Hrvatska turistička zajednica, s ciljem što kvalitetnije pripreme privatnog i javnog sektora za turističku 2015. godinu, a prema ranije usvojenih šest modela, objavila je danas javne pozive za kandidiranje promotivnih kampanja i/ili promotivno/prodajnih kanala za oglašavanje hrvatskog turizma u 2015. godini. Ovime je HTZ omogućila turističkom sektoru kvalitetniju pripremu sljedeće turističke sezone, stavivši im već sada na raspolaganje informacije o načinima kandidiranja promotivnih kampanja i/ili promotivno/prodajnih kanala za oglašavanje hrvatskog turizma za sljedeću sezonu.
Praćenjem dosadašnje realizacije i interesa partnera za promotivnim kampanjama za oglašavanje hrvatskog turizma, pokazalo se potrebnim uvođenje dodatnog modela, čime je broj lanjskih s pet povećan na šest. U namjeni sredstava za oglašavanje odnos je 50 posto pred i posezona, a 50 posto glavna sezona, za kontinent cijele godine, a svaki subjekt privatnog sektora može jedan program kandidirati po samo jednom modelu. Oglašavanje svih programa za kontinent (osim grada Zagreba) financira se iz sredstava za nerazvijene, a ključno je da će se za sve modele uvesti sustav dokazivanja rezultata, odnosno ostvarenog turističkog prometa.
Na pripremi Modela oglašavanja hrvatskog turizma za 2015. godinu HTZ je radila na temelju prijedloga i rasprava te mišljenja članova Turističkoga vijeća i županijskih turističkih zajednica, čime je dobiven potpun pregled potrebnih aktivnosti za kvalitetnu pripremu i realizaciju turističke sezone 2015. Osnovni cilj i smisao oglašavanja hrvatskog turizma u promotivnim kampanjama i/ili promotivnim/prodajnim kanalima javnog i privatnog sektora jest povećanje interesa za programe i turističke dolaske u razdoblju cijele godine s naglaskom na pred i posezonu te time i produljenje sezone i povećanje turističkog prometa na kontinentu. Rezultat ovakvog pristupa oglašavanju hrvatskog turizma je povećanje investicija privatnog sektora u marketinške aktivnosti te postizanje sinergije oglašavanja hrvatskog turizma, kojom se opća promocija/oglašavanje HTZ-a povezuje s promocijom regija koju provode turističke zajednice županija u suradnji sa sustavom turističkih zajednica i nositeljima turističke ponude/proizvoda, kao i komercijalnom promocijom stranih i domaćih organizatora putovanja i zračnih prijevoznika za Hrvatsku.
„Šest definiranih modela rezultat su suradnje svih dionika u destinaciji i pokazatelj smjera kojime želimo ići. Novost u definiranju ovogodišnjih modela jest Model VI za kojega je predviđen ukupan bruto iznos od 18 milijuna kuna. Spomenuti model odnosi se na nove organizatore putovanja s organiziranim zračnim prijevozom, odnosno autobusnim prijevozom koji u zadnje tri godine nisu imali programe putovanja za Hrvatsku, ili su imali, ali uvode dodatne programe putovanja s novim ili dodatnim organiziranim zračnim, odnosno autobusnim prijevozom. Isto tako, ovaj model obuhvaća i nove zračne prijevoznike koji u posljednje tri godine nisu imali nalete na neku od zračnih luka u Hrvatskoj, odnosno, koji su imali, ali uvode dodatne ili nove linije'', rekao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Ukupna moguća vrijednost oglašavanja hrvatskog turizma u svih 6 modela zajedno iznosi 203.450.000 kuna, u kojima HTZ sudjeluje s 91 milijun kuna vlastitih sredstava.
Turističko vijeće HTZ-a, na svojoj izvanrednoj sjednici od 1. rujna 2014. godine, usvojilo je navedenih šest modela oglašavanja hrvatskog turizma. Hrvatska turistička zajednica kontinuirano će pratiti i analizirati kvalitetu provedenih promotivnih kampanja po svim modelima oglašavanja s javnim i privatnim sektorom te sukladno tomu i mjeriti isplativost ulaganja u cijeli projekt, a s ciljem ostvarivanja maksimalnog povrata uloženih sredstava.
Oglašavanje hrvatskog turizma u promotivnim kampanjama i/ili promotivno/prodajnim kanalima samo je jedna od mnogobrojnih aktivnosti HTZ-a u ukupnoj promidžbi. Svi projekti na kojima HTZ intenzivno radi, kako oni u tijeku, tako i svi budući, usmjereni su produljenju turističke sezone, odnosno povećanju broja dolazaka i noćenja u predsezonskim i posezonskim mjesecima, aktivnom poticanju stvaranja kreativnih, autentičnih i posebnih proizvoda koji se ne odnose samo na sunce i more, kao i daljnjem jačanju suradnje svih dionika u turizmu i stvaranju bolje komunikacije, a samim time i jačanju zajedništva i stvaranja pozitivnog ozračja usmjerenog k realizaciji ciljeva zacrtanih Strategijom razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine, odnosno, ulasku među 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta.