Jedina hotelska tvrtka u Starom Gradu na otoku Hvaru Hoteli Helios Faros i ove godine nakon višegodišnjih negativnih trendova očekuje uspješne turističke rezultate s obzirom na dobre početne trendove s uskrsnim blagdanima te buking za ostatak sezone, doznaje se iz tih Hotela koji su od 2012. u zakupu Geneza hotela, tvrtke u sastavu Geneza grupacije.
Ulaskom Geneza hotela u zakup Hotela Helios Faros gotovo desetogodišnji pad broja noćenja i prihoda zaustavljen je već u prvoj godini zakupa (2012.) te prošle godine s povećanjem broja noćenja za 7 posto, a ove su godine prvi put nakon devet godina otvorili i vrata jednog hotela u svom sastavu za Uskrs, novoobnovljenog hotela Lavanda, zabilježivši tih dana 60 postotnu popunjenost.
Nastavak dobre popunjenosti bilježe i nakon Uskrsa, početkom svibnja taj će hotel biti domaćin 3. međunarodnog susreta novinara i diplomatskog kora, a bolji buking od lanjskog imaju i za ljetni dio sezone vjerujući i da će ju ove godine produljiti do šest mjeseci.
Osim hotele Lavanda, koji ima 180 kreveta u 80 soba, u sklopu Hotela Helios Faros nalazi se još dva hotela, dva turistička naselja i autokamp, a sveukupni je smještajni kapacitet u 589 smještajnih jedinica odnosno 1540 kreveta.
To u ukupnim smještajnim kapacitetima Starog Grada čini 45 posto, a na cijelom otoku Hvaru 7 posto, što po riječima predsjednika Uprave Helios Farosa Filipa Gele, predstavlja veliki potencijal za razvoj turizma na cijelom otoku, a posebno u Starom Gradu.
Od ulaska u zakup Geneza hoteli su, kako kaže Gelo, u Helios Faros uložili oko 5 milijuna kuna u obnovu i uređenje kapaciteta te restrukturiranje, uspostavljanje efikasnog poslovanja i novog menadžmenta s ciljem osiguranja dugoročne profitabilnosti Hotela.
Do njihovog ulaska u zakup Hoteli Helios Faros su bilježili svake godine pad broja noćenja i prihoda u prosjeku od 8 do 10 posto, da bi 2012. završili s porastom noćenja od 2 posto te prihoda od 1 posto, a prošlu godini s 7,2 posto više noćenja i 10 posto više prihoda, za što Gelo ističe da je jedna od najvećih stopa rasta na hrvatskim otocima.
Trend rasta planiraju i ove godine jer su osim u kvalitetu smještaja ulagali i u predstavljanje ponude na svim važnijim stranim tržištima te kreirali niz inovativnih proizvoda s naglaskom na biciklizam, planinarenje, povijesno-kulturnu ponudu, organizaciju vjenčanja, banketa, team buildinge i drugo.
Dugoročni im je cilj raditi i duže od šest mjeseci godišnje što bi dosta značilo za ostanak i zaposlenost ljudi na otoku, čemu bi, smatra Gelo, zasigurno pridonijele ciljane odluke nadležnih u Hrvatskoj vezane za korekcije ili stimulacije trajektnog prijevoza do otoka, što je i dalje jedna od nekonkurentnijih stvari po njihovo poslovanje. Stoga poručuje da bi bilo korisno vratiti prijašnje subvencije na organizirani prijevoz bar u pred i posezoni kada je poslovanje otočkih hotela na rubu isplativosti zbog visokih cijena prijevoza na otok.
Geneza hoteli dio su Geneza grupacije koja je 1998. poslovanje počela u sektoru osiguranja, a danas rade na hrvatskom, regionalnom i međunarodnom tržištu na brojnim projektima iz različitih djelatnosti.
(Hina)