S proljećem i ljetom Hrvatska zadnjih nekoliko godina, pa tako i ove postaje 'meka' ljubitelja glazbenih festivala različitih žanrova na otvorenom čiji broj raste svake godine kao i broj njihovih posjetitelja iz cijelog svijeta kojih će ovog ljeta prema rezervacijama i najavama biti i 70 posto viši nego prošlog ljeta, pokazuju prodajni rezultati turističkih agencija.
O takvim su pokazateljima danas izvijestili iz agencije Uniline, a povećanja turističkih dolazaka, prodaje aranžmana povodom festivala te ulaznica bilježe i druge agencije koje to imaju u svojim programima, kao i organizatori festivala, od već održanog ovogodišnjeg InMusica u Zagrebu, preko Hideout Festival 2014 u Novalji na otoku Pagu i Garden Festivala u Tisnom koji se održavaju ovih dana, pa do drugog izdanja Ultra Europe u Splitu i na Hvaru te brojnih drugih koji se tek trebaju održati.
Kada su u pitanju posjetitelji tih festivala najčešće se radi o dobnoj skupini od 18 do 34 godine, u kojoj je i primjetno najveće povećanje dolazaka pa iz agencija zaključuju kako glazbeni festivali znatno pridonose upravo jačem povećanju broja turističkih dolazaka mlađe dobi.
Veliki porasti broja posjetitelja, a kod nekih festivala i dana održavanja te broja izvođača, pokazuju, kako smatraju u Unilineu, da se Hrvatska evidentno profilira i kao festivalska destinacija čime se kvalitetno integrira dodatna vrijednost u kontekstu ukupnog domaćeg proizvoda.
To hrvatsku obalu etablira i kao idealnu destinaciju za ljubitelje glazbe, posebno elektronske, jer je festivala tog žanra i najviše, dodaju iz Unilinea u kojem su uvjereni i da to Hrvatsku uvelike pozicionira i kao destinaciju modernog pristupa životu s popratnim kvalitetnim i šarolikim segmentima zabave za pripadnike mlađe dobi.
S rastom broja festivala i posjetitelja raste i popunjenost smještajnih objekata, posebno soba i privatnog smještaja u blizini održavanja festivala, ali i usluga transfera i rent a cara u mjestima i gradovima održavanja.
Za sada se najviše toga održava na području Istre, u Šibeniku, na Pagu, u Tisnom, Splitu, Hvaru i Zagrebu gdje se i odražavaju najpopularniji festivali poput Outlooka, InMusica, Terranea, Ultra Europe, Dimensions i drugi.
Uz festivale veliko zanimanje i domaće i strane publike agencije bilježe ove godine i za posebnim, specijaliziranim događanjima, poput upravo završenih Harley Davidson susreta u Biogradu, i već prije održanog Red Bull Air Racea, a nemalo zanimanje izazvao je i predstojeći nastup TopGear-ovaca odnosno epizode uživo istoimenog popularnog britanskog serijala o automobilizmu i auto industriji u zagrebačkoj Areni.
(Hina)