- Objavljeno: 16.10.2014.
DHT: Predstavljen projekt razvoja pred i posezone „Hrvatska 365“ i održan 14. turistički forum „Trendovi i digitalni izazovi u turizmu“
Projekt razvoja pred i posezone „Hrvatska 365“ predstavio je pomoćnik ministra turizma RH Davor Ižaković, dok je Isabel Garana, direktorica Regije Europa iz Svjetske turističke organizacije (UNWTO) kratko predstavila aktualne turističke podatke te planove razvoja svjetskog i europskog turizma. Prema podacima UNWTO-a 2013. godine je u svijetu zabilježeno 1,1 milijarda dolazaka, od čega je 563 milijuna u Europi. U prvoj polovici 2014. godine zabilježen je rast dolazaka od oko 5 posto, s time da je Hrvatska bilježila znatno veći rast od prosječnog, naglasila je Garana. Prema planovima UNWTO-a, do 2020.godine u svijetu se planira 1,4 milijurda dolazaka godišnje, a do 2030. čak 1,8 milijardi. Predstavljajući projekt Hrvatska 365, pomoćnik ministra Ižaković naglasio je kako je riječ o privremenom izvješću o programu, dok će završno izvješće biti predstavljeno na Nacionalnom PPS forumu planiranom za kraj ove godine.
Projekt razvoja pred i posezone „Hrvatska 365“ predstavio je pomoćnik ministra turizma RH Davor Ižaković, dok je Isabel Garana, direktorica Regije Europa iz Svjetske turističke organizacije (UNWTO) kratko predstavila aktualne turističke podatke te planove razvoja svjetskog i europskog turizma.
Prema podacima UNWTO-a 2013. godine je u svijetu zabilježeno 1,1 milijarda dolazaka, od čega je 563 milijuna u Europi. U prvoj polovici 2014. godine zabilježen je rast dolazaka od oko 5 posto, s time da je Hrvatska bilježila znatno veći rast od prosječnog, naglasila je Garana. Prema planovima UNWTO-a, do 2020.godine u svijetu se planira 1,4 milijurda dolazaka godišnje, a do 2030. čak 1,8 milijardi.
Predstavljajući projekt Hrvatska 365, pomoćnik ministra Ižaković naglasio je kako je riječ o privremenom izvješću o programu, dok će završno izvješće biti predstavljeno na Nacionalnom PPS forumu planiranom za kraj ove godine. „Hrvatski turizam izrazite je sezonalnosti, a navedeni projekt usmjeren je upravo na jačanje razdoblja izvan glavne turističke sezone, jer je produljenje turističke sezone jedan od glavnih izazova turizma Republike Hrvatske. Prvi i najvažniji zadatak projekta jest jačanje svjesnosti i prepoznavanja brenda hrvatskog turizma, jer ako za proizvod nitko ne zna, taj niti ne postoji“, istaknuo je Ižaković.
U projektu Hrvatska 365 sudjeluju 22 destinacije koje su za uključenje trebale osigurati poslovanje najmanje 50 posto smještajnih i ugostiteljskih objekata te uslužnih djelatnosti i trgovine na malo. Također, definirane su ključne geo zone u zračnom i cestovnom prometu, odnosno europske destinacije kojima se može omogućiti dolazak u Hrvatsku za najviše šest sati. Pomoćnik Ižaković je prilikom predstavljanja naglasio kako je sustav turističkih zajednica prilikom uključivanja u projekt pokazao izuzetno visoku razinu organiziranosti i spremnosti na suradnju koja je ključna za postizanje zajedničkog cilja. Stoga su danas, na Danima hrvatskog turizma, predstavnici tih PPS destinacija primili prigodna priznanja Hrvatske turističke zajednice za doprinos ovom ostvarenju ovog projekta.
U nastavku je održan 14. Hrvatski turistički forum čija je ovogodišnja tema „Trendovi i digitalni izazovi u turizmu“, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, s obzirom na važnost i sve raširenije korištenje novih tehnologija u turizmu što je sve vidljivije i u hrvatskom turizmu, ali zasigurno još ne dovoljno.
Istaknuvši nužnost sustavne edukacije turističkih djelatnika o alatima i tehnikama e-marketinga, profesor s osječkog Ekonomskog fakulteta Drago Ružić poručio je da bi bilo dobro da se u sustavu turističkih zajednica definira ujednačen način praćenja online trendova te da bolje koriste alate. Iako je vidljiv pomak u korištenju interneta i aplikacija prostora za unapređenje ima još dosta, posebice u transakcijskim mogućnostima interneta, da služi više i za prodaju, a ne samo za promociju i rezervacije što je sada uobičajeno. Problem je, kazao je Ružić što je 40 posto web stranica turističkih zajednica neobnavljano zadnje tri godine, a oko 20 posto i pet godina.
Marketinški stručnjak iz Glasgowa Luiz Moutinho naglasio je na tom forumu važnost rezervacijskih kanala putem interneta i mobilnih tehnologija za povećanje turističke potrošnje, dok je stručnjak za digitalni marketing iz Bruxellessa Philip Weiss poručio da su društvene mreže, posebice Facebook, područje koje donosi možda i najveću promjenu sektoru turizma. Naime, kako je kazao, čak 65 posto odraslih korisnika interneta ima profil na toj mreži koristeći to za donošenje odluke o putovanju.
Tijekom današnjeg dana na DHT-u će biti predstavljene mogućnosti financiranja turističkih projekta iz Strukturnih fondova EU, a večeras će biti i dodijeljene turističke nagrade u akciji „18. Turistički cvijet - kvaliteta za Hrvatsku 2014.”
Organizatori Dana hrvatskog turizma su Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica, uz Novu TV kao medijskog partnera.