Foto turizam, kulturni, kreativni i urbani turizam u razvoju destinacije i DMK

Udruga nezavisnih putničkih agenata (UNPAH), uz potporu Ministarstva turizma, provodi projekt „Kulturni, kreativni i urbani turizam u funkciji razvoja destinacije i DMK“ te je započela s nizom okruglih stolova o temi „Foto turizam u funkciji razvoja destinacija i DMK“. Ovog tjedna održani su u Kutini te u Vrbovcu, 15. i 17. rujna 2015. godine. Od jeseni prošle godine do sada, o ovoj su temi održani okrugli stolovi i radionice u Ninu, Ozlju, Zagrebu, Varaždinu, Velikom Trojstvu i Cresu.

Projekt „Kulturni, kreativni i urbani turizam u funkciji razvoja destinacije i DMK“ obuhvaća edukativne radionice u okviru kojih je sadržaj podijeljen u tematske module: Urbani turizam - potencijal urbanih hrvatskih destinacija za razvoj DMK i proizvoda kulturnog i kreativnog turizma; Kreativni turizam - razvoj potencijala DMK u korištenju proizvoda kreativnog turizma; Foto turizam - kako pripremiti destinaciju za foto turizam i kreirati proizvode; Edukativni i omladinski turizam i razvoj DMK.

Zadaća je cijelog prijekta podići razinu znanja i vještina dionika turističkog sektora u kreiranju novih sadržaja i proizvoda urbanih destinacija, koji se oslanjaju na nedovoljno iskorištene posebne oblike turizma u funkciji razvoja DMK,  za PPS period i nove korisnike. Cilj projekta je podizanje konkurentnosti hrvatskog turizma kroz inovativne proizvode kulturnog, kreativnog i urbanog turizma s naglaskom na jačanje destinacija i DMK  u provedbi Strategije razvoja turizma u Republici Hrvatskoj do 2020. s posebnim naglaskom na isticanju kreativnosti, promocije i očuvanja kvalitetnih prostora hrvatskih gradova.

Tema okruglog stola i edukativne radionice održane u Kutini bila je vezana uz projekt  „Prijamni centar Repušnica – moslavačka vrata u Park prirode Lonjsko polje“, dok su o foto turizmu i njegovoj ulozi u promicanju vrijednosti odredišta govorili Bosiljko Domazet, predstavnik Ministarstva turizma, Milo Sršen, predstavnik HTZ-a, fotograf Marko Vrdoljak, prvi organizator radionica foto turizma u Hrvatskoj te Vlasta Klarić i Zlatko Kukec iz UNPAH-a, dok je moderatorica bila mr. sc. Ksenija Keča, prodekanica za međunarodnu suradnju VPŠ Libertas, pročelnica katedre za turizam.

Sudionici okruglog stola održanog u Vrbovcu dva dana kasnije, osim spomenutih izlagača, imali su prigodu čuti i iskustva korisnika, gosta iz Japana. Naime, u Hrvatsku već dolaze brojni foto turisti koji svoje fotografije objavljuju i dijele u suvremenim medijima. Jedan od njih je i Yuya Matsuo, kojeg je UNPAH pozvao da po prvi puta unutar ovakve edukacijske radionice predstavi stavove korisnika foto turizma. Ovaj mladi gost iz Japana svakodnevno objavljuje fotografije na Tweeteru te ima 34.000 sljedbenika.

Najnovija svjetska istraživanja pokazuju rast urbanog turizma u svijetu u posljednjih pet godina od 72 posto, a jednako tako i rast touringa u iznosu od 28 posto. Istovremeno urbani turizam čini više od petine ukupnog volumena svjetskog turizma. UNWTO navodi urbani turizam kao ključni faktor razvoja gradova. Hrvatski gradovi u tom kontekstu traže svoje mjesto i vidljivost, posebice oni s bogatom baštinom. Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju znatniji rast  broja posjetitelja urbanog turizma u Hrvatskoj tek u 2014. godini i to u prosjeku 12 posto.

Treba svakako dodati i činjenicu da se u svijetu mjesečno proda 4 milijuna digitalnih fotoaparata, premda je prodaja  pala u odnosu na 2011. zbog rasta prodaje smartphona  što ipak ukazuje na ogroman potencijal.  O važnosti fotografije svjedoče i podaci da je na Instagramu trenutno prisutna milijarda fotografija te da se svake sekunde dodaje 58 novih.

Sljedeći tjedan, radionice s temom „Urbani i kreativni turizam u razvoju DMK“ održat će se u Splitu, 23. rujna i Dubrovniku, 24. rujna.



Pisane vijesti