Destinacijski menadžment preduvjet za daljnji uspjeh u hrvatskom turizmu

Slika /arhiva/090401-dest0.jpg

U sklopu drugog turističkog sajma CroTOUR, koji je danas otvorio ministar turizma Damir Bajs, u popodnevnim satima je, u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), Ministarstva turizma, Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Hrvatske gospodarske komore (HGK), održan hrvatski turistički forum pod nazivom „Upravljanje destinacijom“.
Uz ocjenu da je danas lokalnim turističkim odredištima zbog pada turističke potražnje više nego ikada potrebna kvalitetna politika upravljanja ponudom, promocijom i prodajom proizvoda, predsjednik HUP-ove ugostiteljske Udruge Jako Andabak naglasio je potrebu smanjenja administrativnih barijera u tom poslu i na državnoj i na lokalnoj razini.
Upravo je destinacija ključni faktor uspjeha u turizmu, naglasila je i Neda Košuta iz Instituta za turizam, dodajući da je kod današnjih turista destinacija prvi motiv odabira, a pri tome se radi o sve sofisticiranijim gostima koji su aktivni, te prije svega traže doživljaj.
Važnu ulogu lokalne zajednice, predstavnika lokalne vlasti i pojedinih turističkih zajednica u turističkom menedžmentu naglasio je Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a, a sve u svjetlu novog Zakona o turističkim zajednicama. Bulić je pojasnio koliko je bitno da ključni ljudi jednog turističkog mjesta, grada ili županije zajednički upravljaju svojom destinacijom.

U sklopu drugog turističkog sajma CroTOUR, koji je danas otvorio ministar turizma Damir Bajs, u popodnevnim satima je, u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), Ministarstva turizma, Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Hrvatske gospodarske komore (HGK), održan hrvatski turistički forum pod nazivom „Upravljanje destinacijom“.

Uz ocjenu da je danas lokalnim turističkim odredištima zbog pada turističke potražnje više nego ikada potrebna kvalitetna politika upravljanja ponudom, promocijom i prodajom proizvoda, predsjednik HUP-ove ugostiteljske Udruge Jako Andabak naglasio je potrebu smanjenja administrativnih barijera u tom poslu i na državnoj i na lokalnoj razini.

U ime tvrtke Horwath Conzulting Zagreb, Sanja Čizmar je pojasnila kako destinacijski menadžment postaje sve važniji iz razloga što se konkurencija u turizmu intenzivira, destinacije postaju sve brojnije i proizvodi sve složeniji.

Kao odgovor na pitanje što čini uspješnu destinaciju, navela je kako glavnu ulogu igraju roba, tj. zanimljiv proizvod, dobra lokacija, uspješna promocija, dobar 'timing' i naravno odgovarajuće cijene. Dodala je kako hrvatski turizam ne treba olako pristati na niske cijene, već se izboriti za svoje mjesto tematiziranim i strukturiranim proizvodima. Prema trenutačnim pokazateljima Hrvatska po pitanju konkurentnosti u turizmu stagnira, a takva situacija zahtjeva stvaranje poluga i okvira za formiranje organizacija koje se bave destinacijskim menedžmentom i time u cijelosti preuzimaju odgovornost za upravljanje destinacijama, tj. za osmišljavanje strategije, razvijanje proizvoda, poticanje suradnje lokalnog stanovništva i turističkih djelatnika, te prodaju i marketing finalnog rezultata.

 

Upravo je destinacija ključni faktor uspjeha u turizmu, naglasila je i Neda Košuta iz Instituta za turizam, dodajući da je kod današnjih turista destinacija prvi motiv odabira, a pri tome se radi o sve sofisticiranijim gostima koji su aktivni, te prije svega traže doživljaj. Velika prednost hrvatskog turizma, kazala je, leži u činjenici što pojedini hotelski kompleksi nisu izolirani, ne stvaraju se turistička geta, već se naslanjaju na obližnje sredine i time pružaju autentični ugođaj i atmosferu.

 

Turistička potražnja je jako segmentirana, zaključila je direktorica UHPA-e Maja Stanić i time se traži diversificirana ponuda. Turisti su svjesni da nema manjka kapaciteta, putuje se sve više u malim skupinama i bitka za svakog pojedinog gosta postaje sve intenzivnija, kazala je. Inovacija postaje osnovni alat za razlikovanje pojedinih destinacija, a da bi se to ostvarilo važno je zajedničko djelovanje i privatnog i javnog sektora.

Važnu ulogu lokalne zajednice, predstavnika lokalne vlasti i pojedinih turističkih zajednica u turističkom menedžmentu naglasio je Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a, a sve u svjetlu novog Zakona o turističkim zajednicama. Bulić je pojasnio koliko je bitno da ključni ljudi jednog turističkog mjesta, grada ili županije zajednički upravljaju svojom destinacijom. Potrebno je da se putem redovitih sastanaka oblikuju tzv. klubovi konkurentnosti i da se turistička pitanja i mogući problemi rješavaju prije svega na licu mjesta, a ne da se zbog svake pojedinosti odgovori traže od Vlade ili ministarstava. Po njemu se brojni predstavnici lokalne samouprave još nisu upoznali s obvezama i mogućnostima koje novi zakon pruža, dok su neke regije taj zadatak već uspješno savladale. 



Pisane vijesti