Brojne konkurentske prednosti Hrvatske u razvoju ponude zdravstvenog turizma

Slika /arhiva/130315_hti1.jpg

U Ministarstvu turizma se, tijekom drugog dana održavanja 5. HTI konferencije industrije zdravstvenog turizma, 13. ožujka 2015. godine, ministar turizma Darko Lorencin sastao s organizatorima konferencije i Jonathanom Edelheitom osnivačem američke asocijacije MTA (Medical Tourism Association). Sastanku su prisustvovali ravnatelj Specijalne bolnice Daruvarske toplice i ujedno predsjednik Zajednice zdravstvenog turizma pri HGK Marcel Medak, direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore Leila Krešić-Jurić, direktor HTI Konferencije zdravstvenog turizma i vlasnik Energy Clinic najvećeg lanca wellnessa u regiji Zdeslav Radovčić i osnivač i predsjednik MTA Jonathan Edelheit. Na sastanku su predstavljena iskustva Hrvatske u razvoju zdravstvenog turizma, pri čemu je ministar Lorencin pojasnio važnost zdravstvenog turizma u novoj Strategiji razvoja turizma do 2020. te istaknuo Akcijski plan zdravstvenog turizma čiji je nacrt napravljen i uskoro će biti predstavljen javnosti. Kako navodi ministar, ovaj plan trebao bi dati odgovore na mnoga pitanja i ponuditi smjer njihova rješavanja, kako na razini zakonskih izmjena, tako i po pitanju tržišnog pozicioniranja.

U Ministarstvu turizma se, tijekom drugog dana održavanja 5. HTI konferencije industrije zdravstvenog turizma, 13. ožujka 2015. godine, ministar turizma Darko Lorencin sastao s organizatorima konferencije i Jonathanom Edelheitom osnivačem američke asocijacije MTA (Medical Tourism Association).

Sastanku su prisustvovali ravnatelj Specijalne bolnice Daruvarske toplice i ujedno predsjednik Zajednice zdravstvenog turizma pri HGK Marcel Medak, direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore Leila Krešić-Jurić, direktor HTI Konferencije zdravstvenog turizma i vlasnik Energy Clinic najvećeg lanca wellnessa u regiji Zdeslav Radovčić i osnivač i predsjednik MTA Jonathan Edelheit.

Na sastanku su predstavljena iskustva Hrvatske u razvoju zdravstvenog turizma, pri čemu je ministar Lorencin pojasnio važnost zdravstvenog turizma u novoj Strategiji razvoja turizma do 2020. te istaknuo Akcijski plan zdravstvenog turizma čiji je nacrt napravljen i uskoro će biti predstavljen javnosti. Kako navodi ministar, ovaj plan trebao bi dati odgovore na mnoga pitanja i ponuditi smjer njihova rješavanja, kako na razini zakonskih izmjena, tako i po pitanju tržišnog pozicioniranja.

Organizatori HTI konferencije predstavili su program skupa koji se obraća različitim dionicima zdravstvenog turizma te donosi novosti i trendove u wellness, medicinskom i lječilišnom turizmu. Ovogodišnja konferencija okupila je predavače i sudionike iz 16 zemalja svijeta, od Kanade do Sudana, što je također potvrda atraktivnosti hrvatskih ponuđača kao relevantnih partnera u razvoju imidža Hrvatske kao destinacije zdravstvenog turizma. Posebno je istaknuta edukacija za certificiranje profesionalaca u zdravstvenom turizmu, prva ove vrste, koju u Europi provodi MTA.

Osnivač MTA Jonathan  Edelheit ukazao je na brojne konkurentske prednosti Hrvatske u razvoju ponude zdravstvenog turizma u odnosu na druge svjetske destinacije. MTA je do danas savjetovao i pomogao razvoj zdravstvenog turizma u nekoliko brzorastućih destinacija kroz suradnju s institucionalnim partnerima, ali i implementaciju kroz privatni sektor. Neke od njih su Turska, Jordan i Koreja te je Edelheit prenio vlastita iskustva, istaknuvši potrebu da Hrvatska definira ključna tržišta te pruži snažnu institucionalnu podršku privatnom sektoru, posebice u pozicioniranju prema velikim i važnim partnerima u inozemstvu. Ovom je prigodom Edelheit pozvao ministra turizma da bude gost na MTA ministarskom summitu u rujnu u Orlandu, koji se održava pred najveći godišnji svjetski MTA kongres, a prošle godine je okupio nadležne ministre iz čak 28 zemlja svijeta.

Ministar je podržao rad Zajednice zdravstvenog turizma pri HGK, čestitavši na 20 godina od njezina osnivanja te naveo da će podržati daljnje marketinške i druge aktivnosti koje pokrene privatni sektor, što ima za cilj ojačati ponudu i pozicioniranje zdravstvenog turizma Hrvatske u inozemstvu. Naime, iako hrvatske toplice tek očekuju velika ulaganja, činjenica je da skoro stotinjak hrvatskih hotela s 4 i 5 zvjezdica ima vrlo konkurentne i nove wellness centre s potpuno zaokruženom ponudom, ali im nedostaje upravo marketinški zamah i pristup ciljanim tržišnim nišama.

 



Pisane vijesti