Nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines (CA), čijim zrakoplovima godišnje dolazi oko dvije trećine svih avioturista u Hrvatsku, i ove će godine nastaviti pridonositi razvoju hrvatskog turizma s povećanim brojem letova i sjedala tijekom sezone te 'touroperatorskim' cijenama sličnim lanjskim očekujući u tom segmentu i poraste u odnosu na prošlu godinu.
Najavljujući aktivnosti i očekivanja od ove turističke sezone iz CA za Hinu ističu da će i ove godine uoči uskrsnih blagdana, kojima u Hrvatskoj tradicionalno počinje turistička sezona, uvesti sezonske linije prema mnogim europskim tržištima te povećati broj tjednih letova na postojećim linijama.
Dio je to njihovog ljetnog reda letenja koji ove godine počinju 30. ožujka, a broj letova postupno će povećavati tijekom travnja, dok maksimalni nalet postižu početkom svibnja (prvi vikend) i održavaju ga do kraja rujna.
Najvažnija tržišta i ove će godine u ljetnom redu letenja biti Njemačka, dok se sezonski letovi uvode i na tržištima Velike Britanije, Francuske, Švicarske, Austrije, Nizozemske i drugih.
Ističu da će u ovoj turističkoj sezoni, slično kao i u lanjskoj, raspolagati s flotom od 12 zrakoplova, od kojih je šest Dash-eva Q400 kapaciteta 76 sjedala, četiri A319 sa 144 sjedala te dva Airbusa 320 u koja su ugrađena nova, laganija i udobnija sjedala, a kako su tanja u odnosu na prijašnja u tim su zrakoplovima ugrađena dva dodatna reda sjedala čime je njihov kapacitet povećan s dosadašnjih 162 na 174 sjedala.
Mrežu letova prilagodit će aktualnoj tržišnoj potražnji u skladu sa svojim programom restrukturiranja, a pozitivne putničke efekte odnosno veći broj sezonskih putnika-turista očekuju zbog dobrih najava za hrvatski turizam za ovu godinu sa gotovo svih tržišta, povećanog broja sjedala u odnosu na prošlu godinu te novog sustava za upravljanje prihodom na letovima i optimizaciju kapaciteta.
Okosnica poslovanja i dalje su im, kažu, letovi u međunarodnom prometu, a u tom segmentu ove godine očekuju više od 80 inozemnih konkurenata.
Najveća potražnja za prijevozom u segmentu turističkih putovanja
Napominjući kako posluju na izrazito sezonalnom tržištu, jer najveći dio potražnje za prijevozom nastaje u segmentu turističkih putovanja, iz CA ističu da stoga red letenja prilagođavaju aktualnim potrebama putnika i tržišnoj potražnji, slijedom čega tijekom ljetne sezone broj dnevnih letova može biti i do 80 posto veći u odnosu na broj dnevnih letova u zimskom redu letenja.
Na vrhuncu turističke sezone kompanija obavlja između 90 i 100 letova na dan, a ove sezone zrakoplovi CA izravno će, kako najavljuju, letjeti u gotovo 30 odredišta u 18 država.
Pritom dosta surađuju, a tako će biti i ove godine, s inozemnim touroperatorima s najvažnijih europskih emitivnih tržišta, prije svega iz Njemačke, Velike Britanije i Francuske, ali i iz Švicarske, Nizozemske i Austrije.
Aktivira se i prodajna mreža na tzv. offline tržištima na koje zrakoplovi CA ne lete izravno, nego se putnici prevoze u sklopu komercijalnih suradnji s partnerskim kompanijama iz udruge Star Alliance čija je članica i CA.
Naglašavaju da u touroperatorskom poslu ove godine nisu planirani značajniji cjenovni pomaci u odnosu na prošlu godinu, dodajući i da cijene prilagođavaju potražnji i broju sjedala, kao i da putnicima kao mrežni prijevoznik nude cjelovitu uslugu odnosno ono što neki od konkurenata naplaćuju dodatno.
Suradnja sa zračnim lukama
Iz CA ističu da sa svim zračnim lukama u svijetu na koje lete, kao i s onima u Hrvatskoj, razvijaju korektnu i uspješnu poslovnu suradnju, ali i da se najveći broj polijetanja i slijetanja na dnevnoj razini obavlja u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb (MZLZ), pri čemu i najviše putnika bilježe na liniji Zagreb-Frankfurt.
Kada je riječ o sezonskim letovima, najveći broj letova ove godine planiran je iz najvažnijih emitivnih tržišta u odredišta na jadranskoj obali, posebno na zračne luke u Split i Dubrovnik, a novost su im izravni sezonski letovi subotom na liniji Split-Atena. (Hina)