Filmski festivali, važan dio ponude koju financijski podupire i Ministarstvo turizma

Slika /arhiva/mint.jpg

Turističku ponudu Hrvatske u srpnju, uz ponudu događanja i manifestacija, obogatila su i dva prestižna filmska festivala, u Puli i Motovunu, a danas započinje i filmski festival u Starigrad Paklenici (SPFF). Filmski festivali svake godine privlače sve veći broj domaćih i stranih turista, pa shvaćajući njihovu važnost za turizam, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica financijski ih podupiru kroz programe bespovratnih potpora. Samo u posljednje dvije godine ovakvim je festivalima diljem Hrvatske, od Vukovara do Stona, iz proračuna Ministarstva turizma i HTZ-a ukupno dodijeljeno 640 tisuća kuna. Uz SPFF, Ministarstvo turizma i HTZ, u tom su razdoblju financijski podržali još šest filmskih festivala, među kojim su Vukovar film festival, Kinookus Food Film Festival, Zagreb Tourfilm Festival, Motovun film festival, Pulski filmski festival i Festival podvodnog filma Bijeli lav.

Direktorica TZ Motovun, Iva Jeletić potvrđuje da za vrijeme festivala iz godine u godinu bilježe porast broja ostvarenih dolazaka i noćenja, upravo zahvaljujući dodatnoj turističkoj ponudi, dok su za trajanja festivala svi smještajni kapaciteti popunjeni, što je i rezultat suradnje turističke zajednice s cjelokupnim sektorom koja kreira imidž Motovuna kao odredišta koje nudi više.

Turističku ponudu Hrvatske u srpnju, uz ponudu događanja i manifestacija, obogatila su i dva prestižna filmska festivala, u Puli i Motovunu, a danas započinje i filmski festival u Starigrad Paklenici (SPFF). Filmski festivali svake godine privlače sve veći broj domaćih i stranih turista, pa shvaćajući njihovu važnost za turizam, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica financijski ih podupiru kroz programe bespovratnih potpora. Samo u posljednje dvije godine ovakvim je festivalima diljem Hrvatske, od Vukovara do Stona, iz proračuna Ministarstva turizma i HTZ-a ukupno dodijeljeno 640 tisuća kuna. Uz SPFF, Ministarstvo turizma i HTZ, u tom su razdoblju financijski podržali još šest filmskih festivala, među kojim su Vukovar film festival, Kinookus Food Film Festival, Zagreb Tourfilm Festival, Motovun film festival, Pulski filmski festival i Festival podvodnog filma Bijeli lav.

„Međunarodne manifestacije, među kojima su svakako i filmski festivali, doprinose dodatnoj promociji naše zemlje te obogaćuju turističku ponudu u destinaciji. Filmski festivali stvaraju dodatni motiv dolaska, što dokazuje stalni rast broja domaćih i inozemnih posjetitelja na takvim događanjima. Upravo je stvaranje dodatne ponude, uz dizanje kvalitete usluge, jedan od preduvjeta jačanje konkurentnosti određene destinacije, odnosno pozitivnih rezultata turističkog prometa, neovisno o vremenskim prilikama i drugim faktorima. Destinacije koje uz sunce i more turistima pružaju dodatne doživljaje, imaju rast dolazaka i noćenja i pravi su primjer ispravnog upravljanja destinacijskim menadžmentom“, rekao je ministar turizma Darko Lorencin.

Ovisnost turističkog prometa o dodatnoj turističkoj ponudi, a ne samo o suncu, potvrđuje i statistika sustava turističkih zajednica, prema kojoj je za vrijeme trajanja Motovun film festivala, od 26. do 30. srpnja, zabilježeno dva posto više dolazaka, dok je primjerice za vrijeme trajanja Pulskog filmskog festivala, od 12. do 26. srpnja, zabilježeno čak sedam posto više dolazaka nego lani.

Ispred Ministarstva turizma, savjetnik ministra Ivo Bašić danas sudjeluje na otvorenju 5. izdanja Međunarodnog festivala glazbenog dokumentarca - Starigrad Paklenica, koji će trajati od 2. do 7. kolovoza te posjetiteljima ponuditi 30-ak filmova. Prošle godine festival je imao oko 3500 posjetitelja, a s obzirom da interes svake godine raste, u TZ-u Starigrad Paklenici na ovogodišnjem izdanju očekuju ih još više.

„Veličanstveni kanjoni Paklenice i ove će godine postati jedinstvena filmska pozornica nudeći atraktivne programe i gostovanja renomiranih umjetnika iz svijeta filma i glazbe. Svjesni sve veće konkurencije, u neprekidnoj smo potrazi za elementima koji će omogućiti da se jedinstveno pozicioniramo na sve zasićenijem globalnom turističkom tržištu. Budući da su nas davno snimani filmovi prema slavnim romanima Karla Maya o hrabrom indijanskom poglavici Winnetouu, pretvorili u destinaciju filmskog turizma, taj marketinški alat koristimo kroz osmišljavanje novih turističkih proizvoda i festivala“, rekla je direktorica TZ Starigrad Paklenica, Marjana Marasović.

Podsjećamo, važnost kulturnog turizma, čiji su dio i filmske manifestacije, naglašena je u Strategiji razvoja turizma RH do 2020. godine koja prognozira daljnji rast ovog oblika turističke ponude te ujedno ističe važnost kulturnih proizvoda za dodatno jačanje kvalitete i konkurentnosti ukupnog hrvatskog turističkog sektora.



Pisane vijesti