Sabor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u ponedjeljak je u Zagrebu usvojio Godišnji program rada HTZ-a s financijskim planom za iduću godinu po kojemu se, osim brojnih promjena u aktivnostima, predviđa i nešto drugačija struktura te manji proračun za 20-ak milijuna kuna u odnosu na ovu godinu ili 328,3 milijuna kuna. Iznoseći očekivanja od iduće godine, ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić naglasili su dalji porast fizičkog i financijskog turističkog prometa u odnosu na ovu godinu. Tome bi, kaže Lorencin, trebale pridonijeti i sve planirane aktivnosti za iduću godinu, novosti u promociji i radu na razini cijelog sustava turističkih zajednica, ali i rast zanimanja za Hrvatskom na dalekim tržištima koja, uz sustavniju obradu tradicionalnih tržišta, mogu pridonijeti poboljšanju rezultata. Kao glavne ciljeve rada za iduću godinu Ivičić je naveo izradu novog brendinga turističke Hrvatske sa novim sloganima i vizualima kao i nove globalne komunikacijske taktike prema geozonama, povećanje prometa u pred i posezoni, učinak udruženog i drugih načina oglašavanja te intenzivnije mjerenje učinka izvršenih aktivnosti.
Sabor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u ponedjeljak je u Zagrebu usvojio Godišnji program rada HTZ-a s financijskim planom za iduću godinu po kojemu se, osim brojnih promjena u aktivnostima, predviđa i nešto drugačija struktura te manji proračun za 20-ak milijuna kuna u odnosu na ovu godinu ili 328,3 milijuna kuna. Iznoseći očekivanja od iduće godine, ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić naglasili su dalji porast fizičkog i financijskog turističkog prometa u odnosu na ovu godinu. Tome bi, kaže Lorencin, trebale pridonijeti i sve planirane aktivnosti za iduću godinu, novosti u promociji i radu na razini cijelog sustava turističkih zajednica, ali i rast zanimanja za Hrvatskom na dalekim tržištima koja, uz sustavniju obradu tradicionalnih tržišta, mogu pridonijeti poboljšanju rezultata.
Kao glavne ciljeve rada za iduću godinu Ivičić je naveo izradu novog brendinga turističke Hrvatske sa novim sloganima i vizualima kao i nove globalne komunikacijske taktike prema geozonama, povećanje prometa u pred i posezoni, učinak udruženog i drugih načina oglašavanja te intenzivnije mjerenje učinka izvršenih aktivnosti. Većina aktivnosti pa i proračun HTZ-a za iduću godinu proizlazi iz novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma (SMPHT) za razdoblje 2014.-2020. kojeg je sabor također usvojio u ponedjeljak. Planom se previđa promjena odnosa i nastupa na tržištima uz ciljane aktivnosti da se uz stare dođe i do novih turista iz svijeta i Europe u kojoj putuje oko 250 milijuna ljudi, a od kojih navodno oko 110 milijuna prema istraživanjima u sklopu tog plana ne prepoznaje niti konzumira hrvatsku turističku ponudu, istaknuo je Ivičić. I on i ministar Lorencin naglasili su i da na razini cijele ove godine očekuju zadržavanje pozitivnog trenda iz prvih 11 mjeseci u kojima je bilo 4,6 posto više turističkih dolazaka i 2 posto više noćenja nego lani, te da u prilog tim očekivanjima idu i odlične prve procjene turističkog prometa za ovogodišnje božićne blagdane i novogodišnje dočeke.
Proračun HTZ-a za 2015. - struktura
Godišnji program rada HTZ-a za iduću godinu predviđa ukupne prihode i rashode od 328,3 milijuna kuna, što je po 20-ak milijuna kuna manje nego za ovu godinu, s time da se 71,1 milijun kuna iz ove godine slijedom također na Saboru usvojenim rebalansom proračuna za ovu godinu prenosi u iduću. Ivičić je to dijelom na Saboru objasnio viškom sredstava prenesenih iz 2013. u ovu godinu, dijelom povećanjem prihoda od boravišne pristojbe, a dijelom i nerealiziranim aktivnostima u ovoj godini koje će se odraditi u idućoj.
Tako će se od prenesenih 71,1 milijun kuna iduće godine 29,6 milijuna kuna potrošiti za ono što se nije stiglo ove godine odnosno za tiskanje brošura, dalji razvoj DMK, oglašavanje sa privatnim sektorom te za turističko-informacijski sustav (TIS). Od ostalih aktivnosti koje će se iduće godine posebno intenzivirati je program produljenja sezone i povećanje turističkog prometa u pred i posezoni, PPS ili Hrvatska 365, za što se sredstva nakon ovogodišnjih 'pilotnih' blizu 5 milijuna kuna iduće godine povećavaju na blizu 7 milijuna kuna, istaknuo je Ivičić.
Ipak, najveći dio proračuna HTZ-a za 2015. ili blizu 150 milijuna kuna utrošit će za jačanja snage brenda turističke Hrvatske, od čega tek manji dio ili oko 2,5 milijuna kuna ide marketinškim agencijama koje će osmisliti prijedloge novog slogana i vizuala, dok veći dio ide zapravo na brojna istraživanja, testiranja tržišta i globalne aktivnosti za jačanje prepoznatljivosti novog brenda. To sve bi trebalo biti gotovo do proljeća iduće godine, najavio je Ivičić dodajući da će gotovo 112 milijuna kuna HTZ-a iduće godine ići i za podršku industriji, od čega najviše za modele udruženog oglašavanja privatnog i javnog turističkog sektora, kojih će biti više i bit će fleksibilniji nego ove godine.
Za rad stranih predstavništava HTZ-a predviđeno je tek nešto manje nego ove godine odnosno 34,5 milijuna kuna, a za Glavni ured HTZ-a 22,7 milijuna kuna. Istaknuo je i da se iduće godine s oko 3 milijuna kuna počinje pripremati veliki projekt povećanja turističke potrošnje gostiju u Hrvatskoj koji bi u punu primjenu išao u 2016. i to tako da se identificiraju proizvodi i publika koja je na njih spremna dosta potrošiti. Ivičić je kazao i da HTZ-u iz državnog proračuna iduće godine očekivano ide manje oko 17,5 milijuna kuna ili 3 posto manje nego ove godine, ali se zato za 3 posto povećavaju prihodi od boravišne pristojbe, na planiranih 109,2 milijuna kuna, a za 2 posto očekuju i rast prihoda od turističke članarine, na 63,5 milijuna kuna. (Hina)