FOS: Nije dobro smanjivati udio obiteljskog smještaja u turizmu

Slika /arhiva/2-FOS-2015.jpg

Obiteljski smještaj u hrvatskom turizmu je na prekretnici, jer se prema smjernicama njegova razvoja do 2020. predviđa smanjenje njegovog udjela u smještajnim kapacitetima s više od 50 na manje od 40 posto, što Zajednica obiteljskog turizma pri HGK smatra lošim, jer može povećati sivu ekonomiju. Upozorenje je to sa završnog, trećeg dana Foruma obiteljskog smještaja (FOS) koji je treću godinu za redom u organizaciji Zajednice obiteljskog turizma (ZOS) pri HGK od 15. do 17. studenog održan u Zadru s više od tisuću sudionika. "Pogrešno bi bilo inzistirati na smanjenju udjela smještajnih objekata u privatnom smještaju na 39 posto. To ne smijemo dozvoliti, jer bi se povećao udjel sivog tržišta, a ljudi bi se obeshrabrili za legalno bavljenje time, što može dovesti do gubitka dijela tržišta", ocijenio je na zatvaranju FOS-a predsjednik ZOS-a Nedo Pinezić.

Obiteljski smještaj u hrvatskom turizmu je na prekretnici, jer se prema smjernicama njegova razvoja do 2020. predviđa smanjenje njegovog udjela u smještajnim kapacitetima s više od 50 na manje od 40 posto, što Zajednica obiteljskog turizma pri HGK smatra lošim, jer može povećati sivu ekonomiju.

Upozorenje je to sa završnog, trećeg dana Foruma obiteljskog smještaja (FOS) koji je treću godinu za redom u organizaciji Zajednice obiteljskog turizma (ZOS) pri HGK od 15. do 17. studenog održan u Zadru s više od tisuću sudionika.

"Pogrešno bi bilo inzistirati na smanjenju udjela smještajnih objekata u privatnom smještaju na 39 posto. To ne smijemo dozvoliti, jer bi se povećao udjel sivog tržišta, a ljudi bi se obeshrabrili za legalno bavljenje time, što može dovesti do gubitka dijela tržišta", ocijenio je na zatvaranju FOS-a predsjednik ZOS-a Nedo Pinezić.

Na ovogodišnjem FOS-u izdvojeno je nekoliko aktualnih tema, među kojima i rekategorizacija ili nova standardizacija obiteljskog smještaja, za što Pinezić kaže da o tome žele više razgovarati s Ministarstvom turizma.

"Tu temu treba voditi u dva pravca, od utvrđivanja minimalnih tehničkih uvjeta do brendiranja izvornog hrvatskoga domaćinstva, što je iznimno važno u HGK zbog suradnje s ostalim resorima, pogotovo u drvnoj i općenito industriji", istaknuo je Pinezić poručujući da se kroz sve to domaće proizvode želi plasirati u opremanje obiteljskog smještaja.

S tim u vezi smatra i da u obiteljski turistički smještaj treba uvesti standarde digitalnog opremanja i umrežavanja, kao i da u to treba izdvojiti najmanje 50 posto ukupnih ulaganja, za što vlasnicima izvornog hrvatskoga domaćinstva trebaju povoljne kreditne linije.

 Na FOS-u je u Zadru naglašeno i da domaćini žele biti partneri u mijenjanju parafiskalnih nameta, posebice komunalne naknade, spomeničke rente, plaćanja ZAMP-u i sl. jer se radi o cijelom paketu parafiskalnih nameta koji tišti građane i poduzetnike.

Pinezić je najavio održavanje niza regionalnih foruma u idućim mjesecima kako bi vlasnike obiteljskog smještaja što bolje upoznali i informirali o zakonskim i drugim novostima te trendovima u turizmu, uz poruku da je hrvatski obiteljski smještaj među pet najboljih u Europi i primjer dobre prakse za sve europske države, što je na FOS-u istaknuo glavni tajnik Europskog udruženja vlasnika kuća za odmor (EHHA) Carlos Villaro Lassen. (Hina) 



Pisane vijesti