Održan okrugli stol o eno-gastro turizmu u sklopu izložbe vina MoslaVINA

Uoči otvorenja 22. izložbe vina Hrvatske i vina izvornih sorti 'MoslaVINA', 29. svibnja u Kutini, održan je okrugli stol o eno-gastro turizmu, vezan uz projekt Prijamni centar Repušnica - moslavačka vrata u Park prirode Lonjsko polje. Organizatori okruglog stola bili su Grad Kutina i LAG Moslavina, u suradnji s Visokom poslovnom školom Libertas, čija je prodekanica i pročelnica katedre za turizam mr. sc. Ksenija Keča održala uvodno izlaganje i moderirala okrugli stol. Uz pozdravnu riječ gradonačelnika, Andrije Rudića, dodijeljene su i nagrade najboljim suvenirima Moslavine pristiglim na natječaj financiran iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Tako je prvu nagradu, u iznosu od 37.800 kuna osvojila Iva Čaisa, drugu, u iznosu od 26.500 kuna, Josipa Vukadin i treću, u iznosu od 11.300 kuna, Feručo Šturman vlasnik obrta Etno-Art za izradu svenira.

Marketinšku strategiju i akcijski plan za grad Kutinu, koju je izradio Institut za turizam, predstavile su dr. sc. Jasenka Kranjčević i dr. sc. Snježana Boranić-Živoder, pri čemu su istaknule viziju grada koji će 2020. godine biti prepoznatljiva turistička destinacija namijenjena ljubiteljima prirode, zaštićenih dijelova prirode, kulturne baštine, aktivnog odmora, zdravog načina života, a koji su odraz očuvane kulture života i rada. Svoj će razvoj temeljiti na održivom razvoju turizma i povezivanju sa susjednim turističkim destinacijama, a sve u cilju podizanja kvalitete turističkih proizvoda i podizanja standarda i kvalitete života lokalnog stanovništva.

Kako je navedeno u Strategiji razvoja turizma RH do 2012. godine, eno i gastro turizam je sastavni dio turističke promocije zemlje, ali nedovoljno valoriziran kao turistički proizvod, istaknula je moderatorica okruglog stola mr. sc. Ksenija Keča, pri čemu je navedeno da Hrvatska uspješno gradi poziciju jedne od najbrže rastućih mediteranskih gourmet destinacija čiji se rast i razvoj temelji na bogatoj gastro-enološkoj tradiciji, rastućoj ponudi ugostiteljskih objekata s vrhunskom ponudom lokalne gastronomije i enologije, ali i temeljem novih investicija to jest izgradnji i primjerenom opremanju većeg broja novih ugostiteljskih objekata, graditeljskog izričaja usklađenog s tradicijskim značajkama lokalne arhitekture te vrhunskom ponudom lokalnih delicija. Stoga, zadaća je i ovo rasprave odgovoriti na pitanja koje koristi možemo imati od razvoja eno-gastro turizma (interkulturalni dijalog, jačanje lokalnog identiteta i kreativnosti, poboljšanja u lokalnoj proizvodnji hrane) te kako kreirati složeni turistički eno-gastro proizvod i koje marketinške alate koristiti u njihovoj promociji, poručila je.

Najzad, kako je navedeno i u dokumentima Svjetske turističke organizacije (UNWTO): "Vino i gastronomija predstavlja priliku za revitalizaciju i diversifikaciju turizma, promiče lokalni gospodarski razvoj, uključuje različite profesionalne sektore (proizvođači, kuhari, tržišta i dr.) te donosi nove koristi za primarni sektor. Ova vodeća uloga vina i gastronomije prilikom izbora odredišta i za turističku potrošnju rezultirala je rastom ponude temeljene na visoko kvalitetnim domaćim proizvodima i konsolidaciji odvojenih tržišta hrane i vinskog turizma."

O eno-gastro turizmu kao posebnom obliku turističke ponude, potporama Ministarstva turizma i projektu Hrvatska 365 Gourmet, govorio je Bosiljko Domazet iz Ministarstva turizma, dok je o bogatstvu hrvatskog gastro stola i gastronomskoj tradiciji, govorio Zlatko Puntijar, vlasnik hotela "Stari Puntijar“. Primjeri dobre prakse na ovom okruglom stolu istaknuti su kroz izlaganja "Marketinški alati u plasmanu pušipela na zavičajnu i nacionalnu vinsku scenu" što ga je održao Ivan Goričanec iz dizajn studija „Reci Da“ iz Čakovca te "Cviček, zidanice i vinski turizam", o čemu je govorio Matjaž Pavlin, direktor Kompasa iz Novog Mesta, Slovenija.

Zaključno, sudionici okruglog stola suglasni su o znatnom utjecaju eno-gastro turizma na razvoj i promociju turističkih sadržaja destinacije te su posebno upozorili na održivi pristup uređenju odredišta za posebne oblike turističke ponude kao i ovom priliko iznesena pozitivna iskustva u njegovu razvoju.



Pisane vijesti