Tijekom prosinca sve važnije destinacije zabilježile su rast broja noćenja od 4 do 5 posto, a rast broja dolazaka čak je i veći, dok je zagrebački Advent primjer kako treba raditi u posezoni, kazao je u srijedu ministar turizma Darko Lorencin. "Zagrebački Advent dokaz je da se itekako može. Na Advent se nadovezuje Snježna kraljica, a Zagreb ima puno mogućnosti i da se nakon skijaškog spektakla sezona produži nekim dobrim proizvodom", kazao je Lorencin u emisiji "A sada Vlada" Hrvatskog radija. Sezonu 2014. ocijenio je relativno uspješnom budući da je, kako je istaknuo, očekivao koji postotak više i u dolascima i u noćenjima. Naveo je kako se može govoriti i o stagnaciji, ali da je moglo biti i gore jer je izostalo dosta individualnih turista, u pravilu dobrih potrošača, i to u samoj špici sezone koju je obilježilo loše vrijeme. Najavio je da u siječnju počinje testiranje novih slogana hrvatskog turizma, te da u budućnosti mnogo očekuje od projekta "Hrvatska 365" kojim bi se trebala izbjeći sezonalnost, odnosno produžiti pred i posezone. Zadovoljan je odazivom na projekt, ali i reakcijom stranih tržišta, posebice britanskog s kojeg je već ove zime zabilježeno znatno povećanje broja dolazaka.
Tijekom prosinca sve važnije destinacije zabilježile su rast broja noćenja od 4 do 5 posto, a rast broja dolazaka čak je i veći, dok je zagrebački Advent primjer kako treba raditi u posezoni, kazao je u srijedu ministar turizma Darko Lorencin.
"Zagrebački Advent dokaz je da se itekako može. Na Advent se nadovezuje Snježna kraljica, a Zagreb ima puno mogućnosti i da se nakon skijaškog spektakla sezona produži nekim dobrim proizvodom", kazao je Lorencin u emisiji "A sada Vlada" Hrvatskog radija.
Sezonu 2014. ocijenio je relativno uspješnom budući da je, kako je istaknuo, očekivao koji postotak više i u dolascima i u noćenjima. Naveo je kako se može govoriti i o stagnaciji, ali da je moglo biti i gore jer je izostalo dosta individualnih turista, u pravilu dobrih potrošača, i to u samoj špici sezone koju je obilježilo loše vrijeme.
Najavio je da u siječnju počinje testiranje novih slogana hrvatskog turizma, te da u budućnosti mnogo očekuje od projekta "Hrvatska 365" kojim bi se trebala izbjeći sezonalnost, odnosno produžiti pred i posezone. Zadovoljan je odazivom na projekt, ali i reakcijom stranih tržišta, posebice britanskog s kojeg je već ove zime zabilježeno znatno povećanje broja dolazaka.
"Daljnji razvoj tog projekta ovisi i o tome hoće li se u njega aktivnije uključiti i lokalne samouprave koje bi nizom mjera, primjerice, smanjenjem komunalnih naknada izvan sezone, trebale omogućiti lakše poslovanje hotelskim kućama, odnosno svima onima koji žele produžiti sezone", kazao je Lorencin, istaknuvši kako turizam doprinosi financijskoj stabilnosti države.
Povećanje PDV-a na turističke usluge s 10 na 13 posto smatra najgorom stvari koja mu se dogodila u mandatu. I nadalje će se zalagati za smanjenje PDV-a turističkom sektoru jer, kako kaže, visoki PDV tjera investitore.
Kazao je i da za hotelske kuće koje su ponuđene na prodaju, kao što su Maestral, Plat i Imperial, postoji dobar interes, mada nije želio govoriti o imenima investitora. Za te hotelske kuće uskoro očekuje obvezujuće ponude.
Kupare najavljuje kao velik posao, s obzirom da je potencijalnim ulagačima ponuđen izuzetno primamljiv paket – koncesija na 99 godina, te na pomorsko dobro koncesija na 50 godina, što je maksimum koji može odobriti Vlada. Više informacija oko trenutno devastriranih, ali potencijalno vrlo atraktivnih Kupara znat će se u veljači.
Lorencin je podržao plan restrukturiranja tvrtke Sunčani Hvar, istaknuvši kako je iznimno štetno što su 2005. godine sva upravljačka prava dana investitoru, iako je država imala 32 posto vlasništva. Puno očekuje od novog češkog investitora koji je od banaka otkupio sve dugove Sunčanog Hvara.
"Stvoreni su svi uvjeti za pokretanje novog investicijskog ciklusa tvrtke Sunčani Hvar, zaštitili smo poziciju države, a Hvar bi, zahvaljujući svemu, uskoro mogao imati mjesto koje zaslužuje", istaknuo je Lorencin.
Naglasio je i kako njegovo ministarstvo pokreće stvari, da je promijenjena dosadašnja konfuzna strategija komuniciranja sa stranim tržištima, te da je Glavni ured Hrvatske turističke zajednice bitno promijenio način funkcioniranja, pogotovo kada su strana predstavništva u pitanju.
(Hina)