Ministar turizma Darko Lorencin danas je u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine, koji za cilj ima razvoj proizvoda „sunce i more“. “Svjesni smo kako „sunce i more“ trenutačno predstavljaju osnovni turistički proizvod kojeg nudi hrvatski turizam svojim gostima. Bitno je za našu konkurentnost u tom smislu što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014, još uvijek su nedovoljno uređene i opremljene plaže. Iz tog razloga Ministarstvo turizma je u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, koji predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda“, naglašava ministar Lorencin. Nacionalni program se prije svega temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju bolje valorizacije plažnih prostora i povećane atraktivnosti same destinacije. Dok osnovna klasifikacija tipa plaže govori o prirodnim (udaljene i ruralne plaže) i uređenim plažama (mjesne, urbane gradske i plaže turističkog kompleksa), tematizacija nastoji odgovoriti na pitanja koje sadržaje naši gosti očekuju na plažama tijekom odmora, s obzirom kojem potrošačkom segmentu pripadaju. Tako su teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom do 7 godina, obitelji sa starijom djecom od 8 do 14 godina, mladima od 18 do 24 godine i slično.
Ministar turizma Darko Lorencin danas je u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine, koji za cilj ima razvoj proizvoda „sunce i more“.
“Svjesni smo kako „sunce i more“ trenutačno predstavljaju osnovni turistički proizvod kojeg nudi hrvatski turizam svojim gostima. Bitno je za našu konkurentnost u tom smislu što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014, još uvijek su nedovoljno uređene i opremljene plaže. Iz tog razloga Ministarstvo turizma je u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, koji predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda“, naglašava ministar Lorencin.
Nacionalni program se prije svega temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju bolje valorizacije plažnih prostora i povećane atraktivnosti same destinacije. Dok osnovna klasifikacija tipa plaže govori o prirodnim (udaljene i ruralne plaže) i uređenim plažama (mjesne, urbane gradske i plaže turističkog kompleksa), tematizacija nastoji odgovoriti na pitanja koje sadržaje naši gosti očekuju na plažama tijekom odmora, s obzirom kojem potrošačkom segmentu pripadaju. Tako su teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom do 7 godina, obitelji sa starijom djecom od 8 do 14 godina, mladima od 18 do 24 godine i slično.
Temeljem toga napravljena je podjela na 14 tema, tj. na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke, urbane promenadne, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže. Predviđeno je kako se jedna plaža može urediti po jednoj ili više navedenih tema.
Bitno je napomenuti kako se kod ovog dokumenta ne radi samo o marketinškom instrumentu u smislu brendiranja, jer tematizacija pojedinih odabranih plaža zahtjeva i jasno definirano njihovo uređenje i opremanje, što obuhvaća zadovoljenje minimalnih tehničkih uvjeta (npr. čistoća mora i plaže, tuševi, wi-fi, sanitarni objekti, spasioci i dr.) i tzv. posebnih elemenata (npr. ležaljke i suncobrani, uređen prostor za boravak djece, parkiralište i itd.). Veliki naglasak pri tome stavljen je na „prihvatni kapacitet“ tematiziranih plaža s obzirom da se dio naših gostiju učestalo žali na gužve. U slučaju plaže sa zabavnim sadržajem za mlade očekivana nosivost kapaciteta (tj. osiguran prostor) trebao bi iznositi 5m2 po osobi, adrenalinske plaže 10m2, romantične plaže čak 15m2 po osobi itd.
Daljnji ciljevi u razdoblju od 2016. do 2020. godine obuhvaćaju realizaciju Marketinškog plana brendiranja i promocije jadranskih plaža, tj. izradu oznaka kojima će se obilježavati pojedine tematske plaže i njihovu promociju ciljanoj publici.
„Hrvatska je oduvijek bila destinacija „sunca i mora“ i kao takva svoje je dosadašnje uspjehe temeljila na prirodnim ljepotama i očuvanošću. Kako smo i naznačili u Strategiji razvoja turizma, kreirali smo niz mjera i aktivnosti putem kojih želimo ostvariti zacrtane ciljeve kao što su povećanje turističke potrošnje, rast prihoda od turizma, ulazak Hrvatske među 20 najkonkurentnijih turističkih zemalja svijeta. Jedna od aktivnosti koje će uvelike pridonijeti ostvarenju navedenih ciljeva je unaprjeđenje plaža prateći tržišne trendove kroz njihovu tematizaciju i konstantan razvoj“, rekao je ministar Lorencin.
Podsjećamo, Ministarstvo turizma je prošle godine raspisalo natječaj za Program poticanja regionalnih programa uređenja i upravljanja morskim plažama. Sve jadranske županije izrazile su interes te će sve, temeljem nacionalnog programa, uz sufinanciranje Ministarstva turizma, izraditi i svoje regionalne programe. Regionalni programi obuhvaćaju izradu regionalnih katastara morskih plaža i regionalne planove tematiziranja plaža.