M. Matešić: Obilježje turističke sezone usporena i last minute prodaja

Trenutno stanje prodaje u hrvatskom turizmu po svim je informacijama stabilno, kao i za kolovoz te posezonu, pri čemu svi iz turizma, od direktora inozemnih predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i strukovnih udruga do hotelskih kuća, ukazuju na trend usporene i last minute prodaje kao obilježju cijele ove sezone. Istaknula je to, uz ostalo, u razgovoru za Hinu direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić dodajući i kako od vodećih hotelskih kuća na Jadranu saznaje da su po fizičkom prometu na razini prošle godine ili u plusu od nekoliko posto.

Ipak, smatra da je rano za komentare srpnja i da se ne mogu turisti brojati iz dana u dan nego da za komentare treba pričekati podatke za cijeli mjesec koji će biti poznati u prvim danima kolovoza. Stoga za sada jedino relevantnim Matešić ističe da je hrvatski turizam u srpanj i glavni ljetni dio sezone ušao s 5-postotnim porastom turističkih dolazaka i noćenja u odnosu na prošlogodišnjih šest mjeseci.

Važnim smatra i da se hrvatski turizam gleda kao cjelogodišnja, a ne samo ljetna aktivnost, jer cilj svih dokumenata, programa rada i strategije je produljenje sezone i povećanje konkurentnosti sektora. U svemu ne treba zaboraviti, napominje, i nastavak recesijskih trendova na većini stranih tržišta, od kojih su neka nedavno pogodile i elementarne nepogode (poplave), što itekako 'pridonosi' ovogodišnjem trendu usporene i last minute prodaje.

Matešić ističe i da HTZ i njegov Glavni ured ispunjavaju i provode sve Programom rada utvrđene zadaće za ovu godinu, pa i više od toga, jer su slijedom trendova dodatno pojačane aktivnosti i ulaganja na pet tržišta. Riječ je o Njemačkoj, Austriji, Slovačkoj, Češkoj i Sloveniji, plus Rusiji zbog utjecaja novog viznog režima, čime su se ulaganja u rusko tržište ove godine 'popela' na drugo mjesto, odmah iza Njemačke, kaže Matešić.

Na svim je stranim tržištima i u komunikaciji s partnerima i s medijima te kroz oglasne kampanje učinjeno sve što je bilo predviđeno, i više od toga, pri čemu podsjeća i na modele udruženog oglašavanje čija je vrijednost potpisanih ugovora ove godine 62 milijuna kuna. U to su uključeni apsolutno svi segmenti domaćeg javnog i privatnog turističkog sektora (HTZ, hotelijeri, destinacije, turističke zajednice) kao i domaći i strani touroperatori i zračni prijevoznici.

Za razliku od prošle ove su godine modeli udruženog oglašavanja bili samo za predsezonu i posezonu, ali se baš zbog ruskog tržišta pripremaju iznimke i izmjene za iduću godinu, što će se objaviti do sredine kolovoza kako bi partneri na vrijeme mogli pripremati aktivnosti za 2014., najavila je Matešić. (Hina)



Pisane vijesti