Zagreb je na dobrom turističkom putu, ocijenila je u četvrtak direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Martina Bienenfeld predstavljajući rekordne turističke rezultate grada za prošlu godinu koji su u dolascima i noćenjima za po 13 posto bolji od godine prije, a nastavak takvih trendova očekuju se i ove godine.
Takve poraste Zagreb je zabilježio s gotovo 911 tisuća lanjskih turističkih dolazaka i gotovo 1,6 milijuna noćenja. Time se svrstao na sedmo mjesto među svim hrvatskim gradovima te iznova potvrdio kao relevantna turistička destinacija za cijelu godini kojoj i u međunarodnim okvirima raste popularnost zadnjih godina, pa je tako stigla i nominacija Zagreba među 20 gradova za najbolju destinaciju 2015. od portala European Best Destinations, naglasila je Bienenfeld na konferenciji za medije.
Prošle je godine Zagreb u tom izboru prema glasovima turista bio drugi, a očekuje da će gosti ove godine i više glasovati za Zagreb na web stranici te organizacije koje je otvoreno od 10. siječnja do 20. veljače.
Za poraste je kazala i da su rezultat truda svih u turističkoj industriji grada te sustavne i intenzivne promocije na brojnim tržištima, što je Zagrebu ne samo cijele prošle godine donijelo turističke rekorde, nego i posebno u kolovozu 200 tisuća noćenja, što je prvi put u nekom ljetnom mjesecu otkako se noćenja broje u Zagrebu, te u prosincu više od 100 tisuća noćenja ili 21 posto više nego u istom mjesecu 2013.
Tome je najviše pridonijela manifestacija Advent u Zagrebu koja svaki prosinac zadnjih par godina donese važne turističke poraste, te je, po ocjeni Bienenfeld, i jedna od najvažnijih godišnjih manifestacija u Zagrebu u čiji se organizaciju uključuju brojni privatni i javni partneri, a iako se očekivao dobar rezultat ipak su s tako visokim porastima dolazaka i noćenja svi pomalo iznenađeni.
Najviše je posjetitelja na Advent stiglo iz Italije, Bosne i Hercegovine te Slovenije, čime se Zagreb potvrdio i kao svojevrsni regionalni hit u prosincu, a slična je struktura i u noćenjima, s tim da su na trećem mjestu umjesto Slovenaca Nijemci koji su pak na godišnjoj razini u noćenjima na prvom mjestu, a u dolascima na drugom, iza turista iz Južne Koreje kojih je lani došlo najviše i čak 220 posto više nego u godini prije, ali su u noćenjima na trećem mjestu.
Više turista-veća potrošnja
Više turista zacijelo su donijeli i veću turističku potrošnju u Zagrebu, no, kako je kazala Bienenfeld, konkretnih i točnih podataka o tome nema nego se može samo procjenjivati, za što je iznijela podatak iz istraživanja o potrošnji turista u Zagrebu TOMAS Instituta za turizam iz 2012. po kojem su hotelski gosti dnevno trošili 120 eura.
No, kako u Zagrebu ima dosta gostiju koji dolaze i na jedan dan, ili ako noće za to biraju i druge objekte (hostele, privatni smještaj i drugo) te troše i izvan smještaja i ugostiteljstva potrošnja je i veća, smatra ravnateljica Instituta za turizam Sanda Čorak koja je istaknula dobar smjer turističkog razvoja Zagreba.
Dodala je i da su općenito gradovi 'izvukli' lanjsku sezonu u ukupnom hrvatskom turizmu, jer su se turisti zbog lošijeg vremena više šetali i razgledali znamenitosti gradova pa i na Jadranu tijekom ljeta, a Zagreb je po njoj i najviše napravio time što ga dosta turista, pa makar na dan-dva, posjećuje i u ljetnim mjesecima odnosno tijekom cijele godine u sklopu programa city break-a ili kratkog gradskog odmora.
Najavljujući novitete u radu za ovu godinu, Zlatan Muftić i Luka Benko iz TZGZ-a istaknuli su novu web stranicu TZGZ-a koja će imati i podstranicu 'socila hub' s temama koje iniciraju građani i turisti, kao i novi program "Weddings" kojim će se od veljače Zagreb u cijelom svijetu promovirati kao destinacija za vjenčanja.
Od proljeća TZGZ će početi objavljivati i mjesečne Turističke novine Zgb4You, a već od početka godine svi zainteresirani i građani i turisti mogu besplatno 'skinuti' s interneta novu aplikaciju VoiceGuide Zagreb koja je zapravo tehnološka inovacija i glasovni virtualni vodič Zagreba s pratećih više od 180 zanimljivih priča o gradu, njegovoj povijesti, kulturi, znamenitostima i drugom.
(Hina)