Za male i obiteljske hotele ova će godina vjerojatno završiti s blagim rastom turističkih dolazaka i noćenja, dok u idućoj godini očekuju bolje rezultate vjerujući u snagu novoosmišljene turističke promocije od strane Hrvatske turističke zajednice (HTZ) te projekta Hrvatska 365 koji bi mogao povećati potražnju i dovesti im nove goste. Istaknuo je to predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić u četvrtak u Zagrebu na okruglom stolu o mogućnostima financiranja iz EU fondova u sklopu redovne skupštini te udruge. Ocijenio je kako je ovogodišnja sezona generalno gledano za male i obiteljske hotele bila dobra unatoč svim izazovima.
U projekt produljenja sezone Hrvatska 365 ti hotelijeri, kako kažu, posebno vjeruje i od njega dosta očekuju jer su upravo ti hoteli gotovo jedini u brojnim destinacijama diljem Hrvatske koji najčešće rade cijele godine. Kao što se od projekata Hrvatska 365 očekuje da postane svojevrsni brend hrvatskog turizma, tako su to s godinama mali i obiteljski hoteli već postali te bez njih i nema produljenja sezone, a suradnja tih brendova, kao i svih poduzetnika s javnim sektorom u destinaciji zasigurno može u idućim godinama donijeti još bolje turističke rezultate, smatra Klarić.
S tim su kao i općenito novim smjerom promocije mali hotelijeri za sada zadovoljni, a u svemu bi bili još zadovoljniji kada bi to, kao i njihove investicije te rezultate kojima pridonose uspješnosti hrvatskog turizma, pratile i potpore u formi snižavanja troškova poslovanja i svih drugih razina, od onih na lokalnoj razini do fiskalnih i parafiskalnih. Time bi se hotelijere dodatno motiviralo i potaknulo da svoje objekte drže otvorenima i izvan ljetnih mjeseci, dok su sada uz sve namete koje moraju plaćati državi i lokalnoj razini manje-više, kako kaže, bolno svjesni činjenice da oni koji prvi otvaraju i zadnji zatvaraju objekte ne prolaze baš najbolje jer i najviše toga plaćaju.
Stoga Klarić poručuje svima nadležnim da o tim snižavanjima ozbiljno razmisle i donesu konkretne odluke, jer bi time te sa svojim odličnim lokacijama (najčešće 'uronjeni' u prirodne ljepote) mali i obiteljski hotelijeri mogli i više investirati u svoje objekte i dodatne sadržaje. Tada bi im ostalo i više novca za marketing i promociju čime bi sve zajedno zasigurno još bolje 'osvojili' određene tržišne turističke niše, pogotovo specijalnih i posebnih interesa tijekom cijele godine, za što Klarić smatra da su i cijenom i ponudom itekako konkurentni na europskom tržištu.
Istaknuo je i da su dosadašnjim investicijama malih i obiteljskih hotela dosta pomogle i kreditne linije HBOR-a s počekom od četiri godine i jamstva Hamag Investa, jer je danas zbog banaka važno imati dobra jamstva, pogotovo kada se poduzetnici više ne mogu zaduživati temeljem hipoteka.
Od iduće godine i njima se, kao i drugim malim i srednjim poduzetnicima, otvaraju mogućnosti financiranja projekata iz EU fondova, za što se očekuju i nacionalni i EU natječaji, pri čemu Klarić ističe da mali hotelijeri za to imaju i/ili pripremaju projekte u suradnji s ostalim partnerima u destinaciji, a pomoć i potporu očekuju i od resornog ministarstva te drugih institucija.
Klarić najavljuje da će oko 250 malih i obiteljskih hotela već u prvom kvartalu iduće godine moći računati na nove programe kreditiranja iz HBOR-a uz jamstva HAMAG-a za obnovu i rekonstrukciju postojećih te gradnju novih kapaciteta. (Hina)