Najave za sezonu i uskrsni i prvosvibanjski pokazatelji su dobri, pokazuju informacije iz tvrtki članica adriatica.net Grupe - Atlasa i Kompasa, koji obuhvaća i 20 kompanija diljem svijeta.
Pritom napominju kako su kasniji Uskrs, povoljniji raspored blagdana i najave dobrih vremenskih prilika utjecali na trendove. Izdvajaju tri velike grupe Francuza koje u Hrvatsku stižu za Uskrs, kao i autobusne ture s gostima, prosječne dobi od 55 do 65 godina, iz Kalifornije i istočne obale SAD-a. Oni u Hrvatskoj u ovom predsezonskom razdoblju borave od 10 do 12 dana. Na veliku turu po Hrvatskoj stižu i grupe iz Južne i Sjeverne Amerike.
Što se Skandinavije tiče, klijenti sve više traže smještaj više kategorije, uglavnom hotele s četiri i pet zvjezdica. Očekuje se i veći broj Britanaca, osobito u Dubrovniku, središnjoj Dalmaciji i Istri. Iz adriatica.net-a navode i kako potražnja s poljskog tržišta za Hrvatsku raste 15 posto.
Primjetna je i veća potražnja za incentive (poticajnim) programima, osobito iz Skandinavije, Njemačke i Velike Britanije. U ovom segmentu vidljiv je i oporavak domaćeg tržišta.
S druge strane, napominju, rast se još uvijek ne može očekivati s talijanskog tržišta. Talijani i za nadolazeću sezonu više biraju destinacije unutar vlastite zemlje. Neizvjesnost zbog aktualne situacije prati i ukrajinsko i rusko tržište, s kojeg se ipak očekuje određeni rast.
Za domaće tržište pak ističu kako se bilježi rast potražnje za proljetnim i uskrsnim putovanjima u europske destinacije, dok za ljetne odmore ipak tradicionalno više bira Jadranu i tek ih se mali broj odlučuje za mediteranske destinacije.
Navode kako je potražnja domaćih putnika za uskrsnim putovanjima u porastu dvadesetak posto u odnosu na prošlu godinu. Razlozi tome, između ostalog, mogu se tražiti u široj ponudi, kao i o samom terminu ovogodišnjih uskrsnih blagdana.
U zadnjem su razdoblju traženiji polasci zrakoplovom, dok su prije samo godinu dana popularniji bili autobusni. Zanimljivo je i kako je Kopenhagen ovog Uskrsa popularniji od Pariza, a spominju i kako je Atena gotovo rasprodana u manje od tjedan dana prodaje, kao i pun charter let Atlasovih putnika za portugalsku turu.
Što se dalekih putovanja tiče, za Uskrs su organizirani polasci za Kubu, Kinu, Maroko, Dubai, Tajland, a apsolutni hit bila su putovanja u Kinu i Japan. (Hina)