DHT : Do kraja godine novi strateško marketinški plan hrvatskog turizma

Do kraja ove godine trebao bi biti dovršen novi strateško marketinški plan hrvatskog turizma (SMPHT) 2014.-2020. koji će uz ostalo definirati marketinške alate i taktike, brendove i slogan hrvatskog turizma, koji će operativno provoditi Hrvatska turistička zajednica (HTZ), dok će Ministarstvo turizma u suradnji sa sektorom dovršiti nacrt prijedloga zakona za reorganizaciju sustava turističkih zajednica u smjeru stvaranja destinacijskih menadžment organizacija (DMO). Najavili su to na današnjem predstavljanju prvih postavki te strategije direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić i programa razvoja DMO-a, pomoćnik ministar turizma Davor Ižaković u sklopu Dana hrvatskog turizma koji se od jučer održavaju u Zadru.

Do kraja ove godine trebao bi biti dovršen novi strateško marketinški plan hrvatskog turizma (SMPHT) 2014.-2020. koji će uz ostalo definirati marketinške alate i taktike, brendove i slogan hrvatskog turizma, koji će operativno provoditi Hrvatska turistička zajednica (HTZ), dok će Ministarstvo turizma u suradnji sa sektorom dovršiti nacrt prijedloga zakona za reorganizaciju sustava turističkih zajednica u smjeru stvaranja destinacijskih menadžment organizacija (DMO).

Najavili su to na današnjem predstavljanju prvih postavki te strategije direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić i programa razvoja DMO-a, pomoćnik ministar turizma Davor Ižaković u sklopu Dana hrvatskog turizma koji se od jučer održavaju u Zadru.

SMPHT u suradnji s HTZ-om izrađuju tvrtke THR i Horwath Consulting za 4,5 milijuna kuna sa PDV-om, a od ukupno predviđenih šest tržišnih istraživanja do sada su online obavljena četiri.

Istraživana je potražnja za brendom Hrvatska na primarnim tržištima, percepcija slogana "Mediteran kakav je nekad bio", stavovi poslovnog sektora prema Hrvatskoj te pozicioniranje Hrvatske na društvenim mrežama i drugo, a sva su istraživanja manje-više pokazala da jedna trećina stranaca poznaje hrvatsku ponudu i Hrvatsku doživljavaju kao atraktivnu turističku destinaciju. U Hrvatskoj ih najviše zanima odmor i opuštanje, sunce i more, ljepota krajolika, ali i kvaliteta smještaja, ture, nautika i ruralni turizam. Najveći konkurenti Hrvatskoj su Španjolska (sunce i more), Velika Britanija (ture), Austrija (ruralni turizam).

Dubrovnik je najpoznatije odredište u Hrvatskoj, za njih 40 posto, i vodeći u gotovo svim segmentima ponude, a slijede ga Split, Istra, Dalmacija, Zagreb, Zadar i dr.
Slogan hrvatskog turizma koji se primjenjuje više od deset godina "Mediteran kakav je nekad bio" ocjenjuju s 5 na skali od 1 do 10, što Matešić objašnjava prosječnim, ali i da ima mjesta za iskorak, tim više što je na glavnim tržištima Njemačke i Austrije taj slogan dobio i nižu ocjenu.

Pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković predstavio je program razvoja DMO-a koji će poslužiti i kao svojevrsna platforma za izmjenu zakona o turističkim zajednicama, boravišnoj pristojbi i turističkoj članarini, koji bi, ako sve bude po planu, trebao u primjenu od 1. siječnja 2015. DMO su organizacije u koje bi se na regionalnoj razini trebale pretvoriti turističke zajednice te u suradnji s privatnim sektorom, lokalnom upravom i svima u regiji upravljati turističkim razvojem cijele regije uz novu mogućnost obavljanja komercijalne djelatnosti, što turističke zajednice sada ne mogu. Provedena istraživanja u sklopu izrade tog programa pokazala su da je 84 posto ispitanika iz privatnog sektora nezadovoljno funkcioniranjem i učinkovitošću turističkih zajednica i to najviše zbog njihove politiziranosti i birokratiziranosti. (Hina)



Pisane vijesti