Hrvatska turistička zajednica (HTZ) za aktivnosti iz svog programa rada za iduću godinu planira proračun od 320 milijuna kuna, a najviše će se baviti novom brending strategijom hrvatskog turizma, integracijom komunikacijskih aktivnosti, projektom povećanja prometa u pred i posezoni ili PPS-om, učinkovitijim sinergijskim oglašavanjem u promotivnim kampanjama javnog i privatnog sektora te intenzivnijim mjerenjem učinkovitosti izvršenih promotivnih aktivnosti.
Riječ je o osnovnim smjernicama Programa rada HTZ-a za iduću godinu, koje su ujedno i novosti u radu HTZ-a u odnosu na prethodno razdoblje, a koje je prihvatilo Turističko vijeće HTZ-a na svojoj sjednici održanoj u Opatiji u sklopu prošlotjednih Dana hrvatskog turizma (DHT), doznaje se iz Glavnog ureda HTZ-a.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić ističe da te smjernice uz Strategiju razvoja hrvatskog turizma i Strateški marketinški plana hrvatskog turizma (SMPHT) do 2020. uvažavaju i realno tržišno okruženje, kretanje ponude i potražnje na međunarodnom tržištu.
Kako bi se povećala konkurentnost hrvatskog turizma i ostvarili postavljeni strateški ciljevi, iduće godine treba početi proces repozicioniranja i novog brendiranja Hrvatske kao turističke destinacije, ističe Ivičić.
Od ukupnih 320 milijuna kuna za aktivnosti iz Programa rada HTZ-a za iduću godinu najviše ili 150 milijuna kuna predviđeno je za program jačanja nacionalnog turističkog brenda, dok se nešto malo više od 100 milijuna kuna planira za podršku turističkoj industriji.
Za plan jačanja prometa u razdoblju pred i posezone (PPS) predviđeno je oko 8 milijuna kuna, dok će za plan povećanja prosječne potrošnje turista (PCE) biti alocirano nešto više od 3 milijuna kuna.
Prijedlogom programskih smjernica za iduću godinu obuhvaćeno je povećanje snage brenda (očekivano za 50 posto do 2020.), povećanje dolazaka u PPS razdoblju (očekivano za 1 milijun do 2020.), te povećanje dnevne potrošnje (očekivano za 15 posto po gostu do 2020.). To su ujedno i tri ključna plana čija će realizacija biti poduprta i Planom podrške industriji kojim se potiče razvoj/promocija specifičnih i proizvoda s većom dodanom vrijednošću te edukacija/prijenos marketinških znanja i tehnologija, ističu iz Glavnog ureda HTZ-a.
Usporedbe radi, Program rada HTZ-a za ovu godinu bio je ukupno 'težak' 346,5 milijuna kuna, što je bio znatno veći proračun od dotadašnjih, a i njime se planirala 'velika' promjena odnosno izgradnja nove brending strategije hrvatskog turizma s novim vizualnim identitetom, logom i sloganom hrvatskog turizma, kao i unapređenje odnosa s javnošću putem provedbe integrirane PR strategije, daljnje unapređenje online komunikacije putem niza inovacija i drugo.
Prema najavama Ivičića već ovaj tjedan trebao bi biti objavljen međunarodni natječaj za globalnu marketinšku agenciju koja bi se uz ostalo 'pozabavila' i logom i sloganom te općenito kreirala novu marketinšku kampanju hrvatskog turizma kako bi njegova ponuda i prepoznatljivost doprla puno dalje nego sada.
Taj bi natječaj trebao biti otvoren oko 45 dana slijedom čega bi prema očekivanjima hrvatski turizam u siječnju iduće godine pred početak intezivnih promocija trebao imati novu, drugačiju kampanju.
(Hina)