U prvom kvartalu 23 posto više oglasa za rad u turizmu

Na portalu MojPosao u prvom kvartalu ove godine objavljeno je više od 1100 oglasa za rad u turizmu i ugostiteljstvu, što je 23 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, a kao i prijašnjih godina najtraženija zanimanja su konobar/barmen, kuhar i recepcionar, izvijestili su u srijedu s tog portala.

U priopćenju se iznose i rezultati nedavno provedenog istraživanja portala MojPosao, provedenom na uzorku od 400 ispitanika, o tome što misle o radu u turizmu i i ugostiteljstvu, pri čemu najviše ili 49 posto ispitanika kaže da im je hotel omiljeno mjesto rada u turizmu, a u tim poslovima očekuju osiguran smještaj, njih 33 posto, ali i veće plaće, njih 27 posto.

Gotovo 60 posto njih voljelo bi u turizmu raditi na neodređeno, a svega 15 posto kaže da bi im bilo dovoljno šest mjeseci rada, dok bi i na manje pristalo 26 posto ispitanika.

Zbog zaposlenja u turizmu čak 93 posto ispitanih spremno je na dodatnu edukaciju ili prekvalifikaciju, a 43 posto ih posao u turizmu traže tijekom cijele godine, dok ih u 'srcu' sezone te poslove traži svega njih 2 posto, a pred ljeto njih 5 posto.

Za razliku od hotela, u kojima želi raditi 49 posto ispitanih, za rad u restoranima i kafićima zainteresirano ih je tek po 9 posto, a 18 posto ni nema nekakvih želja/preferencije.

Među županijama najviše njih ili 23 posto željelo bi u turizmu raditi na području Splitsko-dalmatinske županije, nakon čega njih 18 posto u Istarskoj i 15 posto u Zadarskoj županiji, dok bi ih najmanje ili tek 9 posto za to odabralo Zagreb.

Za zaposlenje u turizmu ispitanicima nedostaje iskustva, što smatra njih 37 posto, a 32 posto problem pritom vidi i u (ne)poznavanju stranih jezika te nedostatku specifičnih znanja i vještina, njih 16 posto.

Najviše ih je ili 45 posto bilo već zaposleno kao konobar te njih 27 posto kao šanker i 24 posto kao sobar/ica, po 19 posto ih je radilo kao pomoćni radnik u kuhinji i na recepciji, a najmanje njih kao pizza majstor i voditelj restorana, po 3 posto, te kao šef sale, 2 posto.

Zanimljivost je da je njih 68 posto koji su već radili u turizmu ponovo radilo kod istog poslodavca.

(Hina)



Pisane vijesti