Anketa Ministarstva turizma: Optimistične najave za predsezonu

Slika /arhiva/mint.jpg

Temeljem analize prošlogodišnjih ostvarenih rezultata turističkog prometa i podataka iz ankete koju je Ministarstvo turizma provelo među 38 najvećih turističkih tvrtki u svim primorskim županijama te u gradu Zagrebu, a koje u svom sastavu imaju hotele, turistička naselja i kampove, od travnja do lipnja ove godine u Hrvatskoj se očekuju pozitivni rezultati turističkog prometa. Naime, u spomenutom razdoblju predsezone u našoj zemlji anketirane tvrtke predviđaju oko šest posto više dolazaka turista, koji bi trebali ostvariti oko 4,5 posto više noćenja, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Prema podacima gore spomenute ankete, turistički promet bi u travnju u hrvatskim odredištima trebao biti na prošlogodišnjoj razini, dok bi svibanj mogao biti bitno bolji od prošlogodišnjeg. U tom se mjesecu, naime, očekuju dvoznamenkasti postoci porasta turističkog prometa.

Temeljem analize prošlogodišnjih ostvarenih rezultata turističkog prometa i podataka iz ankete koju je Ministarstvo turizma provelo među 38 najvećih turističkih tvrtki u svim primorskim županijama te u gradu Zagrebu, a koje u svom sastavu imaju hotele, turistička naselja i kampove, od travnja do lipnja ove godine u Hrvatskoj se očekuju pozitivni rezultati turističkog prometa. Naime, u spomenutom razdoblju predsezone u našoj zemlji anketirane tvrtke predviđaju oko šest posto više dolazaka turista, koji bi trebali ostvariti oko 4,5 posto više noćenja, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.

Prema podacima gore spomenute ankete, turistički promet bi u travnju u hrvatskim odredištima trebao biti na prošlogodišnjoj razini, dok bi svibanj mogao biti bitno bolji od prošlogodišnjeg. U tom se mjesecu, naime, očekuju dvoznamenkasti postoci porasta turističkog prometa.

Prema trenutnim najavama, lipanj 2012. je otprilike na prošlogodišnjoj razini. No, budući da je proces rezervacija još uvijek u tijeku te da je u tom mjesecu nekoliko praznika i blagdana, ima razloga za optimizam i ostvarenje dobrih rezultata. Napominjemo kako se odmor u predsezoni najčešće ne planira puno unaprijed te, u skladu s tržišnim trendovima, odluku o odlasku na odmor u tom razdoblju turisti najčešće donose u posljednjem trenutku, odnosno neposredno prije samog odlaska.

Kada je riječ o očekivanim rezultatima turističkog prometa u razdoblju nadolazećih uskršnjih praznika, njih neće biti moguće uspoređivati s prošlogodišnjima budući da je ove godine blagdan Uskrsa kalendarski puno ranije (8. travnja) u odnosu na 2011. godinu. Prošle je godine Uskrs bio krajem travnja te su ga turisti nerijetko spajali s praznikom 1. svibnja te na taj način produžili svoj boravak u odredištu. No, usporedimo li ovogodišnji Uskrsni vikend s istim vikendom 2009. godine, kada je taj blagdan bio u sličnom terminu kao ove godine, prema trenutnim najavama i uz povoljne vremenske uvjete, možemo očekivati puno bolje rezultate.

Anketom Ministarstva turizma nisu obuhvaćene procjene sustava turističkih zajednica, vezane uz dolazak domaćih turista u vlastite kuće za odmor (nekomercijalne objekte), smještene duž Jadrana. Sve navedeno bi, prema rezultatima anketa, trebalo utjecati na ostvarenje kvalitetne predsezone u našim turističkim mjestima koju je, naravno, potrebno i što temeljitije i uspješnije odraditi.



Pisane vijesti