Hrvatska je na američkom turističkom tržištu ove godine hit odredište (tzv. new hit destination) te se očekuje više dolazaka američkih turista nego lani, posebno na višednevne ture koje povezuju Zagreb i okolicu s Dalmacijom i otocima, kazao je danas u Zagrebu predsjednik Američkog udruženja touroperatera-USTOA Robert Whitley.
Whitley je to rekao na konferenciji za novinare u povodu godišnje konvencije američke Udruge organizatora putovanja-ATS (American Tourism Society), članice USTOA (United States Tour Operators Association), koja se od 15. do 20. travnja održava u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku.
Domaćin te konvencije, koja je okupila 20-ak najjačih američkih organizatora putovanja i turističkih novinara, je Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić pojasnio je da članice USTOA godišnje vode po svijetu 11 milijuna turista te ostvaruju godišnji promet od 9 milijardi američkih dolara.
Domaćinstvo godišnjoj konvenciji ATS-a značajno je za dalju promociju hrvatskih turističkih odredišta na američkom tržištu. Tim više, naglasio je Bulić, što Hrvatska nema puno sredstava za promociju u SAD-u, nego se većina posla zadnjih osam godina odrađuje indirektnim kanalima.
Posebno značajno u tom smislu je, dodaje, oglašavanje na CNN-u, koje je, po mišljenju američkih partnera pun pogodak, jer Hrvatsku predstavlja kao zemlju bogate kulturne i povijesne baštine, autohtone hrane i vina te ljubaznih ljudi. To su elementi koji, po riječima jednog od potpredsjednika ATS-a Donalda Reynoldsa, najviše privlače američke turiste.
Reynolds je uvjeren i da će njihova konvencija u Hrvatskoj još više pridonijeti proširenju posla s hrvatskim partnerima-putničkim agencijama i hotelijerima kao i povećanju zanimanja Amerikanaca za posjet Hrvatskoj. Uz Rusiju, Baltik i Crno more Hrvatska je vrlo poslovno zanimljiva američkim organizatorima putovanja za budući razvoj, istaknuo je Reynolds.
Osim članica na godišnjoj konvenciji ATS-a u Hrvatskoj sudjeluju i predstavnici stručnih američkih medija "Travel weekly magazine", "Travel and Trade news" te "Travel Talk Radio", koji će se javljati i uživo iz Hrvatske.
U sva tri grada tijekom konvencije će biti organizirane i poslovne radionice američkih i hrvatskih turističkih agencija, a članovi ATS-a posjetit će i Hrvatsko zagorje, Plitvička jezera, Vis i Pelješac.
Hrvatsku je u 2006. posjetilo 154 tisuće američkih turista ili 34 posto više nego u godini prije, a porast od 32 posto ostvaren je i s gotovo 384 tisuće noćenja. (Hina)