trade Showu, najvećem sajmu trgovine u Japanu, izvijestili su u srijedu iz Belja.

Japanski kupci su tijekom svakodnevnih vođenih kušanja na sajmu odlično ocijenili sva predstavljena hrvatska vina, pa je distributer Fuji Trading najavio značajno povećanje uvoza hrvatskih vina i dolazak japanskih kupaca u obilazak hrvatskih vinarija tijekom rujna.

Japansko tržište je izuzetno zahtjevno, ali perspektive su ogromne, jer je riječ o tržištu s gotovo 130 milijuna stanovnika.

Na japanskom tržištu godišnje se popije oko 364 milijuna litara vina, a u uvozu dominiraju vina iz Europe što daje odlične šanse za uspjeh i hrvatskim vinima, ističu iz Belja.

Napominju i kako je zajedničkom nastupu hrvatskih vinara na Supermarket Trade Showu prethodio izvoz vina u Japan koji je uspješno započeo prošle godine.

"Hrvatska vina u Japanu su još uvijek slabo poznata i uvoze se u malim količinama. Reakcije kupaca su, međutim, jako pozitivne, zbog čega planiramo izlazak na sve važnije izložbe i sajmove vina u Japanu, kao i samostalna kušanja hrvatskih vina tri do četiri puta godišnje", kazao je Tsuneharu Hiyoshi, direktor Fuji Tradinga.

Iz Belja ističu kako Vina Belje u Japan izvoze graševinu, najznačajniju hrvatsku vinsku sortu. "Na ovako zahtjevnom tržištu važno je imati odličan omjer cijene i kvalitete, a naša graševina je odabrana kao takvo vino, čemu svjedoči njen kontinuirani izvoz i ponuda vina u odabranim trgovačkim centrima i restoranima u Japanu", kaže izvršna direktorica Sektora marketinga i turizma Belja Ljiljana Vajda-Mlinaček.

Josipa Tokića iz PP Orahovice posebno raduje što je njihova Frankovka odabrana kao najbolji izbor od strane jednog od najznačajnijih uvoznika vina u Japanu. "Udvostručenje naručenih količina u odnosu na prethodnu godinu izvoza pokazuje da je Frankovka PP Orahovica našla svoje mjesto na tržištu Japana te da možemo očekivati i daljnji rast potražnje", naglasio je Tokić.

Kraljevski vinogradi iz Zadra predstavili su pošip, plavac mali i crljenak, kao najznačajnije dalmatinske vinske sorte. "Naša vina imaju novi moderniji stil izražen u većoj voćnosti vina, manjim alkoholima i znatnijom svježinom, što se posebno sljubljuje s tradicionalnom japanskom hranom", kaže direktor Kraljevskih vinograda Zoran Pantalon, dodajući kako su crljenak i jadranska tuna predstavljeni kao idealan spoj i na Sushi, Tuna & wine Festivalu u Zadru, a sada već i u restoranima u Tokiju i Osaki.

Projekt promocije hrvatskih vina u Japanu financiran je iz Vinske omotnice, mjere Promidžba na tržištima trećih zemalja iz nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. - 2018., a osmislila su ga i prijavila Vina Belje, kojima je to peti odobreni projekt promocije vina na trećim tržištima, navodi se u priopćenju.

(Hina/FaH)



Pisane vijesti