Lošinjski Miomirisi i okusi nominirani za svjetsku nagradu UNWTO-a

Svjetska turistička organizacija-UNWTO objavila je u ponedjeljak finaliste njene Ulysses nagrade za inovacije u turizmu, među kojima je i projekt Turističke zajednice grada Malog Lošinja Miomirisi i okusi Lošinja. Objavljeni su i finalisti u kategorijama za inovacije u poduzetništvu, za inovacije u nevladinim organizacijama te u kategoriji za inovacije u istraživanjima i tehnologiji. UNWTO svake godine od 2003. dodjeljuje nagrade za izvrsnost i inovacije u turizmu koje pridonose održivom razvoju turizma, a lošinjski projekt je finalista u kategoriji za inovacije u javnoj politici i upravljanju, zajedno s inicijativom “Y tú, qué planes?” Povjerenstva za promicanje izvoza i turizma-PromPeru iz Perua te s projektom Turističke zajednice grada Beča o korištenja otvorenih inovacija. Pobjednici će se znati u siječnju iduće godine, dok će nagrade UNWTO dodijeliti 28. siječnja 2015. u sklopu međunarodnog turističkog sajma Fitur u Madridu.

Svjetska turistička organizacija-UNWTO objavila je u ponedjeljak finaliste njene Ulysses nagrade za inovacije u turizmu, među kojima je i projekt Turističke zajednice grada Malog Lošinja Miomirisi i okusi Lošinja.

Objavljeni su i finalisti u kategorijama za inovacije u poduzetništvu, za inovacije u nevladinim organizacijama te u kategoriji za inovacije u istraživanjima i tehnologiji.

UNWTO svake godine od 2003. dodjeljuje nagrade za izvrsnost i inovacije u turizmu koje pridonose održivom razvoju turizma, a lošinjski projekt je finalista u kategoriji za inovacije u javnoj politici i upravljanju, zajedno s inicijativom “Y tú, qué planes?” Povjerenstva za promicanje izvoza i turizma-PromPeru iz Perua te s projektom Turističke zajednice grada Beča o korištenja otvorenih inovacija.

Pobjednici će se znati u siječnju iduće godine, dok će nagrade UNWTO dodijeliti 28. siječnja 2015. u sklopu međunarodnog turističkog sajma Fitur u Madridu.

U povodom ulaska u najuži krug za te nagrade direktorica malološinjske Turističke zajednice Đurđica Šimičić Hini je osim zadovoljstva istaknula i određeni ponos jer se na razvoju projekta Miomirisi i okusi Lošinja radi intenzivno već godinama i u njega se svake godine uključuje sve više obrtnika, poduzetnika i stanovnika Lošinja.

Projekt je dio cjelokupnog imidža Lošinja kao otoka zdravlja i vitalnosti, a pokrenut je 2005. u suradnji s Gradom Mali Lošinj te Miomirisnim otočnim vrtom.

Danas obuhvaća brojne partnere koji neprekidno razvijaju inovativnost i kreativnost, a za svaku pojedinu aktivnost su umrežili profesionalce i amatere, volontere, odgojno-obrazovne ustanove, udruge i sl., tako da se sinergijski učinci osjećaju u svim komunikacijskim, ekonomskim i kulturološkim segmentima, ističe Šimičić. Napominje kako su glavni ciljevi projekta održiv razvoj, očuvanje flore i faune, omogućavanje stanovnicima i gostima kvalitetan život i boravak na otoku.

Glavne smjernice projekta su važnost očuvanja i zaštita bioraznolikosti, kao i pozicioniranje i razvijanje programa Lošinja kao destinacije aromaterapije, s nizom tematskih miomirisnih objekata na bazi eteričnih ulja otoka, linija prirodne kozmetičke linije Lošinja, edukacije-programa cjeloživotnog učenja, provođenja zdravstvenog turizma, mjerenje kvalitete usluge, ali i očuvanje podmorja i čistoće obale te odgovorno upravljanje morskim resursima, podrška edukacijskom centru o moru Plavi svijet, obrazovnim institucijama, udrugama, edukativnim i sportskim klubovima.

U sklopu projekta Miomirisi i okusi Lošinja pozicioniraju se i Centar za aromaterapiju, Festival aromaterapije i niz drugih pratećih sadržaja, a važnim u svemu Šimičić ističe i educiranje lokalnog stanovništva, posebno djece o tim temama te primjena u gospodarstvu.

Imaju i godišnji Miomirisni kalendar kada se svaki mjesec obrađuje druga tematska biljka iz bogatstva biljnih vrsta Lošinja, u Miomirisnom otočnom vrtu promovira se otočna bioraznolikost s više od 200 vrsta autohtonog bilja, gosti doma mogu ponijeti i suvenire na tu temu (džemove, ulja, med i drugo), a imaju i tzv. miomirisne objekte (vrtiće, hotele, turističke agencije, salone ljepote, restorane, kampove i druge), šetnice, manifestacije i drugo.

(Hina)



Pisane vijesti