Dani hrvatskog turizma - predstavljen Akcijski plan razvoja cikloturizma

Slika /arhiva/DHT010--w.jpg

Na Danima hrvatskog turizma predstavljen je Akcijski plan razvoja cikloturizma, kao jedan od glavnih posebnih oblika turizma, na kojem će se temeljiti turistički rast, posebice u razdobljima pred i posezone. U europskim okvirima procjenjuje se da će udio putovanja tijekom kojih je bicikliranje glavna aktivnost ili je bicikl glavno prijevozno sredstvo porasti u idućih 10 godina više od 10 postotnih bodova. Još je značajniji tržišni segment onih kojima je tijekom odmora vožnja biciklom važna dodatna aktivnost. Iako je Hrvatska relativno dobro premrežena lokalnim i županijskim biciklističkim stazama, od kojih su neke dio međunarodnih biciklističkih ruta, proizvod još uvijek nije adekvatno valoriziran ni komercijaliziran.

Na Danima hrvatskog turizma predstavljen je Akcijski plan razvoja cikloturizma, kao jedan od glavnih posebnih oblika turizma, na kojem će se temeljiti turistički rast, posebice u razdobljima pred i posezone. U europskim okvirima procjenjuje se da će udio putovanja tijekom kojih je bicikliranje glavna aktivnost ili je bicikl glavno prijevozno sredstvo porasti u idućih 10 godina više od 10 postotnih bodova. Još je značajniji tržišni segment onih kojima je tijekom odmora vožnja biciklom važna dodatna aktivnost. Iako je Hrvatska relativno dobro premrežena lokalnim i županijskim biciklističkim stazama, od kojih su neke dio međunarodnih biciklističkih ruta, proizvod još uvijek nije adekvatno valoriziran ni komercijaliziran.

„Hrvatska je kroz posljednjih nekoliko godina prepoznata kao europska cikloturistička destinacija. U Europi trenutno ima oko 60 milijuna aktivnih biciklista, a u prosjeku cikloturisti troše i do 30% više od klasičnih turista, što dokazuje njihovu važnost za hrvatski turizam. U 2020. godini cikloturizam će biti jedan od najvažnijih generatora razvoja cjelogodišnjeg turizma, a kroz razvoj i unapređenje infrastrukture, stvaranje popratnih smještaja cijeli prostor Hrvatske može funkcionirati kao velika cikloturistička destinacija“, ističe ministar Lorencin.

Nastavak ubrzanog rasta cikloturizma, pustolovno-sportskog turizma, očekuje se i u budućnosti, što je trend podržan sve izraženijim potrebama potrošača za aktivnim i zdravim te okolišno odgovornim odmorom. U skladu s vrijednostima i interesima 'novih' turista očekuje se daljnja diverzifikacija proizvoda te će se razvijati 'kombinirani' proizvodi koji povezuju, primjerice, pustolovno-sportski turizam s gastronomijom, kulturom ili nekom društveno korisnom aktivnošću u sklopu 'putovanja sa značenjem'. Naročit se rast očekuje u domeni adrenalinskih sportova te u neturističkim destinacijama.

Kao glavni ciljevi ovog akcijskog plana ističu se izgradnja i uređenje cikloturističkih ruta u koridorima Nacionalne mreže cikloturističkih ruta, opremanje ruta signalizacijom, uređenje turističke infrastrukture kroz prilagodbu smještaja bike & bed standardima te osiguravanje potrebnih sadržaja, umrežavanje svih važnih sudionika za cikloturizam te promocija cikloturizma. Kao polazišna točka uzima se umrežavanje svih važnih sudionika među kojima su Ministarstvo turizma, kao koordinatora i nositelja Akcijskog plana razvoja cikloturizma te Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture kao tijela nadležnog za planiranje izgradnje nacionalne mreže biciklističkih ruta i donošenje zakona koji se odnose na cikloturizam. Također tu spada i sustav turističkih zajednica zbog njihove uloge organizacije cikloturističkih aktivnosti u destinacijama i promidžbe cikloturizma te biciklističke udruge kao ključni subjekt kada je u pitanju planiranje i kreiranje biciklističkih ruta.

Akcijski plan za cikloturizam nastao je u suradnji Ministarstva turizma, Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Instituta za turizam, kako bi doprinjeo postizanju globalne prepoznatljivosti na turističkom tržištu, tržišnom repozicioniranju s destinacije sunca i mora prema ponudi raznovrsnih autentičnih sadržaja i doživljaja, vremenskom proširenju i geografskoj disperziji turističke potražnje, te bogaćenju proizvodnog portfelja turizma kako bi se povećao broj turističkih dolazaka i turistička potrošnja.



Pisane vijesti