Radnim sastankom direktora predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u inozemstvu s direkcijom Glavnog ureda HTZ-a danas su u dubrovačkom hotelu Hilton Imperial počeli 'Dani hrvatskog turizma', koji se do 27. listopada održavaju u Dubrovniku i Cavtatu.
Prema fizičkim pokazateljima hrvatski je turizam u prvih devet mjeseci ove godine ostvario za 3 posto bolje rezultate nego lani, što je iznad planiranih 2 posto, rekao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić, ističući kako se očekuje i porast financijskih rezultata, i to za 5 posto u odnosu na prošlu godinu.
Što se događalo na inozemnim tržištima, koje su dobre, a koje loše strane hrvatskog turizma te što je realno za očekivati u idućoj turističkoj sezoni, analizirali su direktori petnaest predstavništva HTZ-a u glavnim emitivnim zemljama za hrvatski turizam.
U sezonu 2007. ulazimo "relativno stabilno", ali je potreban oprez s obzirom na ovogodišnji porast cijena (hrvatski jug) i njihov nesrazmjer s kvalitetom i uslugom.
Nijemci Hrvatskoj, na primjer, sugeriraju inzistiranje na kvaliteti i poboljšanju imidža, zamjeraju nam ne odveć čiste plaže, nefleksibilnost i nedovoljno kapaciteta namijenjenih odmoru obitelji s malom djecom.
Talijana, Slovenaca i Austrijanaca i iduće će sezone biti na razini 2006., što se, međutim, ne bi moglo reći i za Francuze, kojih je ove godine u dolascima bilo 12 posto manje, a u noćenjima 10 posto manje u odnosu na lani. Za Francuze su cijene u Hrvatskoj dosegle gornju granicu, rečeno je.
Posebna su upozorenja iz Mađarske, a dobrim su dijelom rezultat rušenja bespravnih objekata (i mađarskih državljana) na Viru. Hrvatska je u tamošnjim pisanim i elektronskim medijima prikazana kao neljubazna, i da otvoreno preferira zapadne turiste.
Posve je suprotno, na primjer, na ruskom tržištu, gdje je Hrvatska kao destinacija prije samo šest godina bila potpuno nepoznata, a danas se reklamira na desetak nacionalnih televizijskih kanala i u samom je vrhu najpoželjnijih destinacija za odmor. No, gosti iz Rusije zamjeraju visoke cijene vanpansionske potrošnje, nedovoljno zabave i kvalitetne ponude, pasivnost nosioca turističke ponude i nepovoljne komercijalne uvjete poslovanja.
Dani hrvatskog turizma nastavljaju se u četvrtak u cavtatskom hotelu 'Croatia', između ostaloga analizom kamping ponude, prezentacijom poslovanja hotelijerstva i prezentacijom potrošnje turista na brodskim kružnim putovanjima.
U petak će se održati susret hrvatskih turističkih djelatnika s predstavnicima Vlade, a 'Dani' će završiti dodjelom nagrada i priznanja u akciji 'Volim Hrvatsku'. (Hina)