Blagdanska putovanja traže se kao i lani

Potražnja za blagdanskim, adventskim i novogodišnjim putovanjima po Hrvatskoj i inozemstvu ove godine je kod nekih turističkih agencija bila nešto veća nego lani, ali se ipak procjenjuje da će hrvatskih građana na tim putovanjima kao i stranih turista koji se odlučuju Novu godinu dočekati u Hrvatskoj biti slično kao prošle godine, kao i posjetitelja na sve popularnijim dočecima po gradovima na otvorenom. Prema informacijama iz nekoliko turističkih zajednica i agencija te hotelskih kuća, najtraženiji za novogodišnja putovanja u Hrvatskoj su, već tradicionalno Dubrovnik, Opatija, Zagreb i Istra, ove godine dosta se traže i terme/toplice, dok je među inozemnim destinacijama hit Dubai i europski gradovi. Ono što su agencije, pa i turističke zajednice sigurno zabilježile više nego lani su posjeti i domaćih i stranih turista adventskim manifestacijama s pratećim božićnim sajmovima po Hrvatskoj, posebno u Zagrebu, koji u prosincu nekoliko zadnjih godina ima i snažne poraste turističkog prometa, čemu se ove godine pridružuju i Split, Dubrovnik te drugi gradovi, koji su u tim manifestacijama vidjeli priliku za povećanje prometa.

Potražnja za blagdanskim, adventskim i novogodišnjim putovanjima po Hrvatskoj i inozemstvu ove godine je kod nekih turističkih agencija bila nešto veća nego lani, ali se ipak procjenjuje da će hrvatskih građana na tim putovanjima kao i stranih turista koji se odlučuju Novu godinu dočekati u Hrvatskoj biti slično kao prošle godine, kao i posjetitelja na sve popularnijim dočecima po gradovima na otvorenom.

Prema informacijama iz nekoliko turističkih zajednica i agencija te hotelskih kuća, najtraženiji za novogodišnja putovanja u Hrvatskoj su, već tradicionalno Dubrovnik, Opatija, Zagreb i Istra, ove godine dosta se traže i terme/toplice, dok je među inozemnim destinacijama hit Dubai i europski gradovi.

Ono što su agencije, pa i turističke zajednice sigurno zabilježile više nego lani su posjeti i domaćih i stranih turista adventskim manifestacijama s pratećim božićnim sajmovima po Hrvatskoj, posebno u Zagrebu, koji u prosincu nekoliko zadnjih godina ima i snažne poraste turističkog prometa, čemu se ove godine pridružuju i Split, Dubrovnik te drugi gradovi, koji su u tim manifestacijama vidjeli priliku za povećanje prometa.

Određeni porast adventskih, većinom jednodnevnih ili putovanja s jednom do dvije noći, agencije su zabilježile ove godine kod domaćih turista u inozemstvo, posebno u Beč, Budimpeštu, ali primjerice i u, kako kažu u zagrebačkoj agenciji Kompas, u Milano te Madrid, što je i svojevrsno iznenađenje.

Potražnja za toplicama i hotelima više kategorije i s wellnessom

Iz Kompasa ističu da su za Novu godinu ove sezone prvo popunili toplice, a potom programe za odredišta na Jadranu - Poreč, Pulu, Opatiju, Mali Lošinj, Vodice i Dubrovnik, i to najprije hotele s četiri i pet zvjezdica odnosno one koji imaju wellness ponudu, za što se prosječne cijene po osobi za dva noćenja kreću od oko 900 pa i do dvije-tri tisuće kuna.

Veliko zanimanje ove godine bilježe kod putovanja domaćih u inozemstvo, pri čemu im je na listi dalekih i egzotičnih destinacija apsolutni hit Dubai, a iako ne iznose brojke o koliko se točno putnika radi, ističu da se odlično prodavala i Kuba te Tajland.

Ipak, najviše putnika za Novu godinu s njima će u europske gradove - Rim, Lisabon, Berlin, London i druge zrakoplovima, ali i autobusima za Beč, Prag, Budimpeštu, Pariz, pa i Sarajevo.

Za Novu godinu i agencija Atlas bilježi dobru potražnju, pri čemu je u inozemstvu najbolje išla Malta s posebnim zrakoplovom iz Zagreba kojeg su uveli nakon dulje stanke, a dosta su se tražili i Portugal, Madrid, Andaluzija i Sicilija, kao i Sri Lanka, Dubai te Kuba i Jordan.

I kod njih su cijene od oko 900 kuna pa na više za dvo ili trodnevni novogodišnji aranžman po Hrvatskoj, pa sve do oko 16 tisuća kuna primjerice za novogodišnje putovanje na Tajland (Bangkok, Phuket), uz obaveznu doplatu za zrakoplovne pristojbe.

U Hrvatskoj među domaćim putnicima najbolje ide doček Nove u Lovranu, Opatiji i Vodicama, dok strani turisti preko Atlasa u Hrvatskoj najviše traže Dubrovnik, te ih se najviše očekuju iz Portugala, Španjolske i Bugarske, tržišta koja tijekom ljetne sezone nisu najčešći gosti Dubrovnika.

U Zagrebu zadovoljni

Brojni hrvatski hoteli također se nadaju dobroj prodaji dočeka Nove godine, pa iako se neki na primjerice Jadranu, kao i restorani te klubovi, žale da im ta prodaja ne ide najbolje i da će dočeke otkazivati, ipak se svi manje-više, poput agencija, nadaju dobrom 'last minute' odazivu publike.

Tradicionalno po cijeloj Hrvatskoj hoteli sa četiri i pet zvjezdica, koji imaju i najviše cijene, najprije nađu publiku za Novu godinu i među domaćim i među stranim turistima, pa je tako već godinama i u Zagrebu, gdje primjerice iz grupacije HUP-Zagreb ističu da u svojim hotelima Westin, Sheraton i International bilježe za dočeke bolju popunjenost od lanjske, koju kao i uvijek karakterizira velik udjel stalnih gostiju, ali i rast udjela novih gostiju, djelomice stranih, ali većinom Zagrepčana mlađe generacije.

Slično kažu i u zagrebačkom hotelu Palace, dok iz jednog od popularnijih zagrebačkih hotela Esplanade kažu da jako zadovoljni potražnjom za proslavom Nove godine. Smaragdnu dvoranu već su rasprodali, a dobro im ide i prodaja večere uoči Nove godine gostima koji planiraju doček vani na otvorenome te vjeruju da će kao i lani na staru godinu biti potpuno puni, s 50-postotnim udjelom stranih gostiju.

Rast popularnosti dočeka na otvorenom

Iz godine u godinu u Hrvatskoj raste popularnost dočeka na otvorenom, na središnjim trgovima ili rivama, što se dijelom povezuje sa slabijom kupovnom moći jer su ti dočeci besplatni, a dijelom i sa trendovima u svijetu gdje su desetljećima dobro posjećeni.

U Hrvatskoj ih najčešće organiziraju gradske uprave i turističke zajednice, koje se praktički 'nadmeću' koje će imati bolje glazbene izvođače, vatromete i druge popratne sadržaje, izdvajajući za to i po nekoliko stotina tisuća kuna.

Prema informacijama iz turističkih zajednica Zagreba, Splita, Dubrovnika, Osijeka, Rijeke i Šibenika, u tim gradovima na dočeku Nove na otvorenom očekuje se po nekoliko tisuća pa i deseci tisuća ljudi, građana i turista, kao i da će im ti programi pridonijeti dobroj popunjenosti i smještajnih i ugostiteljskih kapaciteta.

U Zagrebu će to biti na glavnom Jelačićevom trgu, za glazbu su odabrani zagrebački rockeri Jura Stublić i Film, Jurica Pađen i Aerodrom, Davor Gobac, Boris Leiner, Renato Metessi i Telefon Blues Band.

U Splitu će na Rivi pod sloganom "Split za cili svit" nastupati Zorica Kondža i Marijan Ban, u Dubrovniku na Stradunu Toni Cetinski, Prljavo kazalište i drugi, dok će glavni doček u Osijeku biti na Trgu slobode s brojnim izvođačima.

U Rijeci se doček Nove tradicionalno organizira na Korzu s nastupom Parnog valjka, u Puli će to biti na Forumu s nastupom Gibonnija, Urbana, Davorina Bogovića i Ivane Husar, dok će se u Šibeniku proslava Nove pod sloganom "Budi u Šibeniku 2015." održati na Docu s bosanskohercegovačkim sastavom Dubioza kolektiv te na Peškariji sa šibenskim sastavima.

U svim tim gradovima velikom večernjem programu prethodi i dnevni program dočeka za najmlađe te drugi sadržaji.

(Tatjana Miščančuk, Hina)



Pisane vijesti