U opatijskom Grand hotelu 4 opatijska cvijeta jučer je kroz brojna događanja, svečano obilježen Kvarnerski dan turizma 2013. Održana je 9. sjednica Skupštine Turističke zajednica Kvarnera, na kojoj su članovi prihvatili izvješće o radu TZ za prvih jedanaest mjeseci ove godine, kao i financijsko izvješće te je predstavljen i usvojen plan za sljedeću godinu, procijenjen kao ambiciozan, ali oprezan.
Turizam na Kvarneru u 2013. godini ponovno je ostvario rekordne rezultate, naglasio je predsjednik TZ Kvarnera Zlatko Komadina, čemu je zasigurno pridonio niz promotivnih aktivnosti - od kontakata s novinarima koji su objavili reportaže o Kvarneru na stranim tržištima, prezentacija na najjačim emitivnim tržištima, do novouvedenih avio linija na Zračnu luku Rijeka, media plana TZ Kvarnera, te daljnjeg razvoja brendiranja posebnih segmenata turističke ponude koje gostima postaju motiv dolaska u pred i posezoni. Dobre turističke rezultate prate i dobri financijski rezultati, pa se tako očekuje da će u 2013. godini, prihodi ostvareni od boravišne pristojbe i turističke članarine (kao osnovnih izvora prihoda) biti 3 posto veći od plana.
U 2014. godini TZ Kvarnera će nastaviti s aktivnostima koje imaju za cilj omogućiti kvalitetno upravljanje destinacijom i nastavak implementacije nove brend strategije Kvarnera te razvoj novih turističkih proizvoda, kao i jačanje konkurentnosti i atraktivnosti ovog područja, istaknula je direktorica TZ Kvarnera dr. sc. Irena Peršić Živadinov. Također, u suradnji s Primorsko-goranskom županijom, u 2014. godini počet će izrada Glavnog plana razvitka turizma Kvarnera za razdoblje 2015.-2020.
Župan Primorsko-goranske županije i predsjednik TZ Kvarnera Zlatko Komadina i direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov, uz nazočnost Ive Bašića, savjetnika ministra turizma RH, dodijelili su oznake kvalitete Kvarner Gourmet i Kvarner Food ugostiteljskim objektima Primorsko-goranske županije za 2014. godinu. Time se uspješno nastavlja projekt kojega je prije godinu dana pokrenula TZ s ciljem brendiranja Kvarnera kao gastro destinacije, te poticanja njezine prepoznatljivosti radi bolje valorizacije ugostiteljske ponude u turizmu ovog kraja. Pri tome je osnovni preduvjet podizanje i osiguravanje kvalitete eno-gastro usluge bazirane na autohtonim namirnicama i proizvodima, uz povećanje njihova plasmana upravo u regiji u kojoj su nastali. Oznake kvalitete dodjeljuju se godišnje, isključivo ugostiteljskim objektima koji udovoljavaju postavljenim kriterijima u kategorijama: ponuda, opremljenost i uređenje te osoblje.
Oznaku Kvarner Gourmet za 2014. godinu nose restorani: Bevanda i Laurus u Opatiji, Le Mandrać i Plavi podrum u Voloskom, Draga di Lovrana i Štanger u Lovranu, Johnson u Mošćeničkoj Dragi, Kukuriku u Kastvu, Sabbia u Crikvenici, Rivica u Njivicama (otok Krk) te Villa Barbat u Rabu (otok Rab).
Oznaku Kvarner Food za 2014. godinu nosi ukupno 57 objekata:
O nositeljima navedenih titula i njihovoj ponudi posjetitelji kvarnerskog kraja mogu više saznati putem višejezične tiskane brošure i aplikacije za mobilne telefone Kvarner Gourmet & Food, a dodatna promidžba destinacije provodi se kroz zajedničke promotivne nastupe ugostitelja i nositelja projekta na uglednim događajima u najvažnijim emitivnim zemljama našeg okruženja (Austrija, Njemačka, Italija i Slovenija), poput izložbe Austrijska rivijera – Beč otkriva more upriličene u Muzeju grada Beča.
Ove je godine Županijska turistička zajednica pokrenula i podbrand „Kvarner Family Agency“ namijenjen turističkim agencijama. Za oznaku kvalitete „Kvarner Family Agency'' mogu se prijaviti sve turističke agencije koje imaju sklopljena najmanje tri ugovora o posredovanju s domaćinstvima koja nose oznaku kvalitete „Kvarner Family“.
Prve ploče oznake kvalitete ''Kvarner Family Agency'' dodijeljene su turističkim agencijama: Katarina line, Opatija; Kvarner Touristik, Opatija; Adriaday, Opatija; Lineaverde, Opatija; Marea, Ičići; Lauretius, Lovran; Annalinea, Mošćenička Draga; Veta Trade, Novi Vinodolski; Novi Turist, Novi Vinodolski; Klub Tours, Omišalj; Mare Tours, Vrbnik; EL-PI Tours, Malinska; Apolinar, Malinska; Val, Veli Lošinj; Cappelli, Mali Lošinj; Puntarka nova, Mali Lošinj; Turist ASL Agency, Mali Lošinj.
"Kvarner Family" naziv je jedinstvenog pilot projekta u Hrvatskoj s ciljem brendiranja apartmana i kuća za odmor privatnih iznajmljivača smještaja na Kvarneru, što je prije svega sustav za upravljanje kvalitetom. Projekt je pokrenula Primorsko-goranska županija, a provodi ga TZ Kvarnera u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama. Riječ je o sustavu standarda i mjerila kojima se želi stvoriti nova osnova za povezivanje nositelja obiteljskog smještaja na cijelom Kvarneru.