Ovogodišnja turistička sezona u dolascima i noćenjima bolja je od lanjske jer je kolovoz nadoknadio minuse iz prethodnih mjeseci, ali je pokazala brojne nove i iznova dugogodišnje problematične situacije i negativne činjenice u hrvatskom turizmu. To je uz ostalo zaključilo Turističko poslovno vijeće pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (TPV HGK) u današnjoj raspravi o ovogodišnjoj sezoni i problemima koji su je obilježili.
Među većim problemima predsjednik Vijeća Franco Palma označio je veći porast dolazaka turista od porasta noćenja, što je dijelom povezao i s lošim vremenom zbog čega su turisti ranije odlazili kući, kao i problem 'srpanjske rupe' koja se ponavlja skoro svake godine zbog čega smatra da bi konačno promocijom i marketingom trebalo učiniti nešto više da se ne ponovi i iduće godine. Loše vrijeme utjecalo je i na nešto slabije rezultate nekih kampova, ali Palma drži da mali minusi do 2 posto ne znače puno s obzirom da zadnjih par godina pa i ove taj segment doživljava 'renesansu' investicija.
Među uspješnijim segmentima u turizmu su ruralna (seoska) turistička domaćinstva čiji je promet, po procjenama Dragutina Kezelea s jednog od tih domaćinstava, rastao ukupno za oko 10 posto u odnosu na prošlu godinu.
I hotelijeri su manje-više zadovoljni sezonom, osim na Kvarneru gdje su se jedino hoteli na Opatijskoj rivijeri u kolovozu 'izvukli' u plus, dok svi drugi, na Rabu, Krku, Lošinju imali lošije rezultate nego lani, upozorila je direktorica Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Iva Bahunek. U svim drugim regijama, posebno u većim gradovima na obali (Split, Dubrovnik, Zadar, Šibenik) te u Zagrebu sezona je za hotele bolja od lanjske, pa i u Istri koja je također u hotelima nakon kolovoza u plusu. To sve po njoj pokazuje da su osim smještaja i prirodnih ljepota bitni i sadržaji u destinacijama.
Putničke agencije su po riječima predsjednika Udruge nezavisnih putničkih agenata (UNPAH) Zlatka Kukeca poslovala otprilike na prošlogodišnjoj razini, ali s puno većim troškovima i jačom konkurencijom na stranim tržištima.
Veći troškovi poslovanja i veliki porasti 'fast food' i 'pizza' odnosno objekata 'brze' prehrane veliki su problem i za ugostitelje i restorane, istaknuo je Krešimir Tomić iz Hrvatske obrtničke komore (HOK) ocjenivši i da često isticani porasti prometa uslijed fiskalizacije zapravo kriju pravo stanje stvari u tom segmentu koje je lošije od tih porasta.
Predstavnici Ministarstva turizma Mirko Herceg i Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ivan Arambašić iznoseći brojke HTZ-a o dolascima i noćenjima, koji su nakon kolovoza i prvih osam mjeseci u plusu u odnosu na prošlu godinu, kazali su da je ova sezona bolja od lanjske te da se očekuje da cijela godina završi slično kao lanjska ili čak i s manjim plusom.
S ocjenama bolje sezone nisu se složili predstavnici malih brodara u nautičkom turizmu i 'čarteraša'-iznajmljivanje plovila Miro Šangulin, vlasnik marine iz Biograda, te predsjednik Udruženja čarteraša pri HGK Ivica Jurišin.Ovu sezonu za nautiku, najam plovila i kružna putovanja brodovima ocijenili su jednom od najgorih do sada, za što su 'krivi' nedostatna specijalizirana nautička promocija i smanjenje HTZ-ovog proračuna za tu namjenu, ali i zakonske mjere ministarstava pomorstva te turizma, loše inspekcije i nedovoljne kontrole. Šangulin smatra da je za male brodare ova sezona financijski jako loša, da gotovo nitko nije zaradio te da mnogi neće imati ni za spremiti brod do iduće sezone i morat će razmisliti o zatvaranju tvrtke, s čime se složio i Jurišin kazavši da je kod 'čarteraša' financijski rezultat slabiji i više od 10 posto nego lani.
Jurišin je upozorio i kako nitko ne govori da je ove godine na Jadranu bilo oko 200 registriranih plovila za najam više nego lani, a neregistriranih sigurno i 500 više, te da su potražnja i buking bili znatno manji od ponude, ali zato je ministarstvo pomorstva istaknulo da je nautički promet porastao 1 posto, što ne znači ništa. Situaciju je ocijenio i gorom ako se zna da su ove godine brojne jahte iz Crne Gore, Grčke i Turske 'radile' nelegalno po Jadranu, da su inspekcije i kontrola plovila potpuno zakazale. (Hina)