Ministar turizma: Bez destinacijskog menadžmenta, i 2023. imat ćemo srpanjske 'rupe'

Ministar turizma Darko Lorencin, u razgovoru za Hinu, komentirao je ulazak hrvatskog turizma u glavni dio ove turističke sezone, naglasivši kako ćemo bez destinacijskog menadžmenta i 2023. godine imati srpanjske 'rupe'. Kako je rekao, model destinacijskog menadžmenta realno se može uspostaviti u iduće dvije do četiri godine, a takav će sustav omogućiti cjelogodišnji i zasigurno izdašniji turistički promet. Ministar je proteklih tjedana obilazio razne hrvatske destinacije i regije u kontinentalnoj i primorskoj Hrvatskoj te razgovarao s turističkim djelatnicima i predstavnicima jedinica lokalne samouprave. Kako je kazao, one destinacije koje već imaju uspostavljen destinacijski menadžment, atraktivne i tematizirane proizvode nemaju 'rupa' u srpnju, pa ni u svibnju, jer se puno brže bukiraju i lakše 'prodaju'. Tu onda nije ni toliko važno kakve su vremenske (ne)prilike i kada su praznici i blagdani, a destinacije koje to nemaju osjetit će, kao i ranijih godina, probleme, što govori da treba raditi sustavno i početi puno ranije 'prodavati' proizvod, kaže Lorencin.

Ministar turizma Darko Lorencin, u razgovoru za Hinu, komentirao je ulazak hrvatskog turizma u glavni dio ove turističke sezone, naglasivši kako ćemo bez destinacijskog menadžmenta i 2023. godine imati srpanjske 'rupe'. Kako je rekao, model destinacijskog menadžmenta realno se može uspostaviti u iduće dvije do četiri godine, a takav će sustav omogućiti cjelogodišnji i zasigurno izdašniji turistički promet.

Ministar je proteklih tjedana obilazio razne hrvatske destinacije i regije u kontinentalnoj i primorskoj Hrvatskoj te razgovarao s turističkim djelatnicima i predstavnicima jedinica lokalne samouprave. Kako je kazao, one destinacije koje već imaju uspostavljen destinacijski menadžment, atraktivne i tematizirane proizvode nemaju 'rupa' u srpnju, pa ni u svibnju, jer se puno brže bukiraju i lakše 'prodaju'.

Tu onda nije ni toliko važno kakve su vremenske (ne)prilike i kada su praznici i blagdani, a destinacije koje to nemaju osjetit će, kao i ranijih godina, probleme, što govori da treba raditi sustavno i početi puno ranije 'prodavati' proizvod, kaže Lorencin.

Ministar objašnjava i da se primjenom destinacijskog menadžmenta, u sklopu kojeg praktički surađuju, planiraju i kreiraju ponudu svi akteri u destinaciji, želi djelovati fokusirano na točno utvrđene vremenske termine, primjerice, poput ovogodišnjeg svibnja u kojem nije bilo praznika te na proizvode poput manifestacija, što će biti motivi dolaska turista u takvo vrijeme.

Tu čak, kako smatra, veliku ulogu ne igraju vremenske prilike, jer ako je proizvod atraktivan, nudi doživljaj i dobro je marketinški odrađen, turisti će doći.
Lorencin je također naglasio kako neke destinacije već ozbiljno i dobro rade, dok druge ili tek počinju s primjenom, ili još razmišljaju o destinacijskom menadžmentu. Dodao je kako destinacijski menadžment predstavlja put hrvatskog turizma kojeg sada treba staviti u zakonske okvire, zbog čega se i radi na izmjenama Zakona o turističkim zajednicama.

Ulazak u glavnu ljetnu sezonu redovan

U razgovoru s turističkim djelatnicima, hotelijerima, predstavnicima privatnog smještaja, kampova, agencija i drugih, ministar Lorencin dobio je potvrdu da je stanje u hrvatskom turizmu s početkom ovog ljeta redovno i očekivano, bez 'potresa' i napetosti, odnosno da je općenito dobro.

Takva je bila i predsezona, a Lorencin vjeruje da će to potvrditi i skori podaci HTZ-a za prvih šest mjeseci ove godine koji se očekuju u prvom dijelu srpnja.

Upoznat je i sa stanjem i potražnjom na pojedinim tržištima, koje je također dobro, a ministar vjeruje i da su u hrvatskom turizmu svjesni kako školski praznici, pa i veća putovanja na godišnje odmore u Njemačkoj, počinju potkraj srpnja te da se to pokušava nadomjestiti gostima s nekih drugih tržišta.

„Odlične su najave i dolasci s britanskog tržišta, dosta raste i skandinavsko, a vesele i dobre najave iz Italije koja se nakon par zadnjih godina očito oporavlja, kao i s brojnih drugih tržišta poput Austrije, Poljske i drugih“, rekao je ministar.

Povećanje boravišne pristojbe u fazama

Govoreći o propisima iz turizma, ministar je poručio da u svemu moramo biti pametni, jer već sada imamo gotovo 90 posto svega što je potrebno za održivi razvoj turizma, od infrastrukture i kapaciteta svih vrsta, do organiziranih prometnih i drugih sustava u predsezoni, sezoni i posezoni. Dodao je kako još moramo ostvariti preostalih 10 posto 'stvari', a zbog čega se sada jednim dijelom planira povećati boravišna pristojba.

Za navedeno je povećanje kazao da će ići u fazama, za što će se donijeti posebna uredba i za što se razmatra dinamika uvođenja. Ministar ne smatra da će povećanje imati nekog znatnijeg utjecaja na odaziv turista jer, kako kaže, Hrvatska ima dovoljno komparativnih prednosti i atrakcija za njihovo privlačenje.

Lorencin je zaključio kako je došlo vrijeme za zaokrete u načinu razmišljanja jer samo putem dogovara, suradnje, inovacija i naravno novih ulaganja u ciljane tematizirane i kvalitetne turističke proizvode u samim destinacijama, možemo i dalje očekivati dobre turističke rezultate.

(Hina)



Pisane vijesti