Stabilno zanimanje Talijana za ljetovanjem u Hrvatskoj

Stabilno zanimanje Talijana za ljetovanjem u Hrvatskoj
ZAGREB, 29. srpnja 2013. (Hina) - Među talijanskim turistima zanimanje za ljetovanjem u Hrvatskoj je stabilno, procjene se kreću otprilike na razini prošle godine, što daje i određeni optimizam, ali kako Talijani zbog pada kupovne moći znatno manje putuju nego prije i hrvatski će turizam, kao i u nekim drugim zemljama, zasigurno i ove sezone osjetiti posljedice krize u toj zemlji.

Istaknuli su to u razgovoru za Hinu direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić i direktor HTZ-ovog predstavništva za Italiju u Milanu Dario Matošević uoči početka tzv. ferragosta kada Talijani masovnije kreću na ljetne odmore.

Iako je to razdoblje putovanja Talijana (od 1. kolovoza do Velike Gospe) zadnjih par godina bilo 'poljuljano' zbog krize, Matošević ističe da se, prema talijanskim informacijama, taj trend ove godine vraća te da će najviše Talijana na odmor putovati baš tih dana.

S te je strane i 3. kolovoz označen kao jedini 'dan D' ovog ferragosta ili, kako kažu Talijani, 'dan s crnom markicom', što znači da će tog dana najviše Talijana putovati i bit će najveće gužve na njihovim autocestama.

Prije krize takvih je dana u kolovozu bilo tri-četiri, ali sada je označen samo jedan što isto dovoljno govori o krizi u toj zemlji o čemu i najviše ovisi koliko će Talijana i kuda putovati, za razliku od nekih drugih tržišta gdje odaziv turista ovisi i o pripremi i marketingu pojedine turističke destinacije, ističe Matošević.

Napominje i da Talijani vole ljetovati u svojoj zemlji, a i njihov turizam dosta ovisi o domaćem tržištu, pa su talijanski hotelijeri primjerice za srpanj spustili cijene kako bi popunili kapacitete i pokušali barem dijelom nadoknaditi pad prometa od 15 posto krajem lipnja, što je u Italiji objavljeno zadnjih dana.

Među inozemnim destinacijama na talijanskom se tržištu relativno 'dobro drže' Francuska, Španjolska, Grčka i Hrvatska koju Talijani, kako kaže Matošević, još uvijek, iako manje nego prije, doživljavaju kao blisku i racionalnu, odnosno ne preskupu destinaciju i u koju dolaze najviše individualno, posebno tijekom ljeta.

Ne treba pritom zaboraviti da su Talijani izrazito orijentirani na last minute ponudu, kao i da ove godine rezerviraju putovanja tek dva tjedna prije polaska, što je prije bilo oko 45 dana prije, ali to bi moglo poboljšati situaciju.

I Matošević i direktorica Glavnog ureda HTZ-a Matešić skreću pažnju i na podatak da se ove godine čak 73 posto Talijana za odmor odlučuju isključivo temeljem cijene i sve drugo, poput prirodnih i kulturnih ljepota, pada u 'drugi plan', čega moraju biti svjesni svi u hrvatskom turizmu koji računaju na to tržište.

Matešić ističe da se tom, ali i drugim tržištima apsolutno mora ponuditi omjer vrijednosti za novac odnosno cijene prilagoditi tržišnim skupinama, trendovima i okruženju jer jedino tako hrvatski turizam može biti konkurentan.

Hrvatska je prošle godine zabilježila pad dolazaka i noćenja talijanskih turista, koji je bio nešto manji nego s tog tržišta u drugim zemljama, a trend pada s tog tržišta u hrvatskom se turizmu nastavlja i ove godine.

(Hina)

Među talijanskim turistima zanimanje za ljetovanjem u Hrvatskoj je stabilno, procjene se kreću otprilike na razini prošle godine, što daje i određeni optimizam, ali kako Talijani zbog pada kupovne moći znatno manje putuju nego prije i hrvatski će turizam, kao i u nekim drugim zemljama, zasigurno i ove sezone osjetiti posljedice krize u toj zemlji.

Istaknuli su to u razgovoru za Hinu direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić i direktor HTZ-ovog predstavništva za Italiju u Milanu Dario Matošević uoči početka tzv. ferragosta kada Talijani masovnije kreću na ljetne odmore.

Iako je to razdoblje putovanja Talijana (od 1. kolovoza do Velike Gospe) zadnjih par godina bilo 'poljuljano' zbog krize, Matošević ističe da se, prema talijanskim informacijama, taj trend ove godine vraća te da će najviše Talijana na odmor putovati baš tih dana.

S te je strane i 3. kolovoz označen kao jedini 'dan D' ovog ferragosta ili, kako kažu Talijani, 'dan s crnom markicom', što znači da će tog dana najviše Talijana putovati i bit će najveće gužve na njihovim autocestama.

Prije krize takvih je dana u kolovozu bilo tri-četiri, ali sada je označen samo jedan što isto dovoljno govori o krizi u toj zemlji o čemu i najviše ovisi koliko će Talijana i kuda putovati, za razliku od nekih drugih tržišta gdje odaziv turista ovisi i o pripremi i marketingu pojedine turističke destinacije, ističe Matošević.

Napominje i da Talijani vole ljetovati u svojoj zemlji, a i njihov turizam dosta ovisi o domaćem tržištu, pa su talijanski hotelijeri primjerice za srpanj spustili cijene kako bi popunili kapacitete i pokušali barem dijelom nadoknaditi pad prometa od 15 posto krajem lipnja, što je u Italiji objavljeno zadnjih dana.

Među inozemnim destinacijama na talijanskom se tržištu relativno 'dobro drže' Francuska, Španjolska, Grčka i Hrvatska koju Talijani, kako kaže Matošević, još uvijek, iako manje nego prije, doživljavaju kao blisku i racionalnu, odnosno ne preskupu destinaciju i u koju dolaze najviše individualno, posebno tijekom ljeta.

Ne treba pritom zaboraviti da su Talijani izrazito orijentirani na last minute ponudu, kao i da ove godine rezerviraju putovanja tek dva tjedna prije polaska, što je prije bilo oko 45 dana prije, ali to bi moglo poboljšati situaciju.

I Matošević i direktorica Glavnog ureda HTZ-a Matešić skreću pažnju i na podatak da se ove godine čak 73 posto Talijana za odmor odlučuju isključivo temeljem cijene i sve drugo, poput prirodnih i kulturnih ljepota, pada u 'drugi plan', čega moraju biti svjesni svi u hrvatskom turizmu koji računaju na to tržište.

Matešić ističe da se tom, ali i drugim tržištima apsolutno mora ponuditi omjer vrijednosti za novac odnosno cijene prilagoditi tržišnim skupinama, trendovima i okruženju jer jedino tako hrvatski turizam može biti konkurentan.

Hrvatska je prošle godine zabilježila pad dolazaka i noćenja talijanskih turista, koji je bio nešto manji nego s tog tržišta u drugim zemljama, a trend pada s tog tržišta u hrvatskom se turizmu nastavlja i ove godine. (Hina)



Pisane vijesti