U prvih pet mjeseci ostvareni porasti u dolascima 12 posto te u noćenjima za 14 posto

Prema službenim podacima sustava turističkih zajednica na Jadranu i u Zagrebu, od siječnja do svibnja ostvareno je 2,7 milijuna dolazaka što je porast od 12 posto, te 7,3 milijuna noćenja ili 14 više, u odnosu na isto razdoblje lani. „Izuzetno sam zadovoljan što su, kroz stvaranje dodatnih sadržaja i bogatije ponude, već postignuti vidljivi rezultati, odnosno rast dolazaka i noćenja turista kroz prvih pet mjeseci ove godine, jer ti su sadržaji iznimno važni, kako za ljetnu sezonu, tako i za njeno produljenje. Vjerujem da je ovo tek početak ostvarivanja naših ciljeva preobrazbe Hrvatske u cjelogodišnju destinaciju“, rekao je ministar turizma Darko Lorencin, najavivši kako će rezultate cijele predsezone detaljnije predstaviti početkom srpnja. Važnost razdoblja pred i posezone naglasio je i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, poručivši da će porasti u turističkom prometu pozitivno utjecati i na financijske pokazatelje. „Dosadašnji turistički promet rezultat je nove strategije u oglašavanju te PR aktivnosti na globalnim tržištima. Ovo je dokaz da hrvatski turizam sve više raste i kako naša zemlja sve više biva prepoznata kao poželjna turistička destinacija i izvan glavnih ljetnih mjeseci“, poručio je direktor Ivičić.

Prema službenim podacima sustava turističkih zajednica na Jadranu i u Zagrebu, od siječnja do svibnja ostvareno je 2,7 milijuna dolazaka što je porast od 12 posto, te 7,3 milijuna noćenja ili 14 više, u odnosu na isto razdoblje lani.

„Izuzetno sam zadovoljan što su, kroz stvaranje dodatnih sadržaja i bogatije ponude, već postignuti vidljivi rezultati, odnosno rast dolazaka i noćenja turista kroz prvih pet mjeseci ove godine, jer ti su sadržaji iznimno važni, kako za ljetnu sezonu, tako i za njeno produljenje. Vjerujem da je ovo tek početak ostvarivanja naših ciljeva preobrazbe Hrvatske u cjelogodišnju destinaciju“, rekao je ministar turizma Darko Lorencin, najavivši kako će rezultate cijele predsezone detaljnije predstaviti početkom srpnja.

Važnost razdoblja pred i posezone naglasio je i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, poručivši da će porasti u turističkom prometu pozitivno utjecati i na financijske pokazatelje. „Dosadašnji turistički promet rezultat je nove strategije u oglašavanju te PR aktivnosti na globalnim tržištima. Ovo je dokaz da hrvatski turizam sve više raste i kako naša zemlja sve više biva prepoznata kao poželjna turistička destinacija i izvan glavnih ljetnih mjeseci“, poručio je direktor Ivičić.

Prema udjelu u noćenjima u prvih pet mjeseci najbolji rezultati ostvareni su u Istri s 603 tisuće dolazaka (+15%) i 2,4 milijuna noćenja (+18%). Slijede Kvarner s 393 tisuće dolazaka (+13%) i 1,2 milijuna noćenja (+16%), Splitsko-dalmatinsk s 317 tisuća dolazaka (+11%) i 1,1 milijun noćenja (+12%), Dubrovačko-neretvanska s 281 tisućom dolazaka (+7%) i 919 tisuća noćenja (+6%) te Zadarska županija s 175 tisuća dolazaka (+11%) i 669 tisuća noćenja (+16%).

Poraste bilježe i ostale županije pa je tako u gradu Zagrebu ostvareno 324 tisuće dolazaka (+13%) i 570 tisuća noćenja (+11%), u Šibensko-kninskoj je ostvareno 98 tisuća dolazaka (+11%) i 342 tisuće noćenja (+1,5%), u Ličko-senjskoj županiji 77 tisuća dolazaka (+16%) i 136 tisuća noćenja (+20%).

U svibnju sve destinacije u plusu

U mjesecu svibnju realizirano je ukupno 1,2 milijuna dolazaka (+15%) i 4,2 milijuna noćenja (+19%). Strani su turisti ostvarili više od milijun dolazaka (+17%) i 3,8 milijuna noćenja (+21%). U svibnju je zabilježen i rast turističkog prometa domaćih turista koji su ostvarili poraste u dolascima za pet te u noćenjima za dva posto.

Pet najjačih tržišta u razdoblju od siječnja do svibnja po udjelu u noćenjima su: Njemačka s 335 tisuća dolazaka (+40%) i 1,7 milijuna noćenja (+46%), Austrija s 206 tisuća dolazaka (+10%) i 765 tisuća noćenja (+9%), Slovenija s 207 tisuća dolazaka (+4%) i 637 tisuća noćenja (+4%), Italija s 152 tisuće dolazaka (+3%) i 340 tisuća noćenja (+3%) te Velika Britanija sa 71 tisućom dolazaka (+3%) i 304 tisuće noćenja (+3%).

Velike poraste bilježimo na dalekim tržištima kao što je primjerice kinesko, s porastom od 63 posto u noćenjima, korejsko s porastom od 33 posto u noćenjima, ili američko s porastom od 30 posto u noćenjima.



Pisane vijesti