Turističko vijeće TZ Kvarnera o porezu za autobusere

Na jučer održanoj konstituirajućoj sjednici Turističkog vijeća TZ Kvarnera njegovi su članovi posebno istaknuli problem ove godine uvedenog poreza od 25 posto na turistički promet koji trebaju platiti autobuseri, i to za svaki prijeđeni kilometar od ulaska u Hrvatsku, pa do odredišta. Taj porez, najveći u Evropi u tom segmentu poslovanja, i komplicirani postupak njegove naplate naglašeno je, neisplativ je za autobusere. Stoga turističko gospodarstvo na Kvarneru, koji je u velikoj mjeri autobuserska destinacija, trpi gubitke zabilježene u ovoj godini u obliku otkazivanja ugovorenih aranžmana za 2014. godinu, a strahuje se da bi oni u 2015. godini mogli biti još veći.

Gubitkom se svakako smatra i potencijal ugovora za 2015. godinu, koji nisu potpisani zbog ove mjere, unatoč prilagođavanju cijena smještaja i usluga u hotelskom sektoru, čime dio tereta poreza hotelijeri preuzimaju na sebe.

Nadalje, posljedice su mnogo šire, primjerice i za novi koncept HTZ-a za produženje sezone, tzv. PPS koncept mjera za pred i posezonu, koja ovisi dobrim dijelom o autobuserima, jer oni turistički promet najviše ostvaruju upravo u tim razdobljima.

Stoga je Turističko vijeće TZ Kvarnera osnovalo povjerenstvo koje će uputiti zamolbu nadležnim ministarstvima, prvenstveno Ministarstvu financija RH, s prijedlogom izmjene ove iznimno štetne mjere. Naime, osim plaćanja visoke stope PDV-a, još veći problem je u kompliciranoj proceduri njezina provođenja te će predložiti maksimalno pojednostavljenje procedure plaćanja poreza, tako da se primjene iskustva drugih zemalja, primjerice Grčke, gdje autobuseri plaćaju paušalni iznos poreza pri ulasku u zemlju.

Na ovo je sjednici prihvaćen i proslijeđen na usvajanje Skupštini TZ Prijedlog programa rada s financijskim planom TZ Kvarnera za 2015. godinu.

U 2015. godini očekuje se ostvarenje fizičkog turističkog prometa na razini očekivanog ostvarenja 2014. godine, a sve projektne aktivnosti imaju za cilj omogućiti aktivnosti upravljanja destinacijom te daljnju implementaciju brend strategije Kvarnera, afirmaciju brenda Kvarnera na postojećim ali i novim tržištima, razvoj novih turističkih proizvoda Kvarnera uz uvođenje novih marketing brendova te njihovo pozicioniranje na tržištu, jačanje konkurentnosti i atraktivnosti proizvoda Kvarnera, razvoj dodane vrijednosti destinacijske ponude u razdoblju pred i posezone, suradnju privatnog i javnog sektora, produženje turističke sezone i smanjenje sezonalnosti, te povećanje turističkog prometa. Uz to, tijekom 2015. godine pristupit će se odabiru izvođača Glavnog plana razvitka turizma Kvarnera za razdoblje 2016.-2020. godine.
 



Pisane vijesti