Na kraju ove turistički najuspješnije godine do sada i u mjesecu u kojem će nas posjetiti 1,5 milijun gostiju slavi se Svjetski dan turizma. Tema ovogodišnje proslave je „Milijarda turista, milijarda prilika“, s obzirom na važnost koju ovaj sektor ima za cjelokupno gospodarstvo zemalja. Svjetska turistička organizacija, na čiji se poticaj 27. rujna slavi Svjetski dan turizma izvještava da se prošle godine ukupno od turizma zaradilo 1245 milijardi američkih dolara, a putovanja i prijevoz prema njihovim podacima čine oko 10 posto globalnog BDP-a.
Na kraju ove turistički najuspješnije godine do sada i u mjesecu u kojem će nas posjetiti 1,5 milijun gostiju slavi se Svjetski dan turizma. Tema ovogodišnje proslave je „Milijarda turista, milijarda prilika“, s obzirom na važnost koju ovaj sektor ima za cjelokupno gospodarstvo zemalja. Svjetska turistička organizacija, na čiji se poticaj 27. rujna slavi Svjetski dan turizma izvještava da se prošle godine ukupno od turizma zaradilo 1245 milijardi američkih dolara, a putovanja i prijevoz prema njihovim podacima čine oko 10 posto globalnog BDP-a.
Svjetski dan turizma slavi se kako bi se podigla svijest o važnosti turizma i njegovih društvenih, kulturnih, političkih i gospodarskih vrijednosti. Vjerujem kako smo tijekom godina napravili puno kako bi se u Hrvatskoj promijenila svijest o turizmu kao nečemu što se događa samo po sebi i da smo pokazali kako se turizmom upravlja.
U ožujku 2013. godine usvojili smo Strategiju razvoja turizma do 2020.godine, a prihvatio ju je i Hrvatski sabor, nešto kasnije pripremili smo i Strateški marketinški plan do 2020.godine, koji za cilj ima ravnomjerni razvoj turizma u svim dijelovima Hrvatske te izvan glavne turističke sezone. Kako bismo to omogućili, pripremili smo već desetak akcijih planova za razvoj turističkih proizvoda na kojima će se temeljiti budući razvoj turista, stvoriti novi motivi dolazaka u destinacije te time povećati turistička potrošnja.
Time stvaramo nove prilike za dolaske turista, koji su nam ove godine došli u rekordnom broju, a vjerujemo kako će i potrošnja koja se ostvaruje ove godine prijeći 9,3 milijarde eura, ako gledamo domaću i stranu komponentu, sukladno našoj razvojnoj strategiji.
Strategija predviđa i snažnije investiranje do 2020.godine. Postigli smo prolazno vrijeme koje smo si zadali za 2015.godinu, što se tiče investicija, ali korištenjem fondova Europske unije, domaćih sredstava HBOR-a uz podršku dobrih rezultata sektora, investicije će biti još intenzivnije i plodonosnije. Od ukupno 7 milijardi eura polovica će se investirati u hotelske kapacitete, kojih je ove godine otvoreno više nego u posljednjih deset godina, a polovica u dodatne sadržaje i atrakcije.
Izmjenama zakonodavnog okvira, a posebice Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, omogućili smo da svaka destinacija propisuje radno vrijeme svojih objekata, čime je omogućena i decentralizacija, ali i upravljanje proizvodom na destinacijama. Upravljanje destinacijama moguće je samo sinergijom javnog, privatnog i civilnog sektora, jer je turizam industrija doživljaja i emocija, a kreiramo ga svi mi koji smo u kontaktu s gostom – od kuhara, sobarica, konobara, djelatnika na recepciji, djelatnika u turističkim agencijama, prodavača u dućanima, kioscima, poštama, bankama, policajaca pa sve do djelatnika turističkih zajednica i njihovih direktora.
Stoga, povodom ovog važnog dana za turizam, svim hrvatskim turističkim djelatnicima i onima koji su na bilo koji način vezani uz turizam, zahvaljujem na kvalitetno pripremljenoj i odrađenoj sezoni i ono što vam mogu poželjeti je da sljedeća sezona bude još bolja i kvalitetnija.
Ministar turizma
Darko Lorencin