Po mnogo čemu ova je turistička sezona specifična i teško usporediva s lanjskom, pa tako i u fizičkim pokazateljima koji su u prvom dijelu srpnja u nekim regijama i smještajnim kapacitetima slabiji, u nekim bolji od lanjskih, tako je i po tržištima, ali se dodatnim mjerama nastoji utjecati na tržišta te ublažiti eventualne minuse, izjavio je danas ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Darko Lorencin po završetku sjednice Turističkog vijeća HTZ-a. Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić na sjednici Vijeća kazala je da je ova sezona, pa i srpanj, prema informacijama s terena, u većem dijelu primorskih destinacija ili blago u plusu ili slična prošloj godini, osim Istre koja bilježi pad. Do otprilike početka kolovoza u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ) trebala bi temeljem današnje odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice početi reorganizacija koja će nakon više od deset godina tom uredu donijeti novi ustroj, ali i oko 14 novih radnih mjesta, a sve usklađeno s prvim postavkama novog strateško marketinškog plana hrvatskog turizma 2024.-2020. koji treba biti dovršen do studenoga ove godine.
Po mnogo čemu ova je turistička sezona specifična i teško usporediva s lanjskom, pa tako i u fizičkim pokazateljima koji su u prvom dijelu srpnja u nekim regijama i smještajnim kapacitetima slabiji, u nekim bolji od lanjskih, tako je i po tržištima, ali se dodatnim mjerama nastoji utjecati na tržišta te ublažiti eventualne minuse, izjavio je danas ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Darko Lorencin po završetku sjednice Turističkog vijeća HTZ-a.
Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić na sjednici Vijeća kazala je da je ova sezona, pa i srpanj, prema informacijama s terena, u većem dijelu primorskih destinacija ili blago u plusu ili slična prošloj godini, osim Istre koja bilježi pad.
Hotelijeri su, po onom što čuje, na lanjskoj razini, ali i s problemom pada dolazaka ruskih turista te Nijemaca, što je Matešić objasnila trajanjem škole u tri njemačke pokrajine, među kojima i u Bavarskoj, do danas, 19. srpnja, što bi značilo da se njemački turisti pojačano u Hrvatskoj mogu očekivati od ovog vikenda. I ona je, kao i neki članovi Vijeća, istaknula da i za kolovoz ima još nepopunjenih 'datuma i kreveta', ali se svi nadaju da će se to popuniti bar 'ultra last minuteom', što je trend, kako je kazao Vlado Miš sa Raba, primijećen i u srpnju. Za Kvarner je kazao da su neki hotelijeri u minusu, da trenutno 'fale' Talijani i Slovenci, a kritizirao je i povećanje cijena izvan pansionske ponude, poput primjerice dnevnog najma suncobrana i ležaljke od oko 100 kuna i visokih cijena pića, posebno piva i sokova u ugostiteljskim objektima.
Član Vijeća Frane Skoblar iz Zadra naglasio je da će ova sezona teško nadmašiti lanjsku rekordnu, a da bi bilo sjajno kad bi ponovila te rezultate, čemu bi se, vjeruje, mogli približiti ako kolovoz prođe bez minusa i ako se ostvare dobre najave za rujan i posezonu. U Zadru i Županiji nema većih problema s obzirom da su, kako je dodao, na vrijeme prepoznali važnost i investirali u suradnju sa zračnim prijevoznicima.
U posezonu vjeruje i Boris Žgomba (UHPA) koji kaže da bi rujan zbog skupova i kongresa mogao biti i 'puniji' od srpnja, ocjenjujući i da je sezona pod kontrolom, da nije ni dobra ni loša.
Ni u Dubrovniku, po riječima Vlade Lučića, hotelijerima ne ide u srpnju baš dobro, za razliku od privatnog smještaja koji se dobro puni, dok je u Istri, po riječima Tomislava Popovića, obrnuto, hoteli su u plusu, a kampovi i apartmani u minusu. Dodao je i da Istra trenutno bilježi pad fizičkog prometa od oko 3 posto kojeg neće biti lako nadoknaditi do kraja godine, a minus od 2 do 4 posto smatra prihvatljivim ako se kompenzira s cijenom odnosno s višim prihodima.
Do otprilike početka kolovoza u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ) trebala bi temeljem današnje odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice početi reorganizacija koja će nakon više od deset godina tom uredu donijeti novi ustroj, ali i oko 14 novih radnih mjesta, a sve usklađeno s prvim postavkama novog strateško marketinškog plana hrvatskog turizma 2024.-2020. koji treba biti dovršen do studenoga ove godine.
O tome se danas tzakođer raspravljalo na sjednici Turističkog vijeća HTZ-a, koje je na kraju prihvatilo predložene prve postavke strateško marketinškog plana i reorganizaciju Glavnog ureda, ali uz nekoliko kritika i prijedloga, među kojima i na predviđeno ukidanje Hrvatskog kongresnog i insentiv ureda pri HTZ-u.
Strateško marketinški plan hrvatskog turizma (SMPHT) od lipnja ove godine izrađuju tvrtke Horwath Consulting iz Zagreba i THR iz Barcelone, koje su kao i pri kreiranju prijedloga reorganizacije Glavnog ureda dosta koristili iskustva švicarske i austrijske nacionalne turističke organizacije jer su te zemlje, kako se čulo, među uspješnijim u europskom turizmu.
Cilj tog plana, koji je, kako je kazao ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin, usklađen i s novom Strategijom razvoja turizma do 2020., je da putem dubinske strateške analize tržišta i dodatnih šest tržišnih istraživanja dođe do novih marketing taktika komuniciranja i promocije na tržištima što u konačnici treba povećati i kvalitetu i konkurentnost hrvatskog turizma.
Analizirat će se i dosadašnji vizuali i slogan hrvatskog turizma te potom vidjeti trebaju li se mijenjati, doraditi ili ne, kazala je direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić.
Iako dnevnim redom današnje sjednice nije bilo predviđeno da se govori o sezoni i trenutnoj situaciji na terenu to je na prijedlog Skoblara ipak uvršteno, jer kako je sam kazao, nikad do sada sjednice Vijeća nisu prolazile bez te točke.
Na sjednici je bilo i kritika što materijale članovi nisu dobili na vrijeme, bar osam dana prije, zbog čega je ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin 'naložio' da se to ubuduće obvezno uvede, kao i točka o tijeku sezone i stanjima na tržištima u dnevni red. (Hina)