Zbog nelegalnog agencijskog poslovanja i oglašavanja na području Zadarske županije, koje uzrokuje nelojalnu konkurenciju i narušava atraktivnost turističke ponude, Strukovna skupina turističkih agencija pri županijskoj Komori Zadar pokrenula je aktivnosti i dijalog za rješavanje tih problema na razini javnog i privatnog sektora.
Napominjući da su takvi problemi već neko vrijeme prisutni u Zadarskoj županiji i da su 'gorući', iz Komore Zadar poručili su u ponedjeljak da sve takve nelegalne aktivnosti negativno utječu na poslovanje turističkih agencija u Županiji i na njezin imidž kao turističke destinacije.
Stoga su predstavnici 40-ak turističkih agencija okupljenih oko Strukovne skupine pri županijskoj Komori Zadar potaknuli dijalog privatnog i javnog sektora, a jednim od važnijih rezultata te inicijative je uvođenje nove odredbe u Odluku o javnim površinama grada Biograda na Moru, temeljem koje je nelegalno oglašavanje na javnim površinama nepropisno. Time se ovlašćuju komunalni redari za nadzor nad nelegalnim oglašavanjem na javnim površinama.
Uz to su predstavnici agencija s biogradskog područja, na kojemu je nelegalno oglašavanje u velikom zamahu, predložili i uvođenje video nadzornih kamera na relevantnim gradskim točkama, kako bi video materijal poslužio za pokretanje eventualnih prekršajnih prijava od strane carine, koja je od 1. siječnja prošle godine nadležna za nadzor nad neregistriranim pružanjem usluga u turizmu.
Iz Županijske komore Zadar kažu da je i gradska uprava Biograda na Moru prihvatila taj prijedlog, pokrenuvši postupak postavljanja video nadzora koji bi trebao biti dovršen za iduću sezonu.
S predstavnicima zadarske gradske uprave nastojalo se naći rješenje oko prodaje brodskih izleta na javnim površinama, u sklopu čega je predloženo uvođenje jedinstvenog izgleda pultova na kojima se prodaju brodski izleti kako bi se poboljšala turistička ponuda grada i pridonijelo uljepšavanju gradske jezgre.
Članice Strukovne skupine izradile su idejno rješenje dizajna tih pultova koje je odobrio i konzervatorski ured, a na nekoliko gradskih lokacija su već i postavljeni. Očekuje se da će za iduću sezonu u novom natječaju za davanje u zakup javnih površina gradska uprava uvesti i odredbu prema kojoj će svi pultovi morati biti jednaki, sukladno idejnom rješenju pulta prema uputama i na inicijativu agencija.
S tim u vezi i s drugim pitanjima uspostavljena je i suradnja s predstavnicima županijske i turističkih zajednica gradova u Zadarskoj županiji te su dogovoreni zajednički nastupi na tržištima koja su od interesa agencijama, navodi se u priopćenju Komore Zadar.
(Hina)