WTM: TUI UK najavio veliko povećanje prometa za Hrvatsku i neformalni interes za Kupare

Jedan od najvećih svjetskih touroperatora TUI UK (Ujedinjeno Kraljevstvo) zainteresiran je za povećanje prometa iz Velike Britanije u Hrvatsku, posebno za Split te je u potrazi za još jednom lokacijom u Istri radi izgradnje hotela, kao i ulaganje u hrvatski turizam u cijelosti, posebno smještajne kapacitete među kojima je i kompleks Kupari kod Dubrovnika, za koji bi prvi pozivni natječaj trebao biti raspisan još tijekom ovog mjeseca. Izjavio je to danas u Londonu na svjetskoj turističkoj burzi WTM ministar turizma Darko Lorencin nakon sastanka s predstavnicima TUI-ja na hrvatskom štandu kojemu su uz direktoricu Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić prisustvovali i predstavnici koncerna Agrokor. I nakon ovog sastanka jasno je da Hrvatskoj nedostaje hotelskih kapaciteta za koje je zanimanje stranih partnera veće od onog što im trenutno možemo ponuditi, kazao je ministar, poručivši da stoga moramo raditi na poboljšanju proizvoda i novim kapacitetima s kojima će nam rast prometa biti zagarantiran u idućim godinama.

Jedan od najvećih svjetskih touroperatora TUI UK (Ujedinjeno Kraljevstvo) zainteresiran je za povećanje prometa iz Velike Britanije u Hrvatsku, posebno za Split te je u potrazi za još jednom lokacijom u Istri radi izgradnje hotela, kao i ulaganje u hrvatski turizam u cijelosti, posebno smještajne kapacitete među kojima je i kompleks Kupari kod Dubrovnika, za koji bi prvi pozivni natječaj trebao biti raspisan još tijekom ovog mjeseca. Izjavio je to danas u Londonu na svjetskoj turističkoj burzi WTM ministar turizma Darko Lorencin nakon sastanka s predstavnicima TUI-ja na hrvatskom štandu kojemu su uz direktoricu Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić prisustvovali i predstavnici koncerna Agrokor.

I nakon ovog sastanka jasno je da Hrvatskoj nedostaje hotelskih kapaciteta za koje je zanimanje stranih partnera veće od onog što im trenutno možemo ponuditi, kazao je ministar, poručivši da stoga moramo raditi na poboljšanju proizvoda i novim kapacitetima s kojima će nam rast prometa biti zagarantiran u idućim godinama. Dodao je da TUI zanima čitava hrvatska obala, svi postojeći i potencijalni kapaciteti, među kojima i oni u Kuparima koji čekaju natječaj i obnovu, a TUI je jedna od tvrtki koja je za to područje iskazala za sada još neformalni interes. Uz zadovoljstvo tim interesom, ministar Lorencin pozdravio je i ulazak kompanije Karisma Hotels Adriatic u Koločep i Živogošće, posebice zbog očuvanja radnih mjesta. TUI se ove godine pridružio kompaniji Karisma Hotels Adriatic, u kojoj su Agrokor i meksički hotelski lanac Karisma, i zajedno planiraju brojne aktivnosti u turističko-hotelskom biznisu u Hrvatskoj.

TUI je jedan od najvećih svjetskih turoperatora, s 30 milijuna putovanja, od čega samo 120.000 putnika završi u Hrvatskoj te na tom segmentu treba poraditi kako bi se stvorili dobri proizvodi, rekao je Gary Wilson, direktor prodaje TUI-a, dodavši kako ih raduje suradnja s Agrokorom, odnosno Karisma Hotels Adriatic, koja će ulagati u porast kapaciteta hotelskog smještaja u Hrvatskoj. Također, TUI za sljedeću godinu povećava broj sjedala na letovima iz Velike Britanije u Hrvatsku (s 35 na 39 tisuća) te da sada već dogovaraju 2015. godinu, istražujući nove destinacije u Hrvatskoj, čime bi u sljedećih pet godina broj britanskih turista u Hrvatskoj povećali na milijun, što bi odgovaralo brojkama iz 1980-ih godina.

Također, ministar je sudjelovao i na ministarskom samitu, koji je ove godine okupio više od 130 ministara turizma i njihovih zamjenika, a glavna tema bio je zračni prijevoz. Glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai uvodno je naglasio važnost ove teme koja, zajedno s pitanjem viza, koči puni razvoj turizma, no, ipak su u prvih osam mjeseci putovanja povećana za 5,1 posto, a do kraja godine očekuje se ukupno povećanje od oko 4 posto. Također, istaknuo je kako 50 posto turista u destinaciju dolazi zračnim putem te kako moramo poraditi na jednostavnosti putovanja tom vrstom prijevoza. Ministar Lorencin naglasio je kako turizam čini 15 posto ukupnog hrvatskog bruto domaćeg proizvoda te da ima sve jači utjecaj na hrvatsko gospodarstvo. U razgovoru s Talebom Rifaiem, ministar Lorencin je istaknuo kako su i za Hrvatsku vrlo bitna pitanja zračne povezanosti, posebice kada govorimo o rastućim tržištima Velike Britanije i skandinavskih zemalja te ostalih dalekih odredišta. Istaknuo je kako se u Zagrebu priprema rekonstrukcija Zračne luke, ali i kako u Hrvatskoj postoji još osam zračnih luka prema kojima želimo povećati broj letova.

Tijekom posjeta WTM-u, ministar Lorencin susreo se i s predstavnicima kompanije Jet2 s kojima je razgovarao o povećanju broja avio linija za Hrvatsku, a do sada je ta kompanija tjedno imala 17 linija prema Hrvatskoj iz ukupno šest gradova. Također, u tijeku je pozicioniranje Dubrovnika kao city break destinacije tijekom cijele godine. Predstavnicima kompanije Jet2 ministar je predstavio ciljeve Ministarstva turizma i razvoja Hrvatske kao destinacije, a jedan od njih je svakako i produljenje sezone. Također, najavio je i nove investicije, posebice u hotelske kapacitete u Dalmaciji, koje prema riječima predstavnika Jet2 nedostaju, a također potrebna je promocija pojedinačnih proizvoda kao što su biciklistički turizam, jedrenje, vinske ture.

Članovi hrvatske delegacije susreli su se i s predstavnicima još jednog velikog svjetskog turoperatora, Thomas Cook, koji je najavio povratak na hrvatsko tržište, ali i sa zamjenikom bugarskog ministra gospodarstva Branimirom Botevom s kojim se razgovaralo o unaprjeđenju turističke suradnje, a ministar ga je pozvao u posjet Hrvatskoj. (Hina, Mint)



Pisane vijesti