Ministar Lorencin u Japanu o turističkoj suradnji

Ministar turizma Darko Lorencin, poslije službenog posjeta Koreji, ovih je dana boravio u Japanu gdje se, zajedno s direktorom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomirom Ivičićem, susreo s predstavnicima Japanske agencije za turizam (Japan tourism agency – JTA). Zamjenica povjerenika JTA Yumi Yamaguchi naglasila je da u Japanu raste potražnja za Hrvatskom te se u proteklih pet godina udvostručila. Dodala je kako vjeruje da će posjet ministra Lorencina doprinijeti dodatnom povećanju turističkog prometa prema Hrvatskoj. Također, Yamaguchi je hrvatskoj delegaciji predstavila i aktivnosti kojima se agencija bavi, koje uključuju promociju Japana na inozemnim tržištima, unapređenje japanskih destinacija te brigu o turistima koji su posjećuju Japan. Agencija ima 10 nacionalnih ureda u Japanu, dok u inozemstvu imaju 14 predstavništava koja promoviraju Japan na turističkim sajmovima te surađuju s veleposlanstvima, a njihovo predstavništvo u Londonu pokriva i Hrvatsku. Japan posjećuje najviše turista iz Azije (75 posto), dok njih osam posto dolazi iz SAD-a. Ministar Lorencin naglasio je glavni cilj ovog posjeta, uspostavu još bolje i kvalitetnije suradnje, jer hrvatski turizam ima ambiciozne ciljeve određene u Strategiji razvoja turizma do 2020. godine. „Puno radimo na razvoju različitih proizvoda, jer jedino tako možemo mijenjati percepciju Hrvatske kao destinacije sunca i mora te pozitivno utjecati na rast potrošnje, a to su i neki od glavnih ciljeva Strategije“, rekao je Lorencin, dodavši kako su za to potrebne investicije iz privatnog sektora, prije svega u hotele i nove atrakcije.

Ministar turizma Darko Lorencin, poslije službenog posjeta Koreji, ovih je dana boravio u Japanu gdje se, zajedno s direktorom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomirom Ivičićem, susreo s predstavnicima Japanske agencije za turizam (Japan tourism agency – JTA). Zamjenica povjerenika JTA Yumi Yamaguchi naglasila je da u Japanu raste potražnja za Hrvatskom te se u proteklih pet godina udvostručila. Dodala je kako vjeruje da će posjet ministra Lorencina doprinijeti dodatnom povećanju turističkog prometa prema Hrvatskoj. Također, Yamaguchi je hrvatskoj delegaciji predstavila i aktivnosti kojima se agencija bavi, koje uključuju promociju Japana na inozemnim tržištima, unapređenje japanskih destinacija te brigu o turistima koji su posjećuju Japan. Agencija ima 10 nacionalnih ureda u Japanu, dok u inozemstvu imaju 14 predstavništava koja promoviraju Japan na turističkim sajmovima te surađuju s veleposlanstvima, a njihovo predstavništvo u Londonu pokriva i Hrvatsku. Japan posjećuje najviše turista iz Azije (75 posto), dok njih osam posto dolazi iz SAD-a.

Ministar Lorencin naglasio je glavni cilj ovog posjeta, uspostavu još bolje i kvalitetnije suradnje, jer hrvatski turizam ima ambiciozne ciljeve određene u Strategiji razvoja turizma do 2020. godine. „Puno radimo na razvoju različitih proizvoda, jer jedino tako možemo mijenjati percepciju Hrvatske kao destinacije sunca i mora te pozitivno utjecati na rast potrošnje, a to su i neki od glavnih ciljeva Strategije“, rekao je Lorencin, dodavši kako su za to potrebne investicije iz privatnog sektora, prije svega u hotele i nove atrakcije. Ministar je također poručio kako se radi na izmjenama zakonodavnog okvira kako bi se stvorili uvjeti za primjenu destinacijskog menadžmenta jer, kako je rekao, samo tako možemo zaokružiti ponudu na razini destinacija i postići njihovu snažnu prepoznatljivost. Yamaguchi je izrazila poseban interes za Strategiju razvoja hrvatskog turizma te naglasila kako i u Japanu sve više razmišljaju o povećanjima turističke potrošnje, a kao je rekla, zanimljiv im je i koncept destinacijskih menadžment organizacija s obzirom da sljedeće godine počinju s promocijom japanskih regija putem specifičnih turističkih proizvoda.

Ministar Lorencin razgovarao je i s predstavnicima japanskog udruženja putničkih agencija (Japan Association of Travel Agents – JATA). Predsjednik JATA Hiromi Tagawa rekao je da Japanci puno putuju, ali svega njih manje od devet milijuna putuje u inozemstvo, od čega oko dva milijuna njih odabire europske destinacije, dodavši kako puno agencija u svojoj ponudi ima Hrvatsku koja je, kako je rekao, prije nekoliko godina bila neotkrivena destinacija i kao takva hit na japanskom tržištu. Hrvatska je sada poznato turističko odredište među japanskim turistima i radi toga bi bilo dobro još više segmentirati tržište i promovirati posebnu ponudu, primjerice agroturizam, koji kod Japanaca izaziva posebno zanimanje, naglasio je. Lorencin je naglasio kako je to zajednički cilj javnog i privatnog sektora, jer samo suradnjom možemo detektirati prave smjerove razvoja proizvoda za konkretna tržišta i destinacije. Ministar je poručio kako su u tijeku procesi snažnog repozicioniranja Hrvatske kao turističke destinacije koji uključuju kreiranje novog slogana i novih marketinških alata, predloživši također kreiranje i realizaciju kratkoročnih planova kao što su studijska putovanja i radionice, ali i moguće nove ture u Hrvatskoj, s naglaskom na eno i gastro turizam te glazbene festivale.

JATA je nedavno utemeljila Team Europe s ciljem dodatne promocije europskih destinacija na japanskom tržištu. Kako je rekao Tagawa, od kada je ovo udruženje osnovano prije dvije godine, sve agencije koje su članice JATA-e bilježe porast broja turista. Predstavnike JATA posebno je zanimala činjenica da se u Hrvatskoj i sljedeće godine održava mnogo glazbenih festivala, jer upravo to posebno privlači mlađe japanske turiste. Dobar motiv za dolazak mladih turista iz Japana je i Ultra Europe, jer će sljedeće godine nastup imati i DJ Dantz, jedan od najpopularnijih japanskih glazbenika. Na sastanku se govorilo i o važnosti avionskih linija, odnosno čarter letovima.

O ovome je Lorencin razgovarao i s predstavnicima Japan Airlinesa (JAL), avioprijevoznikom koji prema Europi leti u Frankfurt, Helsinki, Pariz i London. Potpredsjednik JAL-a za međunarodnu strategiju prodaje i promocije Kiichi Nakajima, s hrvatskom je delegacijom razgovarao o mogućnostima organiziranja čarter letova za Hrvatsku u sljedećoj godini i o mogućnostima  promocije Hrvatske putem njihove web stranice i in flight magazina s ciljem podizanja svijesti o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji. Iz JAL-a su najavili kako će posebno razmotriti mogućnosti pojačavanja čarter letova te organizaciji studijskih putovanja.

Hrvatsku je delegaciju primio i Daisaku Kadokawa, gradonačelnik Kyota, koji je naglasio da je 13 milijuna turističkih dolazaka u Hrvatsku odličan rezultat s obzirom na veličinu naše zemlje. Kadokawa je Kyoto predstavio kao turistički grad s više od dvije tisuće hramova, kojeg je i časopis Travel and Leisure ove godine proglasio najpoželjnijim svjetskim odredištem.

Zanimljivo je kako Japanci često prepoznaju Hrvatsku i po japanskom animiranom filmu „Porco Rosso“ iz 1992. godine, redatelja Hayao Miyazakia, koji je radnju filma smjestio na našu obalu.



Pisane vijesti